Velkoprostorový Peugeot 807 v redakčním testu

Testovaný model byl ve výbavě PACK s motorem 2,2 HDI a šestistupňovou převodovkou.

Peugeot 807 mě zaujal elegantním dynamickým designem a současně robustností, která zdůrazňuje především jeho bezpečnost.


Velkoprostorový Peugeot 807 v redakčním testu
Velkoprostorový Peugeot 807 v redakčním testu
Velkoprostorový Peugeot 807 v redakčním testu

Prostorný interiér je řešen s ohledem na maximální pohodlí cestujících s možností jeho variabilního uspořádání podle počtu cestujících a dopravovaného nákladu. Testovaný vůz byl v pěti sedadlovém uspořádání, v první řadě dvě sedadla – spíše křesla pro řidiče a spolujezdce – a mezi nimi volný prostor, v kterém lze na podlahu postavit i velmi objemnou aktovku. V druhé řadě tři samostatná pohodlná sedadla se systémem Quickfix, který umožňuje rychle, prakticky a bez použití nástrojů sedadla sklopit nebo úplně vyjmout. Díky tomuto systému je interiér 807 velice jednoduše „přestavitelný“.

Velkoprostorový Peugeot 807 v redakčním testu
Velkoprostorový Peugeot 807 v redakčním testu

Podle potřeby lze zakoupit i dodatečně do třetí řady dvě samostatná sedadla (26 000 Kč) anebo třímístnou lavici (27 400 Kč) a tím zvýšit počet míst na sedm nebo osm osob. Krajní sedadla ve druhé a třetí řadě i krajní sedadla lavice jsou vybavena systémem ISOFIX, který umožňuje instalaci dětských sedaček bez použití bezpečnostního pásu. V pětisedadlovém provedení má zavazadlový prostor do výše opěradel objem 1160 l, do střechy 1498 l. Po vyjmutí sedadel 2. řady se zvýší na 2948 litrů, tj. téměř 3 m3.

Peugeot 807 je dlouhý 472 cm, široký 185 cm, včetně zpětných zrcátek 220 cm; vysoký je 175 cm a jeho rozvor je 282 cm.


V testovaném Peugeotu mě zaujala řada komfortních a praktických doplňků. Mezi unikátní prvky se řadí elektrické posuvné boční dveře. Dalším jedinečným doplňkem je multifunkční vysokofrekvenční dálkové ovládání, které nezajišťuje pouze odemykání a zamykání vozu, ale i manipulaci elektrických posuvných bočních dveří, lokalizaci vozidla rozsvícením směrových světel a stropního osvětlení v interiéru, vyvětrání vozu otevřením oken, uložení polohy sedadel a elektrických vnějších zpětných zrcátek do paměti (u 807 Pack na přání). Praktickým doplňkem je i kontrolní zrcátko, díky kterému cestující na předních sedadlech mohou jediným pohledem obsáhnout celý prostor zadních sedadel a mohou tak pozorovat chování dětí. Model 807 má celkem 61 praktických odkládacích míst rozmístěných po celém interiéru vozu.


Testovaná 807 měla čtyřválcový naftový motor 2,2 HDI se 16 ventily, který má výkon 94 kW (130 k) při 4000 ot/min a nejvyšší točivý moment 314 Nm dosahuje při 2000 ot/min. Vysoká hodnota točivého momentu a jeho mimořádně příznivý průběh mně umožňovaly bezproblémové a bezpečné předjíždění většinou bez nutnosti podřaďování nižší rychlosti, protože již od 1800 ot/min vykazuje motor velmi dobré zrychlení. Šestistupňová mechanická převodovka má vhodně odstupňované rychlostní stupně a dobře se řadí. Na šestý rychlostní stupeň má na dálnici motor pouze 2 300 ot/min. Výkonný motor spolu s velmi dobrými konstrukčními vlastnostmi podvozku, který je vybaven účinným variabilním posilovačem řízení a brzdovým systémem ABS a dalšími bezpečnostními systémy, mně umožňoval bezpečné projíždění i prudkých zatáček vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí. Při testovacích jízdách jsem ocenil nízkou hladinu hluku v kabině, podvozek i motor jsou velmi dobře odhlučněny.


Výrobce udává u 807 s motorem 2,2 HDI kombinovanou spotřebu 7,3 l/100 km. Snažil jsem se jezdit maximálně hospodárně i když svižně – během testu jsem vykázal kombinovanou spotřebu dokonce o 0,2 l méně než udává výrobce. Maximální rychlost udává výrobce 180 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,6 sekund.


Interiér vozu 807 je maximálně prosvětlen. Přední panoramatické okno s reflexním sklem má plochu téměř 2 m2. Celková zasklená plocha včetně bočních oken je 4,1 m2. Přístrojová deska obsahuje tři sdělovače – otáčkoměr, rychloměr, palivoměr a teploměr chladicí kapaliny – jsou umístěny nahoře ve středu palubní desky – jsou dobře čitelné ve dne i v noci. Jejich plošné podsvětlení je nazelenalé – je velmi příjemné a neunavuje oči. Tempomat s ovládáním pod volantem i ovládání rádia pod volantem přispívají také k bezpečné jízdě.


Cena testovaného Peugeotu 807 ve vyšším stupni výbavy PACK s naftovým motorem 2,2 HDI se šestistupňovou manuální převodovkou v pětisedadlovém provedení je 1 070 000 Kč.

Uvedená cena obsahuje bohatou základní výbavu:

  • Přední, boční a hlavové airbagy
  • Variabilní posilovač řízení
  • ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil REF
  • Podpora brždění v kritických situacích (EVA) + samočinná aktivace výstražných světlometů
  • ESP + ASR
  • Hliníková kola + senzor tlaku v pneumatikách
  • Reflexní čelní sklo + tónovaná skla
  • Ztmavená skla u cestujících ve druhé řadě a vzadu
  • Přední mlhové světlomety + zadní stěrač
  • Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
  • El. ovládání předních a zadních oken sekvenční + centrální zamykání s dálkovým ovládáním
  • Automatické stěrače + samočinná aktivace světlometů
  • Elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko
  • Manuálně otočná přední sedadla
  • El. sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
  • El. ovládání posuvných bočních dveří
  • Automatická klimatizace
  • Výškově a osově nastavitelný volant
  • Kožené doplňky interiéru (kožený volant a řadicí páka)
  • Kryt zavazadlového prostoru + síťka k uchycení zavazadel
  • Příčné střešní posuvné nosiče
  • Palubní počítač
  • Rádio + CD přehrávač + 8 reproduktorů

Výbava na přání obsahuje řadu dalších položek jako ku příkladu:


Metalický lak (14 200 Kč), alarm + superzamykání (10 900 Kč), parkovací asistent (17 000 Kč), xenonové světlomety s automatickou výškovou regulací + ostřikovače světlometů (20 500 Kč), el. a vyhřívaná přední sedadla s pamětí (21 500 Kč), tři elektrická střešní okna (51 300 Kč), CD měnič (13 000 Kč), rádiotelefon + navigační systém s barevnou obrazovkou (66 000 Kč) a další.


———————————————————


Pro vaši informaci uvádím, že Peugeot 807 je na našem trhu ve dvou úrovních výbavy (základní a PACK) s možností výběru z pěti motorů: třech benzínových (2,0 16 V s výkonem 100 kW/138 k, 2,2 16V s výkonem 116 kW/160k a 3,0 V6 s výkonem 150kW/208 k) a dvou naftových HDI (2,0 16V s výkonem 80 kW/109 k a 2,2 l s výkonem 94 kW/130 k). Oba motory HDI jsou vybaveny ekologickým filtrem pevných částic (FAP). Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu u benzinových motorů: 2,0 – 9,1 l, 2,2 – 9,7 l, 3,0 – 11,5 l. U naftových motorů: 2,0 – 7,0 l, 2,2 – 7,3 l. Automatická převodovka je k disposici u všech motoru mimo motoru 2,2HDI. S motorem 3,0 V6 je dodávána pouze automatická převodovka.


Základní verze 807 je k dispozici se dvěma motory, benzínovým 2,0 16V a dieselovým 2,0HDI 16V. Druhá vyšší verze výbavy Peugeot 807PACK je určena náročnějším klientům. Nabídka motorů zahrnuje: benzínový 2,2 16V a 3,0 V6 s automatickou převodovkou a naftový 2,2HDI 16V. Celkem je v nabídce 10 odstínů karoserie z toho 8 metalických. Interiér modelu 807 je laděn do dvou odstínů : zelená a šedá.


Základní ceny Pugeotu 807 jsou podle zvoleného motoru, převodovky a stupně výbavy od 869 000 do 1 150 500 Kč.


——————————————————–


V pětisedadlovém provedení lze zakoupit Peugeot 807 též v úpravě N1 a využít možnost odpočtu DPH, což představuje pro podnikatele úsporu od 120 000 do 165 000 Kč a víc podle zvoleného motoru, převodovky, stupně výbavy a případně další příplatkové výbavy.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...