Technickou přípravu vozů
– zajistí Neil Woolridge Motorsport z jihoafrického Pietermaritzburgu, zatímco o logistiku se postará německá společnost South Racing. Podobně mezinárodní bude rovněž jezdecká sestava. Utvoří ji rodilý Jihoameričan Lucio Alvarez a Chris Visser z JAR.
Letošní ročník rallye Dakar sledovala na televizních obrazovkách miliarda lidí. Celkem 4,6 milionu diváku dokonce zamířilo přímo do Jižní Ameriky, aby viděli soutěž na vlastní oči.
„Dakar je skutečnou mezinárodní výkladní skříní terénních automobilů,“ řekl Dave Schoch, viceprezident skupiny Ford a prezident organizační složky Asia Pacific. „Jsme rádi, že se nám podařilo sestavit globální tým s vynikající znalostí soutěže.“
Konkurenceschopné posádky
Posádku prvního ze dvou vozů Ford Ranger
– utvoří Lucio Alvarez a Ronnie Graue. Oba patří k mladší generaci soutěžních jezdců, a s Dakarem již mají bohaté zkušenosti. Při svém prvním startu v roce 2011 dojeli celkově sedmnáctí, v roce 2012 se probojovali už na páté místo a v letošním ročníku jeli třetí, dokud je technická závada neodsunula na 27. pozici. Důkazem jejich nasazení a jezdeckých schopností bylo to, že se z této pozice dokázali vyšplhat na desátou příčku konečného pořadí v cíli.
Do druhého Fordu Ranger
– usednou Chris Visser a navigátor Japie Badenhorst, kteří jezdí jihoafrické soutěže cross country. Aktuálně vedou průběžné pořadí seriálu 2013 Donaldson South Africa National Cross Country Championship. Na Dakaru budou startovat poprvé.
Náročná zkouška lidí i techniky
Trať bude jako obvykle velmi náročná. Soutěž začne 5. ledna v argentinském Rosariu a skončí 18. ledna v chilském Valparaisu. Mezitím čeká na posádky třináct soutěžních etap o celkové délce 8500 km.
Technické údaje Fordu Ranger pro Dakar 2014
Základní vůz | Ford Ranger 4×4 Double Cab |
Kategorie | FIA / ASO T1 |
Motor | Celohliníkový Ford V8 5,0 l |
– s nezávislým proměnným časováním sacích i výfukových ventilů | |
Řídicí jednotka | Magneti Marelli |
Výkon | 260 kW v 4500 ot./min. |
Točivý moment | 560 Nm v 4100 ot./min. |
Max. otáčky | 5500 ot./min. |
Spotřeba paliva | 90 l/100 km při závodění v písku |
28 l/100 km v běžném provozu na veřejných komunikacích | |
Karoserie | Kompozitová |
Podvozek | Nezávislé zavěšení vpředu i vzadu |
Dva tlumiče BOS pro každé kolo | |
Stabilizátor vpředu i vzadu | |
Brzdy | Brembo, vzadu chlazené vodou, vpředu vzduchem |
Objem palivové nádrže | 500 l |
Převodovka | 6stupňová sekvenční Sadev |
stálý pohon všech kol | |
Diferenciály | samosvorné vpředu i vzadu |
Nejvyšší rychlost | 170 km/h |
Hmotnost | 1975 kg |
Rallye Dakar 2014 bude již pětatřicátá v pořadí a po šesté za sebou se pojede v Jižní Americe.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů