Vodíkovými palivovými články poháněný prototyp HydroGen3 má za sebou další úspěšnou zkoušku provozní spolehlivosti a použitelnosti i v náročných podmínkách – v sobotu 2. dubna HydroGen3 zdárně dorazil do cíle náročné soutěže „Rallye Monte Carlo Fuel Cell and Hybrid“.
HydroGen3 zvítězil ve své kategorii vozidel s palivovými články a celkově skončil třetí za dvojicí hybridních automobilů. V soutěži startovalo celkem třináct vozidel, z toho pět poháněných palivovými články.
Prototyp HydroGen3, postavený na bázi úspěšného osobního modelu Opel Zafira, odstartoval v sobotu 9:09 h ze švýcarského Lugana a do 417 km vzdáleného Monte Carla jízdy dorazil v předem naplánovaném čase 16:44 h.
Náročná trasa, rozdělená do dvou etap, vedla ze Švýcarska do Itálie a Francie, ukončena byla v Monackém knížectví. Za volantem prototypu HydroGen3 seděl Heinz-Harald Frentzen, bývalý pilot šampionátu F1 a vítěz třech závodů F1, který je dnes továrním jezdcem automobilky Opel v okruhovém šampionátu DTM. Podle předem sestaveného plánu byl prototyp HydroGen3 dvakrát doplněn kapalným vodíkem o teplotě mínus 253° Celsia z mobilní čerpací stanice firmy Linde, a to 159,2 km po startu a na km 320 před stoupáním na Col de Tende.
Rychlost jízdy a nízká spotřeba vodíkem poháněné Zafiry vynesla tým Opel na skvělé první místo v této kategorie prototypů poháněných palivovými články.
„Náročná trasa, vedoucí oblastí Maritimských Alp, byla pro všechny vozy tvrdou zkouškou,“ říká Heinz-Harald Frentzen. „Osobně jsem byl velmi příjemně překvapený mohutným točivým momentem pohonné jednotky prototypu HydroGen3, který je k dispozici bezprostředně po rozjezdu vozu. Tato přednost se naplno projevila především při stoupání do sedla Col de Tende ve výšce 1870 m.n.m.“
„Jsme velmi pyšní na to, že náš prototyp HydroGen3 tak úspěšně zvládl další mimořádně složitou zkoušku vytrvalosti a spolehlivosti,“ říká Dr. Udo Winter, šéfinženýr výzkumného centra palivových článků FCA (Fuel Cell Activities) koncernu GM, které pracuje v německém Mainz-Kastelu. „Technologie palivových článků je stále ve vývoji a my vítáme každou možnost jak otestovat její spolehlivost a výkony v náročném provozu.“
Přední kola pětimístného prototypu HydroGen3 jsou poháněna třífázovým asynchronním motorem o výkonu 60 kW/82 k. Potřebnou elektrickou energii elektromotoru dodává sada vodíkových palivových článků, sestávající ze dvou stovek individuálních článků spojených do série. Celý extrémně tichý systém pohonu dokáže HydroGen3 zrychlit z klidu na 100 km/h během 16 sekund a udělit mu maximální rychlost 160 km/h.
HydroGen3 v nedávné minulosti už mnohokrát prokázal své schopnosti a spolehlivost v běžném provozu. Velmi působivá byla např. akce „Opel Fuel Cell Marathon – powered by GM“, která se konala vloni v létě, kdy HydroGen3 projel během 38 dnů napříč Evropou – 9696 km z norského Hammerfestu až do portugalského Cabo da Roca – a vytvořil tak nový světový rekord v kategorii vozidel poháněných palivovými články.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů