Caddy nabízí komfort, jízdní vlastnosti i míru ochrany a bezpečnosti srovnatelnou s moderními osobními automobily – přes 50 % jeho komponentů pochází ze špičkových osobních modelů Golf páté generace a Touran. Jeho atraktivnost bezesporu zvyšuje i velmi zdařilý a elegantní design, ergonomicky řešený interiér a i jeho hospodárný provoz.
Při jízdách ve městě jsem ocenil jeho pohyblivost, pro zaparkování nepotřebuje mnoho místa. Posuvné dveře jsou praktické nejen pro nastupování ale i pro nakládání. Testovaný Caddy měl jedny posuvné dveře v pravém boku, na přání mohou být posuvné dveře po obou stranách. Asymetricky dělené zadní dvoukřídlé dveře zjednodušují nakládání. U Caddy jsem ocenil mnoho nejrůznějších odkládacích schránek a prostorů včetně stropního odkládacího prostoru a velké schránky v přístrojové desce před spolujezdcem. Další dvě menší schránky jsou integrované do její horní části. Do velkých kapes ve dveřních výplních se vejdou i velké lahve s nápoji o objemu až 1,5 l. U páky ruční brzdy jsou celkem čtyři držáky nápojů a další menší odkládací schránky.
Po sklopení zadních sedadel a jednoduchém posunu dělící přepážky se zvětší nákladový prostor na 2300 l. Nákladový prostor měřeno na podlaze je dlouhý 135 cm, široký 134 cm a vysoký 123 cm. Maximální užitečná hmotnost tetovaného Caddy kombi – speciál je 564 kg.
Caddy má v základní bohaté výbavě mimo jiné airbag řidiče i spolujezdce, protiblokovací systém brzd ABS, elektromechanický posilovač řízení, volant seřiditelný v obou osách, halogénové světlomety, posuvnou dělicí přepážku zavazadlového prostoru atd.
Testovaný Volkswagen Caddy měl turbodieselový motor 1.9 TDI o výkonu 77 kW (105 k) při 4000 ot/min. Nejvyšší hodnotu točivého momentu 250Nm dosahuje již při 1900 ot/min. Motor ochotně akceleruje již při 1700 ot/min. a spolu s pětistupňovou vhodně odstupňovanou převodovkou mně umožňoval svižnou jízdu. Díky konstrukčně velmi zdařilému podvozku s novým elektromechanickým posilovačem, s účinnou brzdovou soustavou se systémem ABS, systémy regulace prokluzu kol ASR a brzdného účinku motoru MSR (vše obsaženo v základní ceně) jsem projížděl i prudké zatáčky vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí a Caddy držel přesně stopu, pouze mírně se nakláněl. Motor i podvozek jsou dobře odhlučněny.
Výrobce udává maximální rychlost 166 km/hod, zrychlení z 0 na 100 km za 13,3 sekund a kombinovanou spotřebu 6,0 l na 100 km, během testu jsem docílil spotřebu dokonce o 0,6 l nižší – jezdil jsem však bez nákladu.
VW Caddy s uvedenou bohatou základní výbavou s motorem 1,9 TDI stojí bez DPH 457 000 Kč, s DPH 543 830 Kč.
Seznam příplatkové výbavy obsahuje mnoho položek – od běžných až po rádio-navigační systémy s barevným multifunkčním displejem.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií