Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra.

foto: Opel
Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot. Vtrhla na trh jak s konvenčními spalovacími motory, tak i jako plug-in hybrid, a uzavře to čistě elektrická verze. Brzy. Když loni Astra přijela ve své šesté generaci, rovnou sebrala titul „Německého auta roku“ ve své kompaktní třídě a nádavkem i prestižní německé ocenění „Zlatý volant 2022“.

foto: Opel
Per aspera ad Astra
Tohle jméno už dávno zdomácnělo. Říká se tak kytkám, družicím, jmenují se tak žiletky, pivo i komiksová postava z dílny Marvel. Kromě toho se používá i latinská fráze „Per aspera ad Astra“ (přes překážky ke hvězdám) jako dosažení nejvyššího možného cíle.
A to pro opláckou Astru platí přesně.
Tradice modelové řady započala před 30 lety, kdy se první Astra objevila jako nástupce legendárního modelu Kadett (název ještě z dob nacistického režimu). Dnes je tu hvězda kompaktního segmentu. Nová Astra je důkazem evoluce designerského jazyka Opelu. Je dynamická jako nikdy předtím, s čistými, jakoby „napjatými“ plochami bez zbytečných okrasných prvků, a od začátku do konce navržena a vyvinuta v sídle společnosti Opel v německém Rüsselsheimu, kde se také vyrábí.

foto: Opel
Nová interpretace výrazného a čistého designu
Astra je postavena na vysoce flexibilní multi-energetické platformě EMP2 třetí generace a jako každý nový Opel také ona dostala pomyslný certifikát „Autobahnproof“, který dokládá, že cílem snažení všech konstruktérů bylo, aby nový model vynikal stabilitou a bezpečností i ve velmi vysokých dálničních rychlostech.
Po SUV modelech Mokka, Crossland a Grandland je rovněž prvním hatchbackem značky, který interpretuje odvážnou a puristickou designerskou filozofii automobilky. Nepřehlédnutelným prvkem je nová „tvář“ Opel Vizor, která se táhne napříč celou čelní maskou, takže auto vypadá širší a stabilnější. Maska Opel Vizor přirozeně integruje technologie, jako jsou ultratenké světlomety Intelli-Lux LED® nebo přední kamera systému Intelli-Vision.

foto: Opel
Astra poprvé také elektrická – jako výkonný plug-in hybrid
Nová Astra ihned po uvedení na trh je k dispozici jak s vysoce účinnými zážehovými a vznětovými motory, tak i s výkonným plug-in hybridním elektrickým pohonem. U zážehových a vznětových variant se výkonová škála pohybuje od 81 kW/110 k až po 96 kW/130 k a vrcholí na hodnotě 165 kW/225 k u plug-in hybridní verze. U benzinových a naftových jednotek je standardem šestistupňová manuální převodovka, výkonnější motory je možné na přání propojit s osmistupňovou automatickou převodovkou.

foto: Opel
Hybrid plný energie
V srdci nové plug-in hybridní Astry je 84 bateriových článků chlazených kapalinou o kapacitě 12,4 kW. Akumulátor pohání elektromotor vždy, když je zapnutý režim Hybrid nebo Electric. Nicméně pod kapotou bije i benzínové srdce 1.6 Turbo o výkonu 150 nebo 180 koní, které spolupracuje s elektromotorem o výkonu 81 kW. Výsledkem je kombinovaný výkon 180 nebo 225 koní. Plug-in hybridní technologie maximalizuje výkon a spolu s automatickou 8stupňovou převodovkou přináší točivý moment až 360 Nm.

foto: Opel
Jan Zelenka
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas