Do podzemní garáže koncipované jako výstavní hala Museé automobile der Pierre Gianadda umístil Léonard Gianadda sbírku historických automobilů jako památku na tragicky zahynulého bratra Pierra. Martigny ležící nedaleko Velkého Sv. Bernarda, bylo už za časů antiky důležitým místem při cestách na jih, o čemž svědčí ruiny římského amfiteátru stejně jako nejstaršího galsko-římského chrámu. Dobu dávno minulou připomíná právě kulturní stánek Fondation Pierre Gianadda v němž najdeme muzejní exponáty, archeologické vykopávky, galerii, koncertní síň a ve sklepě už zmíněnou expozici veteránů. Všechny vystavené automobily jsou v pojízdném stavu a čas od času i k vidění na silnicích v okolí města.
Z roku 1898 pochází např. elegantní dvoumístný vůz s motorkem De Dion umístěným postavený Adolfem Clémentem. Firma Berliet je známa především výrobou nákladních automobilů, ale málokdo ví, že stavěla i osobní. Můžete si prohlédnout osobní vůz konstruktéra – samouka Mariuse Berlieta z Lyonu. Čtyřmístný automobil s pravostranným řízením z roku 1900 poháněl 3,8litrový čtyřválec o výkonu 20 k.
Mezi drahokamy muzea patří pochopitelně automobily domácí produkce – Pic-Pic, Sigma, Turicum atd. Jsou k vidění hned v několika exemplářích. Dokumentují výrobu vozidel jak ve francouzském tak i německém Švýcarsku. Ze Ženevy pochází např. SAG Pic-Pic a Sigma. Římský název Zurichu – Turicum si zvolil v roce 1904 pro svá auta Martin Fischer. Po odchodu z firmy je potom vyráběl pod vlastním jménem. Pracoval mj. také na bezventilovém motoru, třecích převodech (vozy neměly převodovku), benzínovém vstřikování apod. V letech 1911 až 1913 postavil přes dvě stovky vozů, které částečně exportoval také do Brazílie. Automobily Turicum se s největší pravděpodobností montovaly také ve Slatiňanské továrně automobilů, i když inzeráty z té doby hlásaly, že jde o ryze české výrobky.
Vypilovanou techniku nabídl belgický Germain – šest válců v šesti blocích, více než litr objemu na válec, kardanový hřídel, výkonné zapalování Bosch. Přesto neměl monumentální motor větší výkon než Turicum, který svých 70 k dosáhl z méně než třetinového objemu šestilitrového Germaina, jediného dochovaného exempláře tohoto modelu.
Sbírka obsahuje sice jen čtyři desítky historických automobilů, které jsou však zrestaurovány do jedinečné podoby a připomínají nám nejstarší éru automobilové historie z let 1897 až 1917. Vždyť nejmladším automobilem je Lagonda LG 45 z roku 1936.