Na startu bude mimo jiných patnáct Bugatti a i Škoda 1100 OHC na startu.
Ovšem historie závodu sahá mnohem dále
– až do let 1908 až 1931 se se závod do vrchu pořádal pravidelně s malými přestávkami a mj. byl součástí Mistrovství Evropy.
Už třetím rokem je jízda pravidelnosti určena
– pouze automobilů a motocyklům vyrobeným do roku 1939 a formulím 3 a MTX 1-01. Tím prestiž celého závodu rázem vzrostla a i letos se očekává na dvě stovky historických automobilů a motocyklů věhlasných, dnes většinou již dávno zaniklých značek.
Zajímavých strojů bude k vidění opravdu hodně
– samostatnou kapitolou budou vozy Bugatti, kterých je přihlášeno 15. Poprvé v novodobé historii se závodů zúčastní také Muzeum Škoda, které přiveze unikátní Škodu 1100 OHC. Po 55 letech se tak tento automobil vrací na místo činu, neboť s ním v roce 1962, kdy se jel na Zbraslavi regulérní závod do vrchu proti stopkám, absolutně zvítězil Miroslav Fousek před Václavem Bobkem st.
Konstrukční a vývojové práce na novém závodním voze
– který by nahradil dosluhující 1101 Sport a Supersport, začaly na jaře 1956 a vývoj pokračoval po celý rok 1957. První závodní představení dvou vozů Š 1100 OHC s otevřenou pontonovou karoserií proběhlo v červnu 1958 na Mladoboleslavském okruhu městem. O dva roky později vznikly ještě dva uzavřené vozy Coupé s hliníkovou karoserií.
Otevřený vůz v majetku ŠKODA Muzea
– je jediným pojízdným vozem typu 968 v ČR. Druhý exemplář byl prodán, vyvezen do Anglie a později skončil ve vlastnictví ŠKODA Great Britain. Ze zbývajících dvou kupé se dochovalo jedno, které je ve ŠKODA Muzeu ve stadiu renovace. Naposledy startoval vůz v polovině června při Brno Revival – Mezi pavilony.
A zajímavost na konec
U příležitosti závodu se na Jílovišti uskutečnilo natáčení dalšího pořadu garáž.cz, tentokrát za účasti tří automobilů, které se závodu zúčastní. Jde o Buick z roku 1912, Bugatti 37, rok výroby 1926 a zmíněnou Škodu 1100 0HC z roku 1957.
Sobotou ale program jízdy pravidelnosti nekončí
V neděli dopoledne si můžete některá ze zúčastněných vozidel prohlédnout u hotelu Palace Cinema nebo odpoledne u zámku v Dobřichovicích.
Program
Sobota 9.září
- 8 – 11 Přejímka vozidel
- 9 – 13 Výstava vozidel na náměstí Zbraslav
- 11:30 Rozprava s jezdci na náměstí Zbraslav
- 13 Start jízdy na náměstí Zbraslav
- 13 – 16 Jízda do vrchu Zbraslav – Jíloviště a přeprava na Jíloviště
- 18 Vyhlášení výsledků – Palace Cinema (hotel) Jíloviště
Po celou sobotu výstava obrazů Yurije Shevchuka.
Neděle 10. září
- 10 – 12 Výstava vozidel u Palace Cinema
- 12 – 13 Orientační jízda
- 13 – 14 Výstava vozidel u zámku v Dobřichovicích
V kapličce Sv.Floriána na Jíloviště bude výstava k závodům věnovaná neuvěřitelnému československému jezdci ing. Jaroslavu Hausmanovi (známého jako Jája Hausman), doplněná o obrazy Maestra Václava Zapadlíka.
Základní technické údaje Škoda 1100 OHC
Motor:
- Objem: 1089 ccm
- Výkon: 92 k / 68 kW při 7700/minp
- Příprava směsi: dva karburátory Weber
- čtyřdobý řadový čtyřválec s rozvodem 2xOHC,
- umístěný podélně za přední nápravou,
- chlazený kapalinou.
Převodovka: 5+R
Hmotnost: 550 kg
Délka x šířka x výška: 3880 x 1430 x 964 mm
Rozvor: 2200 mm
Max. rychlost: 190-200 km/h