Je všeobecně známo, že Volvo patří mezi ty světové automobilové značky, které věnují maximální pozornost bezpečnosti cestujících. Pro Volvo není bezpečnost jen otázkou nutnosti splnění nejrůznějších bezpečnostních kritérií daná rozličnou legislativou zemí, kam své automobily vyváží, ale jednou z priorit s cílem, aby vozy byly maximálně bezpečné pro zákazníky.
Jak přistupuje k otázkám bezpečnosti Volvo Car Corporation dokumentuje nejlépe vyjádření vedoucích pracovníků Volva, kteří zdůrazňují komplexní pohled na bezpečnost před jednostranně zaměřenými testy.
“Úspěšný je na trhu ten výrobce, který je schopen nabídnout vysokou ochranu při různých druzích nárazu,“ říká Christer Gustafsson z centra pro bezpečnost Volvo Cars Safety Centre. „Dobře uspět ve všech bezpečnostních klasifikacích znamená, že automobil má lepší stupeň aktivní i pasivní ochrany než vůz, který dosáhne vysokých známek pouze v jednom typu nárazové zkoušky.“
Například ve sportu může desetibojař uspět jen tehdy, pokud podá vyrovnané výkony ve všech disciplínách. To samé platí o bezpečnosti automobilů. Je důležité, aby spotřebitel věděl, jak bezpečný je daný automobil. Porovnávat bezpečnost jednotlivých automobilů není zdaleka tak snadné, jako porovnat výkony, stupně výbav nebo obsah škodlivin výfukových plynů.
„Jednotlivé klasifikační metody téměř vždy zjednodušují problém všeobecné bezpečnosti,“ říká Stefan Nilsson, manažer centra pro bezpečnost. „Možná nedosahujeme nejvyšších bodů v klasifikacích, jako je Euro NCAP nebo IIHS, ale tyto typy testů ukazují pouze na to, jak vůz obstojí v jedné nebo jen několika specifických situacích. My se snažíme vyrobit automobil, který bude bezpečný ve skutečném životě, při všech typech nárazů.“
Technologie a bezpečnostní systémy automobilů Volvo použité i v základních výbavách chrání posádku v každodenním životě co možná nejlépe. Přesto nemusí bezpodmínečně dosahovat nejvyššího hodnocení v jednotlivých typech zkoušek. Například jen namátkou vybrané ochranné zařízení WHIPS, snižující nebezpečí poranění krku především při nárazu zezadu a čelním střetu, je podle Volvo Car Corporation velmi důležitým prvkem bezpečnosti.
Při posuzování bezpečnosti automobilu je nezbytné porovnávat a brát v úvahu podstatně více kritérií. Podle Volva by se mělo při objektivní klasifikaci bezpečnosti automobilu posuzovat alespoň následujících šest kritérií:
- Odděleně by se měla hodnotit pasivní a aktivní bezpečnost.
- Při porovnávání dopravních nehod by měly být zohledněny především druh a povaha nárazu, rychlost, velikost a hmotnost automobilu – počet cestujících.
- Rozhodující musí být konstrukce automobilu, systém musí být nezávislý na řidiči nebo posádce.
- Pokud jsou výsledky zobrazeny formou porovnávání hodnot, tak se nesmějí u stejného modelu automobilu každým rokem lišit.
- Systém by měl sloužit spotřebiteli jako průvodce při výběru bezpečného vozu.
- Systém by měl napomáhat také výrobcům při vývoji stále bezpečnějších automobilů..
Dnes sice existují porovnávací metody, které splňují některá z těchto kritérií, ale bohužel ne všechna.
Metody testování
Bezpečnostní klasifikace je prezentována třemi hlavními typy testovacích metod:
- Laboratorní testy (US NCAP, Euro NCAP, Australian NCAP)
- Testy na základě dopravních nehod (Folksam, pojišťovací Institut pro dálniční bezpečnost)
- Testy na základě odborných expertiz soudních znalců (Spotřebitelská asociace ve Velké Británii)
Tyto tři typy testů se svým charakterem velmi liší. Pro Volvo Car Corporation je důležitá zásada komplexního hodnocení vycházejícího z různých výzkumů na základě rozdílných klasifikačních metod.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.