Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra.
Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot. Vtrhla na trh jak s konvenčními spalovacími motory, tak i jako plug-in hybrid, a uzavře to čistě elektrická verze. Brzy. Když loni Astra přijela ve své šesté generaci, rovnou sebrala titul „Německého auta roku“ ve své kompaktní třídě a nádavkem i prestižní německé ocenění „Zlatý volant 2022“.
Per aspera ad Astra
Tohle jméno už dávno zdomácnělo. Říká se tak kytkám, družicím, jmenují se tak žiletky, pivo i komiksová postava z dílny Marvel. Kromě toho se používá i latinská fráze „Per aspera ad Astra“ (přes překážky ke hvězdám) jako dosažení nejvyššího možného cíle.
A to pro opláckou Astru platí přesně.
Tradice modelové řady započala před 30 lety, kdy se první Astra objevila jako nástupce legendárního modelu Kadett (název ještě z dob nacistického režimu). Dnes je tu hvězda kompaktního segmentu. Nová Astra je důkazem evoluce designerského jazyka Opelu. Je dynamická jako nikdy předtím, s čistými, jakoby „napjatými“ plochami bez zbytečných okrasných prvků, a od začátku do konce navržena a vyvinuta v sídle společnosti Opel v německém Rüsselsheimu, kde se také vyrábí.
Nová interpretace výrazného a čistého designu
Astra je postavena na vysoce flexibilní multi-energetické platformě EMP2 třetí generace a jako každý nový Opel také ona dostala pomyslný certifikát „Autobahnproof“, který dokládá, že cílem snažení všech konstruktérů bylo, aby nový model vynikal stabilitou a bezpečností i ve velmi vysokých dálničních rychlostech.
Po SUV modelech Mokka, Crossland a Grandland je rovněž prvním hatchbackem značky, který interpretuje odvážnou a puristickou designerskou filozofii automobilky. Nepřehlédnutelným prvkem je nová „tvář“ Opel Vizor, která se táhne napříč celou čelní maskou, takže auto vypadá širší a stabilnější. Maska Opel Vizor přirozeně integruje technologie, jako jsou ultratenké světlomety Intelli-Lux LED® nebo přední kamera systému Intelli-Vision.
Astra poprvé také elektrická – jako výkonný plug-in hybrid
Nová Astra ihned po uvedení na trh je k dispozici jak s vysoce účinnými zážehovými a vznětovými motory, tak i s výkonným plug-in hybridním elektrickým pohonem. U zážehových a vznětových variant se výkonová škála pohybuje od 81 kW/110 k až po 96 kW/130 k a vrcholí na hodnotě 165 kW/225 k u plug-in hybridní verze. U benzinových a naftových jednotek je standardem šestistupňová manuální převodovka, výkonnější motory je možné na přání propojit s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Hybrid plný energie
V srdci nové plug-in hybridní Astry je 84 bateriových článků chlazených kapalinou o kapacitě 12,4 kW. Akumulátor pohání elektromotor vždy, když je zapnutý režim Hybrid nebo Electric. Nicméně pod kapotou bije i benzínové srdce 1.6 Turbo o výkonu 150 nebo 180 koní, které spolupracuje s elektromotorem o výkonu 81 kW. Výsledkem je kombinovaný výkon 180 nebo 225 koní. Plug-in hybridní technologie maximalizuje výkon a spolu s automatickou 8stupňovou převodovkou přináší točivý moment až 360 Nm.
Jan Zelenka
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.