Tým Chevrolet podal během osmého kola sezóny 2010 WTCC v Oscherslebenu další výborný výkon.
Alain Menu zvítězil v prvním závodu a získal tak pro tým vůbec první vítězství na německém okruhu. Současně tak zaznamenal páté letošní vítězství pro Cruze a první pro sebe v této sezóně. Yvan Muller skončil v obou závodech na třetím místě po neúplně dobré kvalifikaci; udržel si tak vedení v hodnocení jezdců, momentálně před Andy Priaulxem.
Nešťastný víkend měl Rob Huff. Do prvního závodu startoval z druhého místa, dostal se na čelo před Alaina Menu, ale později ho zastavil trest, který většina pozorovatelů považovala za přehnaný, vzhledem na množství kontaktů, ke kterým během prvního závodu došlo. V druhém závodu se Rob probíjel vpřed až na sedmé místo před Alaina Menu.
Díky vysokému počtu získaných bodů si Chevrolet upevnil před posledním evropským kolem ve Španělsku a asijskými finálovými koly první místo v hodnocení výrobců.
Řekli:
Alain Menu
– v prvním závodu obsadil první místa a ve druhém osmé místo. „Je skvělé být opět mezi vítězi a mám radost i z výsledků týmu, který dnes těžce vybojoval mnoho bodů. V 1. závodu jsem dobře odstartoval, předjel jsem Priaulxe a dokázal vyjel bez poškození z první zatáčky. Potom jsme s Robem dlouho jezdili na prvních dvou místech, než musel kvůli trestu zastavit. V posledních čtyřech kolech jsem se velmi snažil neudělat chybu, protože Farfus za mnou nebyl daleko. V poslední zatáčce se snažil zaútočit, ale všechno dopadlo výborně. I do 2. závodu jsem dobře odstartoval, ale musel jsem dát nohu z plynu, když jsem viděl Yvana přede mnou tísněného dvěma auty. Ztratil jsem sice pár míst, ale stále jsem dokázal absolvovat dobrý závod a získat pár bodů.“
Yvan Muller
– v prvním i ve druhém závodu dojel na třetím místě. „Byl to dobrý víkend, pro mne i pro tým, obzvlášť pokud si uvědomím, že kvalifikace nebyla pro mne nejlepší. V 1. závodu jsem navzdory startu ze 7. místa skončil 3., což je dobré pro celkové hodnocení, i v souvistosti s tím, že Tarquini nebodoval. Dobře jsem odstartoval a na konci 1. kola jsem byl na 6. místě; potom jsem předjel několik SEATů a po odstavení Roba jsem se dostal na stupně vítězů. V 2. Závodu jsem zažil horkou chvilku, když jsem se ocitl v sevření mezi Monteirem a Farfusem. Moje auto bylo vytlačené, ale naštěstí se nic vážného nestalo a během závodu jsem se dokázal posunout o několik míst na třetí místo. Mým největším soupeřem je nyní Priaulx, ale nesmíme zapomenout ani na těžký boj a musíme se plně soustředit na naše cíle.“
Rob Huff
– v prvním závodu dojel osmnáctý a ve druhém sedmý. „Pro mne to určitě nebyl nejlepší víkend a je to smůla, protože jsem cítil, ze auto i já na to máme. V 1. závodu Farfus velmi brzy odstartoval a vzápětí v první zatáčce šel dříve na brzdy, čímž vyprovokoval situaci, při níž mnozí jezdci za ním naráželi do sebe navzájem a já do něho, ale po několika zatáčkách jsem se probojoval na první místo. Za mnou jezdil Alain a všechno vypadalo OK. Potom jsem však dostal trest průjezd depem za kontakt v 1. kole, což považuji za nefér, protože to nebylo nic jiného než běžný incident. Zůstal jsem na trati, protože tým diskutoval s vedením závodu, ale mezitím uplynul čas pro splnění trestu a já dostal černou vlajku. V 2. závodu jsem startoval zezadu, bylo těžké získávat pozice, protože předjíždět nebylo jednoduché. Nakonec jsem skončil alespoň 7. a získal několik bodů.“
Eric Neve:
„Opět vynikající víkend pro tým – zejména ze dvou důvodů. Za prvé, toto je naše první vítězství v Oscherslebenu, na trati která je velmi těžká pro vozy s předním náhonem a je domácí tratí našich německých konkurentů. Za druhé, po 5týdenní přestávce jsme neztratili směr a dobrou formu. Je důležité zahájit poslední a rozhodující část sezóny na stejné úrovni výkonnosti a motivace.“
Oschersleben – výsledky 1. závodu
Pořadí | Jezdec | Model | Čas |
1. | A. Menu | Chevrolet Cruze | 14 kol za 22 min 50,427 s |
2. | A. Farfus | BMW 320si | + 0,491 s |
3. | Y. Muller | Chevrolet Cruze | + 4,738 s |
4. | T. Monteiro | SEAT León TDI | + 7,428 s |
18 | R. Huff | Chevrolet Cruze | 10 kol (černá vlajka) |
Oschersleben – výsledky 2. závodu
Pořadí | Jezdec | Model | Čas |
1. | A. Priaulx | BMW 320si | 14 kol za 22 min 51,499 s |
2. | A. Farfus | BMW 320si | + 2,729 s |
3. | Y. Muller | Chevrolet Cruze | +0,837 s |
4. | M. Nykjaer | SEAT León TDI | +10,304 s |
5. | T. Coronel | SEAT León TDI | +10,982 s |
7. | R. Huff | Chevrolet Cruze | +16,691 s |
8. | A. Menu | Chevrolet Cruze | +17,243 s |
Pořadí jezdců po 16 z 24 závodů
1. Y. Muller (Chevrolet), 229 bodů; 2. A. Priaulx (BMW), 218; 3. G. Tarquini (SEAT), 196; 4. R. Huff (Chevrolet), 173; 5. A. Menu (Chevrolet), 145; 6. A. Farfus (BMW), 145; …19. L. Pernía (Chevrolet), 1.
Pořadí výrobců po 16 z 24 závodů
1. Chevrolet, 508 bodů; 2. BMW, 453; 3. SEAT, 447.
Další závody: 9. kolo, Španělsko, Valencia, 18.-19. září 2010.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií