Trh velkoprostorových MPV vozů je ČR zatím jenom okrajový, odborníci mu však předpovídají velkou budoucnost. MPV limuzíny mají určitě něco do sebe: Svými jízdními vlastnostmi a komfortem se vyrovnají velkým cestovním vozům, jejich variabilní interiér nabízí celou řadu možností uspořádání a na palubu se vejde sedm i více pasažérů – zkrátka ideální auto pro aktivní rodiny. Na to už dávno přišli v Americe, kde MPV limuzíny patří k běžnému koloritu silnic, poněkud konzervativnější Evropa už jim ale také začíná přicházet na chuť.
Velkoprostorový Volkswagen Sharan vypadá mohutně, ale není třeba mít zbytečný respekt: Se svými 462 cm délky je dokonce o pět centimetrů kratší než oblíbená limuzína Passat a i poslední zbytky případných obav se rozplývají po prvním usednutí za volant – řidič má dokonalý výhled, velký rejd a posilovač usnadňují manévrování.
Bohatě dimenzované kotoučové brzdy na všech kolech si dokážou rázně poradit v každé situaci, v extrémních podmínkách řidiče taktně „podrží“ protiblokovací systém ABS, který je součástí bohaté standardní bezpečnostní výbavy. Do ní patří řada dalších prvků, jako je například dvojice čelních airbagů. Co do bezpečnosti Volkswagen Sharan plní a často i výrazně překračuje všechny současné zákonné limity, včetně náročných bariérových testů podle přísných amerických předpisů. V řadě ohledů Sharan dokonce staví nové bezpečnostní normy tam, kde to předpisy dosud nevyžadují, jako například u nárazů zezadu.
Kouzlem MPV limuzín je jejich pohodlný a variabilní interiér. Sedadla (či spíše samostatná křesílka) ve druhé a třetí řadě lze velmi jednoduše vyjímat a přemísťovat, díky čemuž lze vnitřek vozu přizpůsobit okamžitým potřebám cestovatelů. Dovnitř se tak lehce srovnají např. horská kola, surfová prkna nebo lyže. Opěradla lze zcela překlopit, takže jejich vrchní část vytvoří praktický stoleček pro piknik v přírodě. Přední sedadla lze navíc otočit kolem svislé osy, takže při zastávkách je možné ve voze diskutovat z očí do očí.
K pohonu Volkswagenu Sharan lze zvolit celou řadu výkonných zážehových i vznětových motorů, mezi kterými nechybějí ani dvě verze oblíbeného turbodieselu s přímým vstřikem 1.9 TDI o výkonech 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k). Na samé špičce pak stojí vidlicový šestiválec VR6 o objemu 2,8 litru, který se dodává do vozů s pohonem všech kol. Jeho 128 kW (174 k) výkonu rozjede Volkswagen Sharan syncro z klidu na 100 km/h za necelých dvanáct sekund a jen o několik sekund vůz později atakuje dvousetkilometrovou hranici!
Silným argumentem při rozhodování zákazníků je také tříletá záruka na lak a šestiletá garance na prorezivění karoserie – Volkswagen Sharan je investicí na dlouhé roky…
Volkswagen magazín jaro ’99
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií