Piloti vozů Peugeot 208 WRX museli ve finále 11. kola mistrovství světa FIA v rallycrossu v Istanbulu (Turecko) v konkurenci, která byla ostřejší než kdy jindy, zapojit všechny síly.
Díky vítězství Timmyho Hansena
– a 5. místu Davyho Jeanneyho je tým Peugeot Hansen dvě kola před koncem letošního ročníku o krok blíž titulu mistra světa v Poháru týmů.
Na vozy Peugeot 208 WRX a jejich jezdce byl vyvíjen obrovský tlak. Během této asijské etapy čelili nesmírně silné konkurenci. Timmy Hansen sice v prvním kvalifikačním kole na trati s řadou zatáček bývalého okruhu Formule 1 zvítězil, ale nápor vozů Audi a Ford byl velmi silný.
Timmy Hansenovi se bez ohledu na tuto hrozbu podařilo zajistit si v kvalifikačních jízdách druhou pozici. Do finále se navzdory složitější situaci probojoval i Davy Jeanney. V náročném druhém semifinále obsadili oba piloti týmu Peugeot Hansen dvě první místa a získali znovu vstupenku do finále, což byl s ohledem na strhující průběh těchto šesti kol velký úspěch.
Ve finále si Timmy Hansen
– udržel toto tempo po celý závod, a to i přes obrovský tlak Andrease Bakkeruda zejména v posledním kole. Davy Jeanney toto vítězství doplnil o páté místo, které znamená vzácné body do mistrovství. Díky tomuto úspěchu posílil tým Peugeot Hansen svůj náskok v Poháru týmů, od druhého týmu jej dělí 79 bodů a jsou před ním poslední dvě kola, v polovině října v Itálii a na konci listopadu v Argentině.
Timmy Hansen si tímto třetím vítězstvím v sezóně snížil odstup od úřadujícího mistra světa Pettera Solberga v Poháru jezdců. V současné době je dělí 19 bodů.
V mistrovství RX Lites si pilot juniorského týmu Peugeot Red Bull Hansen Kevin Hansen
– udržel první místo, jeho náskok činí 11 bodů. Je před ním poslední kolo, které se pojede 16.–17. října v Itálii.
Kenneth Hansen, manažer týmu
„To byl zase skvělý den! Jsem nadšený z toho, že se Davymu podařilo po nepříjemnostech, které ho potkaly včera a dnes ráno, vrátit do závodu. Sledovali jsme, jak se za volantem své 208 po celý den zlepšoval. A to, jak nakonec oba vozy Peugeot skončily v semifinále na prvním a druhém místě, bylo prostě úžasné. Timmy se setkal s pár technickými problémy, ale podařilo se mu je zvládnout. Finále bylo velmi těsné. Timmy dal ze sebe vše, aby získal pár centimetrů tam či tam, aby odstup od Bakkeruda, který byl po každém kole velmi těsný, zmenšil. Byl to neuvěřitelný adrenalin. Timmy finále vyhrál a Davy skončil pátý. Tým odvedl jako vždy bezchybnou práci a v Turecku získal do Poháru týmů v mistrovství světa životně důležité body.
Timmy Hansen, Peugeot 208 WRX č. 21, vítěz
„Prožil jsem pravděpodobně 12 nejfantastičtějších a nesmírně intenzivních kol v mé krátké kariéře. V semifinále jsem ztrácel kvůli zablokovanému výfuku výkonnost, takže jsem musel okamžitě přizpůsobit styl jízdy a použít veškeré ostatní přednosti vozu 208, abych udržel tempo. Ze zmatečné situace, která se vyvinula v semifinále, jsem vzešel jako vítěz a s velkou radostí jsem ve zpětném zrcátku uviděl Davyho. Skončili jsme na prvním a druhém místě, což byl vynikající výsledek, To samé se pro mě opakovalo ve finále, kdy jsem zase bojoval s výkonem vozu. Dal jsem do toho všechno, abych si udržel náskok před Bakkerudem. A dojel jsem jako první! Davy k tomu přidal páté místo, takže jsme získali další cenné body do Poháru týmů a to jsme si přesně přáli.“
Davy Jeanney, Peugeot 208 WRX č. 17, 5. místo
„Víkend pro mě nezačal dobře, neboť ve 3. kvalifikačním závodě jsem měl nehodu, která dost poškodila auto. Musím poděkovat týmu za to, jak zapracoval na tom, abych si ve 4. kole udržel tempo a hlavně se kvalifikoval do semifinále. V semifinále jsem se potkal s Timmym. Podařilo se mi vyhnout se kolizím a skončil jsem hned za ním na druhém místě. To byla první odměna pro mechaniky za jejich skvělou práci. Ve finále se ukázalo, že moje strategie sledovat Audi, byla dobrá, protože jejich auta byla rychlá. Bohužel se mi do cesty postavil jiný závodník napříč, takže jsem ztratil jakoukoliv šanci skončit na lepším než pátém místě. I tak si ale držíme náskok v Poháru týmů, a to je to nejdůležitější.“
Pořadí po 11. kole (Turecko – Istanbul Park): 3.–4. října 2015
- Timmy Hansen (Tým Peugeot Hansen, PEUGEOT 208 WRX)
- Andreas Bakkerud (OlsbergMSE AB, Ford Fiesta ST)
- Johan Kristoffersson (Volkswagen Team Sweden, Volkswagen Polo)
- Mattias Ekström (EKSRX, Audi S1)
- Davy Jeanney (Team Peugeot Hansen, PEUGEOT 208 WRX),
- Anton Marklund (EKSRX, Audi S1)Mistrovství světa FIA v rallycrossu po 11 kolech
Piloti
- Petter Solberg (SDRX, Citroën DS3), 256 bodů
- Timmy Hansen (Team Peugeot Hansen, PEUGEOT 208 WRX), 237 bodů
- Johan Kristoffersson (Volkswagen Team Sweden, Volkswagen Polo), 201 pts
- Andreas Bakkerud (OlsbergMSE AB, Ford Fiesta ST), 188 bodů
- Davy Jeanney (Team Peugeot Hansen, PEUGEOT 208 WRX), 180 bodů
- Mattias Ekström (EKS, Audi S1), 179 bodů
- Reinis Nitiss (OlsbergMSE AB Ford Fiesta ST), 150 bodů
- Toomas Heikkinen, (Marklund Motorsport, Volkswagen Polo), 124 bodů
Týmy
- Team Peugeot-Hansen, 417 bodů
- Ford Olsbergs MSE, 338 bodů
- SDRX, 281 bodů
Program mistrovství světa FIA v rallycrossu 2015
- • 24.–26. dubna: Portugalsko (Montalegre)
- • 1.–3. května: Německo (Hockenheim)
- • 15.–17. května: Belgie (Mettet)
- • 22.–24. května: Velká Británie (Lydden Hill)
- • 19.–21. června: Německo (Estering)
- • 3.–5. července: Švédsko (Holjes)
- • 7.–8. srpna: Kanada (Trois-Rivières)
- • 21.–23. srpna: Norsko (Hell)
- • 4.–6. září: Francie (Lohéac)
- • 18.–20. září: Španělsko (Barcelona)
- • 2.–4. října: Turecko (Istanbul)
- • 16.–18. října: Itálie (Franciacorta)
- • 27.–29.listopadu:Argentina (San Luis)
Závod sledujte na:
- http://hansen-motorsport.se
- www.peugeot-sport.com
- a podpořte tým na Facebooku, Twitter a Instagramu!
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas