Téměř kompletní domácí špička se měla sejít ve Vyškově, nepočítáme-li pochopitelnou absenci Stanislava Chovance, na sedmém ročníku Magnum rally, který byl zároveň i pátým podnikem letošního Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Nikdo z těch, kterým jde o co nejvyšší zisk bodů z celého seriálu si prostě “trojkovou soutěž” nemůže dovolit vynechat. A tak neúčast největšího favorita na vítězství nejen v této soutěži a zároveň i obhájce mistrovského titulu, Milana Doláka, mohla skutečně omluvit jen nemoc. Zato Jindřich Štolfa si určitě už dá příště pozor při dovádění se svým synem na to, aby neskončil jeho malíček v sádře. To byly ještě před startem soutěže první dvě citelné ztráty, se kterými se museli pořadatelé i diváci vyrovnat. Značně tím stouply šance na vítězství Ladislavu Křečkovi a oběma mladoboleslavským továrním posádkám.
První den soutěže s osmi rychlostními zkouškami, tyto úvahy jen potvrzoval. Loňský vicemistr se usadil na čele, Pavel Sibera mu byl v patách. Do hry ovšem vstupuje velký talent našeho soutěžního sportu, mladý Karel Trojan, po čtyřech rychlostních zkouškách třetí. V té následující však už ve výsledkové listině chybí. Potkala ho totiž stejná závada, jako v Českém Krumlově, když jeho už poměrně letitou Toyotu opět opustilo jedno kolo. Potíže se zadní nápravou své Octavie začíná mít Pavel Sibera, klesá na páté místo a jeho postavení zaujímá týmový kolega Jaroslav Starý. Siberovi mechanici však předvedli doslova koncert rukou, vadný díl v rekordně krátké době vyměnili a zkušený jezdec se vrací na třetí místo.
Jeden z našich nejzkušenějších navigátorů Jan Krečman, však ve Vyškově do písmene potvrdil platnost rčení: i mistr tesař se utne. V závěru první etapy totiž poslal Ladislava Křečka do časové kontroly o tři mimuty dříve a penalizace rázem znamenala propad z vedoucího na deváté místo celkově. Tato chladná sprcha asi oběma nedala dlouho spát.
Z toho co se dělo na trati úvodní den, stojí za zaznamenání havárie zkušeného matadora Vladimíra Bergera, při které zle pošramotil přední část svého nového Seatu Cupra.
Druhý den soutěže se nesl ve znamení útoků hned na dvou frontách. Předně Pavel Sibera dorážel na svého kolegu, jehož náskok soustavně snižoval, ale nezlikvidoval a snahou Ladislava Křečka bylo obsadit alespoň bronzový stupínek, který okupoval Jan Trajbold junior. Po dvanácté rychlostní zkoušce se mu to podařilo a až do konce soutěže se pořadí nezměnilo. Jan Trajbold potom sváděl velký boj o vítězství ve skupině N s Michalem Gargulákem a Václavem Arazimem. Oběma po technických problémech svého Forda Escorta nakonec podlehl.
Magnum rally byla dramatická do samého závěru a i když ve startovním poli chyběly dvě posádky, které by zcela jistě promluvily do pořadí na nejpřednějších místech, nijak to nakonec na její zajímavosti neubralo.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.