Velmi podrobné seznámení s novým modelem Jazz Hybrid a novým faceliftem Jazz

Nový model Jazz Hybrid je dalším příkladem pozornosti, jakou značka Honda věnuje hybridní technologii kombinující benzínové a elektrické motory.

Nová verze bude prodávána souběžně s inovovanou benzínovou verzí modelu Jazz.

Velmi podrobné seznámení s novým modelem Jazz Hybrid a novým faceliftem Jazz
Velmi podrobné seznámení s novým modelem Jazz Hybrid a novým faceliftem Jazz
Velmi podrobné seznámení s novým modelem Jazz Hybrid a novým faceliftem Jazz

Díky tomu mají zájemci o vůz segmentu B poprvé možnost zvolit vůz s paralelním hybridním pohonem. Neméně důležité je i to, že Jazz Hybrid neztrácí nic z praktičnosti běžného automobilu. Kompaktní rozměry systému Honda IMA umožnily u tohoto vozu segmentu B zachování mimořádně praktických „magických sedadel“ a 300 litrů prostoru pro zavazadla u výbavy bez dojezdové rezervy.

Baterie IMA a řídicí jednotka byly zabudovány pod podlahu zavazadlového prostoru

– což umožnilo zachování jeho objemu a také systému „Magických sedadel“, která se sklápějí stejným způsobem, jako u nehybridní verze. Díky tomu lze sedadla sklopit a vytvořit tak prostor s překvapivým objemem 1320 litrů a se zcela rovnou podlahou. Alternativně je možné zvednout sedáky směrem vzhůru a do vozidla umístit vyšší předměty. Novinkou u modelu Jazz s hybridním i s konvenčním pohonem je možnost sklopení zadních sedadel, která lze nově sklopit dozadu a zvýšit tak flexibilitu prostoru pro cestující.

Hybridní systém IMA

– je stejný jako u hybridních modelů Insight a CR-Z, čímž je zajištěna prověřená spolehlivost této důležité technologie. Po téměř dvou desetiletích vývoje a 10 letech prodeje se systém IMA od společnosti Honda potvrdil jako flexibilní a spolehlivá technologie. Dnes toto řešení s kombinací nízké spotřeby a nízkých emisí v každodenním provozu používá přes půl milionu vozidel.

Nový model je vybaven stejným hnacím ústrojím jako hybridní model Insight a využívá stejný motor 1.3 i-VTEC i elektromotor jako jeho sourozenec. Hnací ústrojí modelu Jazz je spojeno s převodovkou CVT. S hodnotou pouhých 104 g CO2/km má tento model nejnižší emise CO2 ze všech vozů B-segmentu vybavených automatickou převodovkou. Spotřeba paliva dosahuje v kombinovaném cyklu podle norem EU hodnoty pouze 4,5 l/100 km. Jako hybridní automobil s benzínovým a elektrickým pohonem se nový model vyznačuje mimořádně nízkými emisemi všech výfukových plynů – nejen těch, které podléhají daňovým kritériím.

Vizuálně se Jazz Hybrid od zbytku modelové řady Jazz liší

– novými světlomety s modrým chromovým lemováním, čirými zadními světly, novou modře chromovanou mřížkou chladiče, upravenými nárazníky a chromovanou lištou na víku zavazadlového prostoru. Kromě všech aktuálně dostupných barev bude možné nový hybrid získat i se speciální barvou Lime Green.

Ke svěžímu vzhledu uvnitř kabiny přispívá tmavší jednobarevná palubní deska, která silně kontrastuje s modrým podsvícením přístrojového panelu a středové konzoly. Pro nový hybrid bude do nabídky zařazeno i kožené čalounění – je to poprvé, kdy je tato položka výbavy u modelu Jazz v Evropě dostupná.

Do přístrojové desky je integrován systém Eco Assist, který změnou podsvícení ukazatele rychlosti informuje řidiče o tom, jakým způsobem jeho styl jízdy ovlivňuje spotřebu paliva. Funkce Eco Assist pomáhá řidičům snižovat spotřebu při každodenním používání vozidla a nabízí jim v reálném čase zpětnou vazbu o tom, jaký vliv má používání brzd a plynového pedálu na spotřebu i na životní prostředí.

Nabídka originálního příslušenství

– respektuje unikátní charakteristiku vozidla, a proto dokáže jeho hybridní charakter ještě více posílit. Dekorační doplňky, jako jsou prahové lišty, celá řada nálepek do interiéru i exteriéru, obložení B-sloupků či jiné typy kol z lehkých slitin lze na vozidlo instalovat podle osobního vkusu řidiče. Komfort zvyšují také technické doplňky, jako jsou navigace s pevným diskem, Bluetooth® hands-free či DVD systém pro cestující na zadních sedadlech. Pro ty zákazníky, kteří chtějí svůj vůz obohatit dalšími funkcemi a doplňky, je k dispozici kompletní řada Originálního příslušenství.

Motor a systém IMA

Jazz Hybrid sdílí motor a systém IMA s modelem Insight hybrid, u kterého se tento osvědčil jako velmi spolehlivý. IMA je zkratkou názvu systému Integrated Motor Assist, který je tvořen 1,3-litrovým motorem s nízkou úrovní tření, jenž slouží jako primární zdroj hnací síly, ultra-tenkým elektromotorem, lehkou a kompaktní baterií a převodovkou s plynule měnitelným převodem (CVT).

Technologie IMA se v Evropě poprvé představila v roce 2000 v modelu Insight 1. generace a následně v modelech Civic IMA, Civic Hybrid, Insight 2009 a CR-Z. Během let vývoje tohoto systému se zmenšovaly jeho rozměry, hmotnost a snižovaly se náklady na jeho výrobu. Nejnovější verze motoru a baterií v modelu Jazz Hybrid je kvůli zvýšení efektivity výroby stejná jako u modelů Insight a CR-Z. V porovnání s předchozí generací má tento systém navíc o 24 % menší rozměry, čímž je zajištěno zachování jednoho z nejvýznamnějších atributů modelu Jazz – praktičnosti.

Spalovací motor vychází z 1,3-litrového motoru použitého v modelech Civic Hybrid a Insight. Tento upravený motor i-VTEC byl s využitím dosavadních zkušeností s modelem Jazz z roku 2008 dále vylepšen, a to zejména s důrazem na nižší spotřebu paliva. Konstrukce pístů s nízkým třením a se speciálním povlakem v kombinaci s novým, vysoce účinným typem katalyzátoru umožnila další optimalizaci již tak úsporné hnací jednotky.

Při zpomalování, kdy válce motoru nejsou nijak zatíženy, je zapalování zastaveno a všechny válce jsou zcela uzavřeny. Tím jsou prakticky eliminovány tzv. čerpací ztráty, snižuje se odpor a elektromotor/generátor může při rekuperačním dobíjení akumulátorů pracovat s vyšší účinností. Po uzavření válců se chová vzduch ve válcích jako pružina, čímž se zvyšuje účinnost a odpadá nutnost odpojení motoru od hnací soustavy.

Technologie řízení válců VCM (Variable Cylinder Management) používaná pro uzavírání válců se využívá i pro uzavření všech válců v případech, kdy je vyžadován pouze malý točivý moment – například při jízdě nízkou rychlostí. V tomto režimu je vůz poháněn pouze elektromotorem a písty běží naprázdno, takže není spotřebováváno žádné palivo a nevznikají žádné emise CO2. Honda Jazz Hybrid může v tomto elektrickém režimu fungovat déle než model Insight, a to zejména díky své nižší hmotnosti a kratší kabeláži mezi baterií a motorem. Řidič je o provozu v elektrickém režimu informován prostřednictvím multifunkčního informačního displeje (MID), kde je pomocí grafických symbolů znázorněno, zda je vozidlo poháněno spalovacím motorem, elektromotorem nebo oběma agregáty.

Navíc byla přijata prakticky všechna možná opatření pro snížení tření motoru, včetně konstrukce, povrch válců dokončený speciální metodou tzv. „plateau honování“ pro dosažení hladšího povrchu či druhého pístního kroužku s nízkým třením.

Benzínový motor samotný disponuje výkonem 65 kW (88 k) a točivým momentem 121 Nm, avšak klíčovým rysem hybridních systémů je podpora poskytovaná elektromotorem, který zvyšuje výkon při současném udržování emisí a spotřeby paliva na co nejnižší úrovni. Elektromotor je vybaven cívkami s vysokou hustotou vinutí a silnými magnety, díky kterým dosahuje výkonu 10 kW (14 k) a točivého momentu 78 Nm. Podobně jako u modelů Insight a CR-Z je elektromotor vybaven vinutím z plochých drátů s oválným průřezem. Použití oválných vodičů snižuje tloušťku vinutí, aniž by docházelo ke zmenšení jeho hustoty. Díky tomu je motor dostatečně kompaktní, aby ho bylo možné použít i v existujícím modelu, jakým je Jazz.

Systém Eco Assist

Před několika lety, když členové vývojového týmu projektu Insight sledovali způsob, jakým zákazníci využívají svůj vůz Jazz, bylo zjištěno, že různí řidiči dosahovali výrazně odlišných hodnot spotřeby paliva. Například při průměrné rychlosti 30 km/h byl mezi různými řidiči zaznamenán rozdíl ve spotřebě paliva až 21 procent. S ohledem na tuto skutečnost se naši inženýři pokusili upravit řídicí jednotku vozidla tak, aby vliv různých stylů jízdy na spotřebu paliva co nejvíce minimalizovali.

Při opakovaných testech si nejméně úsporní řidiči polepšili a rozdíl mezi všemi výsledky poklesl na 12 procent.

Těchto výsledků společnost Honda využila při vývoji modelu Insight, CR-Z a Jazz Hybrid a výsledkem je režim ECON. Pokud řidič toto tlačítko stiskne, přepne se řídicí jednotka na speciální nastavení, které má za cíl zlepšit spotřebu paliva. Tento režim přitom nemá vliv na celkovou úroveň bezpečnosti ani na celkovou použitelnost vozidla. Oproti systému použitému v modelu Insight byl režim ECON u modelu Jazz Hybrid vylepšen. Tato zlepšení byla nedávno zavedena také u modelu Insight s cílem snížit spotřebu paliva v reálném provozu*.

Po stisku tlačítka ECON přejde Jazz Hybrid do „super-úsporného“ režimu, který zahrnuje následující opatření:

  • Dojde ke snížení výkonu a točivého momentu přibližně o 4 procenta (s výjimkou případů, kdy řidič zcela sešlápne plynový pedál)
  • Optimalizuje se reakce na sešlápnutí plynového pedálu a otáčky motoru tak, aby poloha škrticí klapky byla co nejvýhodnější z hlediska spotřeby. Při všech otáčkách motoru je zachován optimální úhel jejího otevření, který vede k dosažení nejlepší hodnoty spotřeby. Někteří řidiči totiž ovládají plynový pedál s menším citem a často na něj vyvíjejí příliš velkou sílu. Aby se vliv tohoto chování co nejvíce snížil, systém pokyny řidiče „vyhladí“ a udržuje škrticí klapku otevřenou tak, aby odpovídala aktuální rychlosti a podmínkám. Řidič může tuto vlastnost systému kdykoliv zrušit, což je důležité zejména v případě nouzového manévru.
  • Hladší režim řazení převodovky CVT
  • Zvyšuje se rekuperační brzdná energie
  • Klimatizace častěji pracuje v režimu recirkulace
  • Výkon ventilátoru se častěji sníží, aby se snížila spotřeba energie
  • Při stání na volnoběh (motor se při zastavení vozidla vypne) dojde k vypnutí klimatizace

*Spotřeba a množství emisí v reálném provozu by se měly v režimu ECON snížit, to však nemá vliv na oficiální hodnoty spotřeby či emisí uváděné podle norem EU, které jsou určovány za oficiálně stanovených podmínek NEDC.

Do nové palubní desky je integrován systém Eco Assist,

– který změnou podsvícení ukazatele rychlosti informuje řidiče o tom, jakým způsobem jeho styl jízdy ovlivňuje spotřebu paliva. Funkce Eco Assist pomáhá řidičům snižovat spotřebu při každodenním používání vozidla a nabízí jim v reálném čase zpětnou vazbu o tom, jaký vliv má používání brzd a plynového pedálu na spotřebu i na životní prostředí. Eco Assist se zaměřuje na hlavní téma hybridních automobilů – efektivní využití energie. Ukazuje řidiči, jakým způsobem může snížit spotřebu paliva tím, že bude využívat setrvačnosti a vyhne se nadměrnému zrychlování nebo zpomalování.

Podobně jako u modelu Insight, také ve vozidle Jazz Hybrid je rychloměr u stojícího vozidla podsvícen modrou barvou, která se při ekonomickém způsobu jízdy postupně mění na zelenou. Mezi těmito dvěma extrémy se nachází modrozelený způsob podsvícení, které se objeví v situacích, kdy řidič mírně překročí optimální úroveň akcelerace nebo brzdění. Ve spodní části palubní desky se nachází zelené tlačítko „ECON“, kterým lze aktivovat režim jízdy s nejnižší možnou spotřebou a emisemi. INTERIÉR

Magická sedadla modelu Jazz zůstala zachována i u hybridní verze

Jedním z nejvýraznějších prvků výbavy předchozí i současné verze modelu Jazz a hlavním důvodem jeho oblíbenosti jsou takzvaná Magická sedadla, která se vyznačují mimořádnou flexibilitou a zvyšují počet konfigurací interiéru a zavazadlového prostoru. Není překvapením, že toto řešení zůstalo zachováno i u modelu Jazz Hybrid, nehledě na dodatečnou paralelní hybridní technologii IMA.

Zadní sedadla lze u modelu Jazz sklopit zcela do roviny s podlahou zavazadlového prostoru, čímž vznikne nízko umístěná ložná plocha. Tohoto řešení bylo možné dosáhnout díky nádrži umístěné uprostřed vozidla, která je použita i u evropské verze modelu Civic. Spodní část sedadel se totiž nachází v prostoru, kde je obvykle umístěna palivová nádrž. Zde je nádrž umístěna pod předními sedadly a uvolňuje tak cenný prostor vzadu. Dokonce i v případě, kdy jsou přední sedadla posunuta zcela vzad, lze zadní sedadla dělená v poměru 60:40 s výsuvnými opěrkami hlavy zcela sklopit jediným pohybem pomocí páky umístěné na horní hraně každého z opěradel zadních sedadel.

V „Praktickém režimu“ Honda Jazz nabízí zcela rovnou podlahu zavazadlového prostoru s maximální délkou 1 720 mm, což je prostor dostatečný pro umístění tří horských kol s rámem o velikosti 26 palců na stojato, aniž by bylo zapotřebí demontovat jejich přední kola. Plocha zavazadlového prostoru odpovídá dvěma velkým a dvěma extra-velkým kufrům umístěným na ležato; na délku lze do vozidla umístit i tři golfové bagy. Pokud se sklopí pouze větší polovina zadního sedadla, je vzniklý prostor dostatečný pro uložení surfového prkna nebo pro postavení dvou horských kol s rámem o velikosti 26 palců. Dostupná délka zavazadlového prostoru je ještě větší v „Prodlouženém režimu“, kdy je sedadlo spolujezdce posunuto zcela vpřed a jeho opěradlo je sklopeno. Tím se vytvoří prostor pro přepravu předmětů o délce až 2,4 m. Pro návrat zadních sedadel do polohy pro přepravu cestujících stačí opěradla jednoduše zvednout.

Tato situace, kdy sedák zůstane připevněn k opěradlu, je inovací unikátní pro model Jazz, neboť v „Režimu pro přepravu vysokých předmětů“ lze nechat sedáky zvednuté do svislé polohy. Upevněním sedáků ve svislé poloze vznikne druhý zavazadlový prostor mezi předními a zadními sedadly. V tomto prostoru lze přepravovat různé předměty o výšce až 1280 mm, jako jsou například vzrostlé rostliny, dvě horská kola s odmontovanými předními koly, složený invalidní vozík a mnoho dalších předmětů. A protože úhel otevření zadních dveří dosahuje plných 80 stupňů, je snadné tento prostor využít na maximum.

Novinkou u poslední generace modelu Jazz včetně hybridní verze (mimo verze s dojezdovou rezervou) je možnost polohovat opěradla zadních sedadel vzad. Tato nová funkce poskytuje zákazníkům ještě větší flexibilitu, zvyšuje komfort a umožňuje maximální využití prostoru v oblasti nohou a hlavy na zadních sedadlech.

Design interiéru

Jednou z největších změn u nového automobilu je, že poprvé lze jako volitelnou výbavu lze objednat kožené čalounění sedadel. Nový materiál sedadel vytváří v interiéru Hondy Jazz zcela odlišnou atmosféru a představuje důležité zlepšení pro zákazníky přecházející z většího prémiového modelu.

Palubní deska vozidla má nyní tmavší odstín, který u hybridní verze výrazně kontrastuje s modrým podsvícením číselníků, ukazatelů a displejů. Barva podsvícení je unikátní pro tuto verzi se systémem IMA. U benzínových verzí je podsvícení všech prvků na palubní desce oranžové.

Design exteriéru

Svým vzhledem je nový Jazz Hybrid na první pohled typická Honda Jazz, a to i přes některé drobné změny zaměřené na odlišení hybridního modelu od běžných benzínových verzí a na zlepšení aerodynamiky.

Průhledná mřížka chladiče hybridní verze mění směr proudění vzduchu v přední části vozidla. Vstupní otvor pod mřížkou chladiče má rovněž změněný tvar, který maximalizuje aerodynamickou účinnost při zajištění dostatečného proudění vzduchu. Tato opatření zmenšují aerodynamický odpor v kritické oblasti přídě vozu. Inovované mřížky chladiče jsou kombinovány s novými nárazníky, které byly navrženy s ohledem na minimalizaci aerodynamického odporu při proudění vzduchu kolem karoserie a k omezení turbulencí za zádí vozu.

Změny karoserie jsou doplněny modrými prvky kolem předních světlometů a čirými zadními skupinovými svítilnami. Mřížka chladiče, přední světlomety a zadní světla mají shodný namodralý chromovaný povrch a odlišují hybridní model od standardních verzí. Na dveřích zavazadlového prostoru se nachází chromovaná lišta, která společně s logem „Hybrid“ na zádi informuje okolí o tom, že se jedná o model Jazz s nejnižšími emisemi.

Pro model Jazz Hybrid jsou exkluzivně nabízeny metalické barvy Lime Green Metallic a Strom Silver Metallic, které výrazně kontrastují s průhlednými a chromovanými prvky na karoserii vozidla.

Podvozek

Základní podvozek vozu Jazz Hybrid je shodný s podvozkem u standardního modelu Jazz, stabilizátory a nastavení tlumičů však byly optimalizovány s ohledem na hmotnost, která je o 70 kg vyšší než u benzínové verze. Výsledkem je zlepšení komfortu jízdy oproti modelovému roku 2008 a lepší vlastnosti především na horších vozovkách. Pocit z řízení při jízdě přímým směrem se částečně zlepšil díky zvýšení odporu volantu na obou stranách polohy pro jízdu přímým směrem. Všechna vylepšení podvozku modelu Jazz Hybrid mají za cíl přispět k vyššímu komfortu jízdy, zlepšit ovladatelnost a stabilitu a posunout o další krok již tak vynikající jízdní vlastnosti.

Komplexní soubor bezpečnostních prvků

Jazz Hybrid, podobně jako ostatní modely značky Honda, prošel náročnými nárazovými testy ve výzkumném a vývojovém centru společnosti Honda v japonském městě Tochigi. Tento komplexní přístup k bezpečnosti spolu s dlouhodobým úsilím o ochranu chodců v případě kolize vedl k tomu, že model Jazz dosáhl v testech EuroNCAP nejvyššího hodnocení 5 hvězdiček.

Nová Honda Jazz je zatím posledním modelem, který využívá technologii nárazové kompatibility ACE™ (Advanced Compatibility Engineering™). Tato vysoce efektivní konstrukce poskytuje maximální ochranu pro cestující při různých typech reálných nehod. Mezi tyto nehody patří čelní kolize vozidel o různé výšce, hmotnosti nebo konstrukci karosérie.

Konstrukce ACE je výsledkem nárazových zkoušek, jejichž účelem je zvýšení bezpečnosti vozidla v reálném provozu, a kde jsou používány různé modely vozidel s různou velikostí a hmotností. Díky tomu se konstruktérům společnosti Honda podařilo dosáhnout toho, že model Jazz v případě nárazu minimalizuje poranění posádek obou vozidel.

U klasické konstrukce karosérie je zatížení vyvolané srážkou obvykle soustředěno do dvou nosníků procházejících v podélném směru spodní částí rámu vozidla. Konstrukce karoserie Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) u modelu Jazz je tvořena vysoce účinným hlavním rámem z mnohoúhelníkových profilů, který pohlcuje energii, přední stěnou (horním rámem) pohlcující složku energie nárazu směřující do horní části přídě, a spodním nosníkem, který pomáhá předcházet vyosení rámů obou vozidel. Tím se předchází deformacím kabiny, neboť síly vznikající při nehodě jsou rozdělovány do několika tras vedoucích mimo prostor pro cestující. Současně s tím tato konstrukce zmenšuje riziko vertikální nebo boční nekompatibility mezi bezpečnostními konstrukcemi Hondy Jazz a druhého vozidla.

Energie nárazu je směrována do vyztužené konstrukce podlahy tvořené příčnými a podélnými prvky, které při nárazech ze všech stran chrání uprostřed umístěnou palivovou nádrž. Tato konstrukce se vyznačuje výjimečnou tuhostí, která zároveň přispívá k zachování integrity kabiny při bočním nárazu.

U všech modelů jsou dva čelní a boční airbagy standardně doplněny okenními airbagy po celé délce vozidla, které chrání cestující na předních i na zadních sedadlech. Všechna sedadla jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy, přičemž přední bezpečnostní pásy jsou doplněny předpínači s omezovači tahu. Pro bezpečné upevnění dětských sedaček je vůz vybaven dvěma kotevními úchyty ISOFIX na levém a pravém zadním sedadle a oky ve stropě určenými pro uchycení popruhu sedačky. Stabilizační systém (VSA) je u evropské verze modelu Jazz standardní součástí všech úrovní výbavy a zlepšuje ovladatelnost vozidla při extrémních manévrech nebo na kluzkém povrchu.

Model Jazz Hybrid je rovněž vybaven aktivními opěrkami hlavy na předních sedadlech, které byly v řadě Jazz poprvé představeny v roce 2008 a které snižují pravděpodobnost poranění krku při nárazu zezadu. Při tomto druhu nárazu dojde k zatlačení těla cestujícího do opěradla sedadla, kde se nachází pevná deska, jež aktivuje táhla spojená s opěrkou hlavy. Tím dojde k posunutí opěrky hlavy směrem vzhůru a vpřed, čímž dojde k podepření hlavy cestujícího.

Bezpečnost chodců

Honda Jazz Hybrid disponuje mnoha prvky na ochranu chodců, které jsou již známy z předchozích modelů Honda. Výzkumy ukazují, že podobné bezpečnostní prvky dramaticky zvyšují šanci chodců na přežití srážky s jedoucím vozidlem. Mezi ně patří čepy stěračů čelního skla, které se v případě nárazu odlomí, upevnění blatníků a závěsy kapoty pohlcující energii či volné místo pod kapotou, které poskytuje více prostoru pro deformace.

Ekologické informace

Honda Jazz se stejně jako ostatní hybridní modely značky vyrábí v továrně v japonské Suzuce. Tato továrna je obklopena 100 000 stromy, které nechala vysadit společnost Honda a které každoročně absorbují 800 tun CO2. Střecha továrny je pokryta solárními panely Honda Soltec, které snižují odběr elektrické energie z veřejné sítě a snižují emise, které továrna při svém provozu vyprodukuje.

Továrna byla zkonstruována tak, aby žádný odpad nekončil na skládkách. Všechny materiály jsou v rámci továrny v maximální míře recyklovány. Jednou z dalších klíčových ekologických technologií je kogenerační jednotka, která továrnu zásobuje elektrickou energií a teplem. Tím je zajištěna maximální účinnost, neboť dochází k odbourání ztrát, k nimž dochází v přenosovém vedení v případě, že je elektřina vyráběna v místě vzdáleném od místa spotřeby.

Recyklace baterií

Baterie modelu Jazz Hybrid byly zkonstruovány tak, aby vydržely po celou dobu životnosti vozidla. Stejně jako na systém IMA se na ně vztahuje pětiletá záruka. Na konci životnosti vozidla nebo v případě poškození lze svazek baterií recyklovat prostřednictvím dealera Honda.

Originální příslušenství Honda

Nabídka originálního příslušenství respektuje unikátní charakteristiku vozidla, a proto dokáže jeho hybridní charakter ještě více posílit. Pro ty zákazníky, kteří chtějí svůj vůz obohatit dalšími funkcemi a doplňky, je k dispozici kompletní řada Originálního příslušenství. Většina příslušenství je shodná pro benzínovou i pro hybridní verzi.

Dekorace exteriéru

K dispozici je řada kol z lehkých slitin – 15” kola Starlight či 16” kola Propeller, a dále městský paket obsahující přední, zadní a boční ochranné lišty karoserie a parkovací senzory, který nabízí stylovou ochranu a komfort při provozu ve městě. Spodní lišta předního nárazníku, horní přední mřížka, kryty vnějších zpětných zrcátek, kryty klik dveří, dekorace dveří zavazadlového prostoru a dekorace B-sloupků – všechny tyto prvky jsou součástí „Chromového paketu“ – jsou opatřeny leštěným chromovaným povrchem a představují vhodný doplněk pro karoserii vašeho vozidla.

Dekorační prvky v interiéru

Novou úroveň ochrany prahů nabízejí osvětlené nebo neosvětlené prahové lišty.

Komfortní technická výbava

Komfort a zážitky na palubě vozu zvyšují také technické doplňky, jako jsou navigace Honda s čtečkou SD karet, Bluetooth® hands-free či DVD systém pro cestující na zadních sedadlech.

Praktičnost a flexibilita

Skvěle padnoucí vložka do zavazadlového prostoru chrání originální čalounění vozidla. Další předměty lze uložit do schránky pod podlahou nebo na střešní nosiče. Středová konzola s loketní opěrkou, která je barevně sladěna se zbytkem interiéru, nabízí prostor na drobnosti a přispívá k vyššímu komfortu posádky.

Více informací o nabídce příslušenství naleznete na internetových stránkách www.honda-access.com.

Honda Jazz

S příchodem verze Jazz Hybrid prošel zbytek modelové řady Jazz stylistickými úpravami a změnami.

Pozornost se zaměřila na zachování klíčových vlastností, které zákazníci oceňují a mezi které patří flexibilita, praktičnost a spolehlivost, případně které zvyšují spolehlivost, snižují spotřebu paliva a emise, zlepšují komfort jízdy a stylovost.

Převodovka

Jednou z největších změn je návrat převodovky s plynule měnitelným převodem (CVT) do řady Jazz, přičemž v Evropě je poprvé použit nový typ této převodovky. Převodovka CVT v modelu Jazz byla vylepšena instalací hydrodynamického měniče točivého momentu, který zvyšuje účinnost a zlepšuje ovladatelnost vozidla při nižších rychlostech.

Díky instalaci náklonového čidla se převodovka dokáže rozhodnout, kdy má vozidlo mírně popojíždět vpřed a kdy nikoliv, čímž řidiči poskytuje nad vozidlem maximální kontrolu. Převodovka CVT se u minulé generace Hondy Jazz stala velmi oblíbenou a její návrat si vyžádali věrní zákazníci, kteří postrádali její hladké řazení a snadnou ovladatelnost.

Tato převodovka se liší od jednotky použité u modelu Jazz Hybrid, která s ohledem na odlišné požadavky neobsahuje měnič točivého momentu.

Převodovka CVT je vybavena páčkami řazení pod volantem, které řidiči umožňují řadit manuálně. Při použití v režimu „D“ je možné páčkami podřadit na nižší převodový stupeň podobně jako u „kickdownu“. Po potřebné akceleraci se převodovka sama vrátí zpět do automatického režimu. Pokud jsou páčky použity v režimu „S“, má řidič nad řazením plnou kontrolu, kterou může využít například pro akceleraci nebo při brzdění motorem.

Manuální převodovka zůstala nezměněna – stále se jedná o pětistupňovou jednotku s ideálním zpřevodováním zaměřeným na úsporu paliva a snižování emisí.

Design exteriéru

Změny exteriéru se zaměřily na zatraktivnění vzhledu vozidla a na snížení aerodynamického odporu, které přispělo ke zlepšení spotřeby paliva. Vzhled vozidla a aerodynamiku nejvíce ovlivnily změny předního a zadního nárazníku. Tyto změny byly provedeny s ohledem na minimalizaci aerodynamického odporu při proudění vzduchu kolem karoserie a k omezení turbulencí za zádi vozu.

Změnami prošla i mřížka chladiče a přední světlomety. Cílem těchto změn bylo dodat modelům s motory 1,2 a 1,4 litru svěží vzhled. Změny se dotkly i zadních světel. Červená barva nyní zabírá více místa a odlišuje benzínové verze od provedení Jazz Hybrid. Honda Jazz pro modelový rok 2011 přichází se dvěma novými barvami – Azure Blue Metallic a Ionized Bronze Metallic.

Design interiéru

Nejvýraznější změnou v interiéru je použití tmavší barvy na palubní desce, která je jednobarevná a v kombinaci s novým materiálem sedadel vytváří v kabině příjemné prostředí. Podsvícení palubní desky má nyní u všech verzí oranžovou barvu, která kontrastuje s tmavou palubní deskou. Kolem výdechů větrání, přístrojů a displeje klimatizace se nově nacházejí chromované prstence (pokud je jimi vozidlo vybaveno). Poprvé lze pro evropskou verzi modelu Jazz objednat kožené čalounění sedadel.

Magická sedadla

Jedním z nejvýraznějších prvků výbavy současné verze modelu Jazz a hlavním důvodem jeho oblíbenosti jsou takzvaná Magická sedadla, která se vyznačují mimořádnou flexibilitou a zvyšují počet konfigurací interiéru a zavazadlového prostoru. Není překvapením, že nový Jazz si zachoval uspořádání interiéru, které je však nyní ještě lepší díky nové možnosti nastavení sklonu opěradel zadních sedadel. Tato nová funkce poskytuje zákazníkům ještě větší flexibilitu, zvyšuje komfort a umožňuje maximální využití prostoru v oblasti nohou a hlavy na zadních sedadlech.

Zadní sedadla lze u modelu Jazz sklopit zcela do roviny s podlahou zavazadlového prostoru, čímž vznikne nízko umístěná ložná plocha. Tohoto řešení bylo možné dosáhnout díky nádrži umístěné uprostřed vozidla, která je použita i u evropské verze modelu Civic. Spodní část sedadel se totiž nachází v prostoru, kde je obvykle umístěna palivová nádrž. Zde je nádrž umístěna pod předními sedadly a uvolňuje tak cenný prostor vzadu. Před sklopením zadních sedadel není zapotřebí přední sedadla posouvat vpřed, neboť vzadu je k dispozici dostatek prostoru. Dokonce i v případě, kdy jsou přední sedadla posunuta zcela vzad, lze zadní sedadla dělená v poměru 60:40 s výsuvnými opěrkami hlavy zcela sklopit jediným pohybem pomocí páky umístěné na horní hraně každého z opěradel.

V „Praktickém režimu“ Honda Jazz nabízí zcela rovnou podlahu zavazadlového prostoru s maximální délkou 1 720 mm, což je prostor dostatečný pro umístění tří horských kol s rámem o velikosti 26 palců na stojato, aniž by bylo zapotřebí demontovat jejich přední kola. Plocha zavazadlového prostoru odpovídá dvěma velkým a dvěma extra-velkým kufrům umístěným na ležato; na délku lze do vozidla umístit i tři golfové bagy. Pokud se sklopí pouze větší polovina zadního sedadla, je vzniklý prostor dostatečný pro uložení surfového prkna nebo pro postavení dvou horských kol s rámem o velikosti 26 palců. Dostupná délka zavazadlového prostoru je ještě větší v „Prodlouženém režimu“, kdy je sedadlo spolujezdce posunuto zcela vpřed a jeho opěradlo je sklopeno. Tím se vytvoří prostor pro přepravu předmětů o délce až 2,4 m. Při sklopených sedadlech se velikost zavazadlového prostoru zvětší až na 1 320 litrů (měřeno po horní okraj zavazadlového prostoru, bez prostoru pod podlahou kufru). Pro návrat zadních sedadel do polohy pro přepravu cestujících stačí opěradla jednoduše zvednout; sedák zůstane připevněn k opěradlu a lze jej jednoduše uvolnit zatažením za opěrný rám.

Tato situace, kdy sedák zůstane připevněn k opěradlu, je inovací unikátní pro model Jazz, neboť v „Režimu pro přepravu vysokých předmětů“ lze nechat sedáky zvednuté do svislé polohy. Upevněním sedáků ve svislé poloze vznikne druhý zavazadlový prostor mezi předními a zadními sedadly, ve kterém lze přepravovat různé předměty o výšce až 1 280 mm, jako jsou například vzrostlé rostliny, dvě horská kola s odmontovanými předními koly, složený invalidní vozík a mnoho dalších předmětů. A protože úhel otevření zadních dveří je nyní ještě větší, je snadné tento prostor využít na maximum.

V „Běžném režimu“ je prostor pod podlahou překryt panelem s nosností 100 kg. Tento panel lze zvednout směrem k opěradlům zadních sedadel a vytvořit tak „Režim pro přepravu vysokých předmětů“, ve kterém lze celou hloubku zavazadlového prostoru využít pro přepravu vyšších předmětů.

Alternativně, namísto zvednutí celého panelu k opěradlům zadních sedadel, lze jeho zadní část zvednout do vodorovné polohy, ve které ji lze zajistit pomocí upevňovacích prvků ve stěnách zavazadlového prostoru, a vytvořit tak vodorovnou přepážku, která zavazadlový prostor rozdělí na dvě části tzv. horní a dolní. Síť, která je součástí horního panelu, je ideální pro přepravu předmětů s nepravidelným tvarem, které nedrží na daném místě.

Prostor pod podlahou, který je 230 mm hluboký, je ideální pro uložení sportovního náčiní, pláště do deště či deštníků. Pokud je víko ve vodorovné poloze, jsou špinavé předměty odděleny od ostatních zavazadel.

Díky nakládací hraně ve výšce 605 mm nad zemí je nakládání a vykládání předmětů snadné.

Na levé straně zavazadlového prostoru se nachází praktický háček na zavěšení nákupních tašek.

Změny podvozku

Podvozek Hondy Jazz byl upraven s cílem zlepšit komfort jízdy a ovladatelnost. Pro zlepšení komfortu jízdy má řízení u nového modelu zvýšený odpor volantu při vychýlení z přímé polohy, které zlepšuje pocit při jízdě.

Ekologické informace

V souvislosti s uvedením nového modelu Jazz Hybrid došlo u Hondy Jazz s konvenčním pohonem k mírnému snížení emisí CO2 a ke snížení spotřeby paliva. Pokud jde o spotřebu paliva a emise, je nová převodovka CVT shodná s předchozí převodovkou i-Shift u 1,4-litrového modelu. Hodnota emisí CO2 je nižší než u modelu s manuální převodovkou a dosahuje pouhých 125 g/km. Model s motorem o objemu 1,2 litru nyní vypouští pouhých 123 g CO2/km a na 100 km spotřebuje pouze 5,3 l benzínu. Větší motor s objemem 1,4 litru se vyznačuje emisemi 126 g/km a spotřebou paliva 5,5 l/100 km v kombinovaném cyklu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...