Tento rallysprint bude zároveň prvním kolem nového poháru XTG Opel ADAM Cup, který se jede na identických vozech Opel ADAM Cup.
Na „Valašsce“ odstartuje celkem 6 vozů Opel ADAM Cup
Za jejich volanty se posadí relativní začátečníci i piloti, kteří mají na kontě desítky soutěží. Největší hvězdou je určitě Josef Peták ze stáje Hájek Rally Team, který dlouhodobě patří ke špičce ve třídě „dvoukolek“. „Auto jsem si vyzkoušel už při Mikulášské Rally, je výborně ovladatelné a silnými stránkami jsou i jeho funkčnost a nastavování podvozku. Pro ty, kdo chtějí vnikat do světa rally krok po kroku je ADAM Cup ideálním vstupním nářadím,“ říká Josef Peták
Značkové poháry na identických vozech Opel ADAM
– které se s velkým úspěchem rozjely v Německu a Francii už v roce 2013, jsou samozřejmě určeny především mladým závodníkům. Josef Peták proto bude hrát roli nejenom osobnosti poháru, ale také „mentora“ méně zkušených pilotů: „Jsme domluveni, že kromě vlastního závodění bude ostatním účastníkům předávat své dlouholeté zkušenosti,“ říká Zdeněk Pekárek, zástupce firmy XTG motorsport, která je promotérem poháru.
XTG Opel ADAM Cup je vypsán v rámci tzv. Rallysprint Série 2015 (RSS)
– tedy jednodenních podniků. Kalendář RSS pro rok 2015 obsahuje pět domácích závodů a vyvrcholí závěrečnou soutěží 3-Städte Rallye s centrem v německém Straubingu. Na této německé soutěži s tradičně mimořádně kvalitní účastí poměří piloti XTG Opel ADAM Cupu síly s vynikajícími zahraničními jezdci, což bude velmi cenná zkušenost.
Kromě sběru zkušeností nabízí XTG Opel ADAM Cup i finanční a věcné prémie
– v celkové výši téměř 400 tisíc Kč, za absolutní umístění pak ve výši 150 tisíc Kč. Pohár se jede na pneumatikách Pirelli, takže účastníci se zároveň stanou i účastníky Pirelli cupu, kde se také mohou dostat k zajímavým finančním výhrám. Velkým lákadlem je také podpora startu nejúspěšnějšího mladého jezdce českého XTG Opel ADAM Cupu v příští sezoně německého poháru ADAC Opel Rallye Cup.
Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení automobilky Opel zdůrazňuje:
„Opel má sport v genech: DTM, rally, okruhy, formule – tam všude vozy Opel zanechaly nesmazatelnou stopu. Fandíme proto návratu značky Opel do automobilových soutěží i v ČR a SR a plně podporujeme XTG motorsport jako promotéra tuzemského poháru XTG Opel ADAM Cup.“
Posádky XTG Opel ADAM Cupu startující na Rocksteel Valašské Rally (všichni CZE, vůz Opel ADAM Cup, třída RSS/6)
Startovní číslo – soutěžící, jezdec, spolujezdec
- 55 – HÁJEK Rally Team: PETÁK Josef, BENEŠOVÁ Alena
- 56 – VRAJ Petr jun.: VRAJ Petr jun., SKÁCELOVÁ Markéta
- 57 – XTG Motorsport klub v AČR: HŮLA Radek, BUREŠ Lukáš
- 58 – XTG Motorsport klub v AČR: MOTTL Martin, NAVRÁTIL Jakub,
- 59 – MRS Racing: KAMENEC Matěj, ŘÍHA Lukáš
- 60 – XTG Motorsport klub v AČR: HORDOSSY Robert, PALIVEC Štěpán
Kalendář XTG Opel ADAM Cup 2015
- 10. – 11. 4. – Valašská Rally
- 24. – 25. 7. – Rally Vyškov
- 07. – 08. 8. – Rally Agropa Pačejov
- 18. – 19. 9. – Rally Jeseníky
- 16. – 17. 10. – Rally Vsetín
- 23. – 24. 10. – 3-Städte Rally
OPEL ADAM CUP – Vybraná technická data
- Motor: 1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport
- Výkon: 103 kW při 6500 ot/min
- Toč. moment: 160 Nm při 4700 ot/min
- Převodovka: Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál
- Podvozek: Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu
- Řízení: Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem
- Kola: Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)
- Brzdy: „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy.
- Brzdové kotouče: 305 mm ventilované vpředu, 264 mm vzadu
- Karoserie: Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochranné štíty pod motorem a palivovou nádrží
- Interiér: Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.
- Exteriér: Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka
- Elektronika: Soutěžní přístrojový panel, LCD indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map
- Rozměry: délka: 370 cm, šířka: 172 cm, výška: 144 cm, rozvor: 231 cm
- Hmotnost: 1090 kg
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.