Ta byla zahájena 30. listopadu 2006 ve spolupráci s 8 největšími a nejslavnějšími školami designu na světě: European Institute of Design se sídlem v Turíně, Design Faculty of Milan Polytechnic, Detroit College for Creative Studies, Coventry University of Art and Design, Tokyo Communications Arts, Stroganov State University se sídlem v Moskvě, Ahmedabad National Institute of Design (Indie) a Umea University Institute of Design (Švédsko).
Při zrození projektu byl přítomen jak tým designérů Centro Stile Fiat, tak zástupci značek Fiat, Lancia a Alfa Romeo, dále zástupci výroby a oddělení lidských zdrojů. Na definici rámcových kritérií pro každou značku se mimo jiné podíleli Luca De Meo, marketingový ředitel značek Fiat, Lancia a Alfa Romeo, Olivier François a Antonio Baravalle.
Soutěže se zúčastnilo 200 studentů 12 národností, kteří byli rozděleni do 3 skupin, každá pro jednu značku – Fiat, Alfa Romeo a Lancia – a společně připravili na 100 projektů. V každém týmu přitom byli 2-3 studenti. Studenti měli možnost se v rámci grantu zúčastnit pětiměsíční stáže ve vývojových centrech Fiat Group, která byla zaměřena na umění komunikace produktu, design a vývoj.
Při slavnostním večeru byly vyhlášeny nejlepší práce studentů.
Ceny se udělovaly v kategoriích:
- Nejlepší italský design pro Fiat, Alfa Romeo a Lancia
- Nejlepší inovace v užití materiálu,
- Nejlepší vize
- Nejlepší celková komunikace.
Zadáním projektu pro značku:
- Fiat bylo vyvinout koncept pro budoucí model Panda a vytvořit rodinu vozů kolem Grande Punta. Další částí zadání bylo dát vozidlům jasné společné prvky založené na jednoduchosti, dynamice, přátelských pocitech, které charakterizují značku Fiat.
- Lancia měli studenti za úkol přehodnotit koncept značky jako značky vytříbeného vkusu, šarmu a technologie a vyvinout 2 modely. Malý kompaktní automobil pro městské použití a všestranné malé MPV. Součástí jejich úkolu bylo zaměřit se na interiér, který by poskytl maximální možnosti personalizace ve shodě s trendy poslední módy.
- Alfu Romeo bylo cílem vyvinout velký a všestranný sportovní model, vlajkovou loď automobilky, která respektuje nový přístup ke stylu a zároveň splňuje očekávání tradičních zákazníků, dále pak navrhnout malé energické vozidlo pro potěšení z jízdy za dostupnou cenu. V interiéru byl kladen důraz na poslední technologické novinky. Sportovní styl a emoce jsou tím, co odlišuje tuto značku od ostatních.
Ze všech projektů bylo vybráno 24 finalistů, z nichž porota složená z novinářů a odborníků v oblastech designu, módy a architektury vybrala vítěze v následujících kategoriích:
Přehled udělených ocenění:
Nejlepší italský design pro značku Fiat: Fiat Panda – Danilo Tosetti, Luca Seren Gay, Enrico Vercelli – Istituto Europeo di Design, Torino (Itálie)
Nejlepší italský design pro značku Lancia: Lancia Aemila – Naoya Tsukamoto, Tatsuya Yamamoto, Chen Yi Kai – Tokyo Communication Arts (Japonsko)
Nejlepší italský design pro značku Alfa Romeo – zde byly uděleny dvě ocenění: Alfa Romeo – Mahan Ghose – National Institute of Design (Indie) a Alfa Romeo Area – Carmelo Giannone – Istituto Europeo di Design (Itálie).
Nejlepší inovace v užití materiálů: Panda Splash – Federico Weber, Danilo Mangini – Politecnico di Milano (Itálie)
Nejlepší vize: Fiat Panda – Danilo Tosetti, Luca Seren Gay, Enrico Vercelli – Istituto Europeo di Design, Torino (Itálie)
Nejlepší celková komunikace: Fiat Panda – Danilo Tosetti, Luca Seren Gay, Enrico Vercelli – Istituto Europeo di Design (Itálie)
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií