Velice úspěšný debut vozu Peugeot 908 HDi FAP v Le Mans

Sébastien Bourdaisovi se podařilo překonat cílovou pásku závodu 24 hodin v Le Mans 2007 na 2. místě po ujetí 4892 km.

Velice úspěšný debut vozu Peugeot 908 HDi FAP v Le Mans

Čtrnáct let po hattricku v roce 1993 se značce Peugeot návrat do závodu 24 hodin v Le Mans dokonale podařil, když s novým modelem Peugeot 908 HDi FAP, za jehož volantem se střídali Stéphane Sarrazin, Pedro Lamy a Sébastien Bourdais, obsadila druhé místo. I když ze závodu musel hodinu a půl po startu odstoupit Peugeot č. 7 s piloty Nicolas Minassianem/Marc Genem/Jacques Villeneuvem, který se držel na druhém místě, je výsledek pro Team Peugeot Total velice pozitivní, protože cílem bylo nasbírat zkušenosti pro rok 2008.

V cíli 75. závodu 24 hodin v Le Mans, který probíhal ve velice vrtošivém počasí, se Team Peugeot Total, jenž před dvanácti měsíci právě na tomto okruhu v Le Mans představil „pouhou“ maketu budoucího vozu 908 HDi FAP, dočkal velkého uspokojení, k němuž měl mnoho důvodů. O rok později se po houževnaté práci kvalifikoval do závodního pole „skutečný“ Peugeot 908 HDi FAP poté, co zajel nejlepší čas při testovacích dnech a dosáhl dvou úspěchů v Le Mans Series. Peugeot 908 HDi FAP na druhé straně zajel při simulační jízdě naráz jen 3 500 km. Tento víkend Peugeot č. 7 ujel před odstoupením ještě mnohem dál a Peugeot č. 8 přetnul cílovou pásku na 2. místě po 4892 km. Team Peugeot Total díky tomu sesbíral cenné informace do budoucna.

Pilot Français Stéphane Sarrazin kvalifikoval Peugeot 908 HDi FAP č. 8 do startovního pole při posledních vteřinách prvních kvalifikací, zatímco Nicolas Minassian ujel 3. nejlepší čas. Oba vozy Peugeot 908 HDi FAP vyrazily v sobotu v 15:00 před více než 200 000 diváky hned od startu. Nedlouho po 20 hodinách boje na předních místech se Peugeot č. 8 musel vrátit do boxu kvůli výměně zadního ložiska. Stéphane Sarrazin, Pedro Lamy a Sébastien Bourdais se vrátili na 13. pozici a pustili se do fantastického boje, aby se vrátili do čela po boku s piloty Minassianem, Genem, Villeneuvem (Peugeot č. 7), kteří se dostali poté, co vůz v čele vyjel z trati, na 2. místo. Přesně 100 minut od cíle ale motor vozu Peugeot 908 HDi FAP č. 7 vypustil duši. I na druhém voze vykazoval motor V12 HDi FAP známky slabosti, ale Sébastien Bourdaisovi se podařilo překonat cílovou pásku závodu 24 hodin v Le Mans 2007 na 2. místě.

Frédéric SAINT-GEOURS (generální ředitel Peugeotu): „Je to vynikající výsledek, velice slibný pro budoucnost. Všechny finanční a lidské investice, které jsme vložili do programu Endurance se nám dlouhodobě vyplatí.“

Michel BARGE (ředitel divize Peugeot Sport): „Je pravda, že na konci jsme měli velký strach, hlavně proto, že jeden automobil jsme ztratili hodinu a půl před cílem. Měli jsme obavy kvůli významnému poklesu tlaku. Musíme dál pracovat na spolehlivosti, abychom dosahovali při závodech stejných výsledků jako v testech. 2007 je rokem příprav a zajíždění motorů pro příští rok. Bravo celému týmu a pilotům, kteří všichni společně tomuto projektu věnovali svou zkušenost.“

Stéphane Sarrazin (Peugeot 908 HDi FAP č. 8): „Je to vynikající. Mechanici odvedli vynikající práci, když museli vyřešit na začátku závodu malé mechanické problémy. Neměli jsme dostatek zkušeností pro boj o vítězství, ale výsledek je víc než pozitivní.“

Sébastien BOURDAIS (Peugeot 908 HDi FAP č. 8): „Nejsilnější moment? Pochopitelně cíl, konec zcela bláznivého závodu, který probíhal v naprosto pekelných podmínkách. Měli jsme velké problémy s motorem a nevěděli jsme, jestli vydrží další kolo! Tým podal za posledních šest měsíců mimořádný výkon, aby skončil v tomto nejobtížnějším závodě na světě na stupni vítězů.“

Pedro LAMY (Peugeot 908 HDi FAP č. 8): „Program Peugeot 908 HDi FAP začal pozdě. Před rokem jsme neměli nic, takže tento výsledek je nečekaný. Mí kolegové v týmu odvedli vynikající práci. „

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...