Ratingová agentura Moody’s Investors Service zvýšila hlavní nezajištěný rating firmy Hyundai Motor Company ze stupně Ba1 na Baa3, když uznala krátkodobé obligace firmy Hyundai Motor Co. na investičním stupni vůbec poprvé v třicetisedmileté historii tohoto korejského výrobce automobilů.
“Tohle je skvělá novina pro všechny, zvláště pro naše akcionáře, a je také velikým vyslovením důvěry našemu manažerskému týmu. Potvrzuje, že naše strategie jde tou správnou cestou,” řekl Kim Dong-Jin, místopředseda představenstva a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Co. “Náš cíl, abychom byli vnímáni jako světový lídr v automobilové kvalitě, zůstává nezměněn,” dodal Kim Dong-Jin.
Ve stejnou dobu byl také hlavní nezajištěný rating a vydavatelský rating firmy Kia Motors Corporation (Kia) zvýšen ze stupně Ba2 to Baa3. Přidělení stejného stupně ratingu těmto dvěma společnostem bere v úvahu vysoký stupeň jejich provozní a manažerské integrace. Vydání ratingu ukončuje revizi ratingu, která byla zahájena 7.9.2004. Výhled je stabilní.
Vydání ratingu zohledňuje očekávání agentury Moody’s, že celkové tržby firem HMC a Kia a jejich úvěrový profil budou nadále vykazovat zlepšení díky podpoře jejich pevných postavení na korejském automobilovém trhu a posilování pozic na světových trzích jako výsledek regionální diverzifikace. Dále rating zahrnuje víru agentury, že HMC a Kia budou schopny udržet svou zdravou finanční pozici ve střednědobém výhledu.
HMC vytvořilo z firmy Kia svou konsolidovanou dceřinou společnost po její akvizici v roce 1999 a Moody’s poznamenává, že společně mají obě společnosti více jak 70% podíl na korejském automobilovém trhu. Obě entity vykázaly podstatný pokrok v integraci mnoha oblastech provozu, včetně výzkumu a vývoje a nákupu komponent. Moody’s očekává, že obě společnosti budou dále integrovat své provozy a strategii skupiny a že tento vysoký stupeň integrace nevyústil v hmotný rozdíl v jejich úvěrové kvalitě. Ratingová agentura dále uznává, že se objevily významné synergie mezi HMC a Kia a že se jejich provozní efektivity a struktura nákladů v posledních pěti letech zlepšily.
Tržby firmy HMC byly posíleny novými úspěšnými modely a také tržbami z exportu. Společnost demonstrovala svou schopnost zvýšit svůj tržní podíl jak na domácím tak na zahraničních trzích, a to i přes náročné podmínky jako je slabá domácí poptávka a zvýšená konkurence ostatních světových hráčů.
HMC pokračuje v trendu pevné tržní pozice v Koreji, kde zaznamenal podíl na trhu na úrovni 50,1% v období od ledna do října 2004, a zvyšování svého podílu na zámořských trzích. Ve Spojených státech zvýšil HMC svůj tržní podíl na 2.5 procenta v období od ledna do října 2004 oproti 1.4% v roce 2000. Firma také zvýšila svůj tržní podíl v Evropě z 1.5% na 2.1% za stejné období – a Moody’s očekává, že tento trend bude pokračovat.
HMC dále zvýšila prodeje automobilů v rozvojových zemích jako je Čína a Indie. Společnost je zvláště silná v Indii, kde má tržní podíl na úrovni 16.5%. Moody’s odhaduje, že HMC by měla v roce 2004 prodat v Indii 215 000 automobilů, což by bylo významné zlepšení proti 150 000 automobilů prodaných o rok dříve. HMC výrazně diverzifikovala svou strukturu příjmů, což je výsledkem její expanze na zámořské trhy.
Jelikož je domácí trh v Koreji liberalizovaný a konkurence se zvyšuje, Kia zvýšila svou přítomnost na zámořských trzích. Růst zámořských tržeb částečně vykompenzoval nižší domácí prodeje a přispěl celkové ziskovosti společnosti. Kia se v současnosti soustředí na Čínu a Evropu, kde očekává, že poptávka po značce poroste. Moody’s očekává, že by společnost měla v roce 2004 prodat 215 000 vozů v Evropě – což by byl výrazný růst ze 150 000 vozů prodaných v roce 2003 — a 80 000 vozů v Číně proti 51 000 vozů prodaných v roce 2003.
Stálé představování nových modelů – společně se zvýšenými marketingovými snahami, které pomáhají značkám Hyundai a Kia zvýšit povědomí o značce — by se mělo podílet na zvyšujících se tržbách a zvýšit tak jejich světovou pozici na trhu ve střednědobém výhledu, uvedla agentura Moody’s.
Společnosti HMC a Kia aktivně investují v zámoří, což je v souladu s jejich strategií zvýšit globální tržní podíl a uspokojit rostoucí poptávku po jejich značkách. V pohledu agentury Moody’s povede jejich obchodní strategie – která zahrnuje vybudování nového závodu v Alabamě v roce 2005 a dalšího na Slovensku v roce 2006 – k dalšímu posilování jejich operací v zámoří. Moody’s očekává vysokou úroveň kapitálových výdajů společností v příštích třech letech , ale věří, že budou schopny udržet investice v rámci cash flow. Moody’s očekává, že obě společnosti budou pokračovat ve snižování dluhu a že jejich finanční situace se tak zlepší ve střednědobém výhledu.
Společnost Hyundai Motor Co., založená v roce 1967, se postupně rozrostla ve skupinu Hyundai Kia Automotive Group a více než dvě desítky dalších dceřinných a přidružených společností činných v automobilovém průmyslu. Společnost Hyundai Motor zaměstnává celosvětově přes 50 000 lidí a v roce 2003 vykázala nekonsolidované tržby ve výši 20,8 miliard amerických dolarů. Vozidla Hyundai jsou v prodeji ve 193 zemích prostřednictvím 5 000 obchodních zastoupení a showroomů.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů