Vojtěch Štajf se pokusí o reparát po smůle, kdy přelomený kabel zapalování zavinil jejich odstoupení záhy po startu předchozího závodu, březnové Rallye Šumava. Na obrázcích Vojtěch Štajf v plném tempu v roce 2001.
Na start 487 km dlouhé Valašské rallye se posádka postaví se záměrem po nedokončeném prvním podniku především dojet do cíle a bodovat. Jezdec a manažer týmu Vojtěch Štajf si náročnost Valašské soutěže uvědomuje: „V letošním roce se proti loňsku ještě více zvýšila konkurence ve skupině N, a někteří naši loňští soupeři si zároveň pořídili modernější techniku. V konečném důsledku to znamená, že jestliže chceme mít na konci roku více bodů než vloni, bude to pro nás se stejným vozem obtížnější. Chtěl bych se tedy zaměřit spíše na spolehlivou jízdu s menší mírou rizika, než s jakým jsme jeli na loňské Barumce. Tam jsme si jízdou na našem limitu a následnou havárií ověřili, že snaha bojovat s nejrychlejšími Mitsubishi se rovná téměř jisté havárii a proto se chci snažit držet krok alespoň s širší špičkou kvalitních a rychlých jezdců, jako jsou Tošovský, Tuček, Poulík nebo Trajbold.“
Nevýhodou Vojtěcha Štajfa na Valašské rallye bude i fakt, že v loňském roce byl na této soutěži nucen odstoupit již na druhé rychlostní zkoušce pro závadu kardanové hřídele. „Vloni jsem zde startoval poprvé a kromě příliš rychlých vložek v okolí Choryně se mi trať Valašky líbila. Myslím, že některé úseky jako třeba Bystřička jsou velmi náročné a při avizovaném povolení pouze tří průjezdů při seznamovacích jízdách se právě na 25 kilometrů dlouhé a náročné erzetě ukáže, kdo má dobře napsaný rozpis a skutečně poslouchá spolujezdce. Na druhou stranu budu mít nevýhodu, že jsem letos ještě v ostrém tempu nejel a tak počítám, že se první tři rychlostní zkoušky budu po zimě trochu hledat.“
Celý tým New Age rallying se na Valašskou rallye pilně připravoval a po závadě kabelu na Rallye Šumava podrobil právě elektroinstalaci důkladné kontrole tak, aby co nejvíce eliminoval možnost opakování podobné poruchy. Dík za pečlivou přípravu tak patří všem mechanikům pod vedením Petra Bílého a Tomáše Rajchmana, stejně tak jako technikům Charouz Racing systému za poskytnutí dokumentace a konzultací k elektroinstalaci vozu.
Významnou novinkou bude pak na Valašské rallye zahájení vzájemné spolupráce Vojtěcha Štajfa s rozhlasovou stanicí Čro1-Radiožurnál, kdy Vojtěch spojí své profese motoristického novináře a jezdce. Bude se tak jednat o jedinečné spojení, kdy prostřednictvím telefonátů bude průběžně přímo jezdec informovat posluchače o dění v soutěži. A protože je Český rozhlas nejposlouchanější rozhlasovou stanicí s celoplošným vysíláním, budou moci očima závodníka sledovat posluchači kdekoliv v České republice.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.