Svět motoristického sportu stále ovládají více muži než ženy. Tak například ve formuli 1 – tam za volantem zástupkyni něžného pohlaví zřejmě nespatříme ještě ani za několik let. Ovšem v automobilových soutěžích – tam je situace jiná. Mezi továrními posádkami, které se účastní seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích, už lze, i když zatím jen na místě spolujezdce, několik žen spatřit, zásluhu na této skutečnosti má i český tým Škoda Motorsport. V roce 2002 absolvuje Kenneth Eriksson plný program MS za tým Škoda Motorsport.
Kenneth Eriksson se narodil 1956 ve Švédsku. Je svobodný, bydlí v Monaku. Rád rybaří a sportovně lítání, fitness. Jeho prvním soutěžním vozem byl Saab 96. Kenneth Eriksson patří k nejzkušenějším aktivním jezdcům současnosti. Má punc typického skandinávského soutěžního „profesora“, jehož silnou stránkou je zejména sníh a šotolina v nejrůznějších podobách. Jeho spolujezdkyně Tina Thörner má za sebou mimo jiné start v pouštní Rallye Paříž-Dakar.
Nejvíce ceněné úspěchy:3. absolutně v MS 1995 (Mitsubishi), mistr světa ve skupině A v roce 1986 (VW). Prvních velkých úspěchů dosáhl Eriksson s automobily s předním pohonem: exceloval s vozem Opel a později v roce 1986 vyjel konkurenčnímu Volkswagenu světový titul ve skupině A. V roce 1988 přešel k Toyotě, v roce 1990 zahajuje dlouhou a úspěšnou spolupráci s Mitsubishi. S vozy Galant a Lancer brázdil tratě světových rallye do roku 1995, kdy dosáhl svého dosud největšího úspěchu: třetího místa v mistrovství světa.
V roce 1996 zakotvil u Subaru a svůj program v mistrovství světa (2. místo na Rallye Safari a v Austrálii, celkově 4. příčka) střídal s účinkováním v expandujícím asijsko-tichomořském šampionátu. V roce 1997 přispěl značnou měrou k titulu značky Subaru, když zvítězil doma ve Švédsku a na Novém Zélandu a připsal si třetí místa v Argentině a Indonésii. V soutěži jezdců obsadil výborné páté místo, navíc přidal další prvenství v šampionátu Asie a Tichomoří.
S perspektivou velmi omezeného soutěžního programu u značky Subaru v roce 1998 se rozhodl odejít k Hyundai a podílet se na vývoji modelu Coupé ve třídě F2. Tým jen těsně prohrál svůj boj o titul v roce 1999, ovšem v té době byl již na obzoru nový vůz Accent WRC. S ním Eriksson dojel v Austrálii pro první vítězství v rychlostní zkoušce a další úspěchy v sezoně 2001.
S tím, proč Tina Thörner z týmu Škoda motorsport dala přednost rallye před byznysem, vás seznámíme v zítřejším článku.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů