Týden s novou Hondou Accord 2,0 l

S modelem Accord se setkáváme v nabídce Hondy již řadu let a to, že se stále těší oblibě a zájmu zákazníků, je důsledkem soustavné inovace tohoto modelu v poměrně krátkých časových intervalech. O podstatných změnách u nově uvedené již šesté generace modelu Honda Accord jsem se přesvědčil při krátkodobém testu tohoto elegantního vozu, který je k nám dodáván ze závodu Hondy v Anglie.

Týden s novou Hondou Accord 2,0 l
Týden s novou Hondou Accord 2,0 l
Týden s novou Hondou Accord 2,0 l


Týden s novou Hondou Accord 2,0 l

Na novém Accordu jsou viditelné změny oproti předchozímu modelu především v designu karoserie a v jejích rozměrech. Na první pohled mě zaujala přední chromovaná maska chladiče se znakem H a ladná záď vozu s brzdovým světlem za zadním oknem. Uvedené změny přispěly nejen k elegantnějšímu vzhledu vozu, který působí i navíc dynamičtěji, ale umožnili konstruktérům poskytnout větší pohodlí cestujícím a zvětšení zavazadlového prostoru vozu. Uvítal jsem též rozměrné kapsy na předních dveřích a řadu dalších odkládacích prostor. Za zmínku stojí též skutečnost, že konstruktérům Accordu se podařilo vyřešit aerodynamiku karoserie tak, že obtékající vzduch prakticky nezpůsobuje hluk.

Palubní deska je účelně uspořádána s plným respektováním ergonomického umístění přístrojů i ovládačů. Volant je výškově nastavitelný. Ovládání tempomatu je velmi vhodně umístěno na pravé straně volantu, takže jsem při jeho ovládání nemusel měnit polohu ruky. Sedadla jsou pohodlná, řidič má možnost i výškového seřízení sedadla a nastavení tuhosti bederní opěrky.


Ostatně i další výbava tohoto modelu je již v základní výbavě velmi bohatá. V bezpečnostních prvcích je to mimo jiné ABS+EBD, airbagy i boční airbagy na obou předních sedadlech a samozřejmě posilovač řízení. Na svou ochranu proti krádeži je Accord vedle dálkově ovládaného centrálního zamykání vybaven alarmem a imobilizérem. Na dálkovém ovládání zamykání jsem uvítal samostatné elektricky ovládané otevírání zavazadlového prostoru. Accord má elektricky ovládaná přední i zadní okna a zpětná vyhřívaná zrcátka. V základní výbavě je též střešní okno včetně jeho elektrického ovládání. Dále je vybaven ostřikovači předních světel, tempomatem a elektronickou klimatizací, která ve velmi krátkém čase reagovala na mé pokyny na změnu požadované teploty ve voze. Doplňky interiéru jsou z texturou dřeva, autorádio s pěti reproduktory a vestavěná anténa je elektricky automaticky výsuvná.


Testovaný Accord měl jako zvláštní výbavu mimo spoilery ještě parkovací senzory, které jsou velmi příjemným doplňkem při parkování ve městě. Senzory vozu umístěné v zadním nárazníku mě spolehlivě informovaly zkracujícími se intervaly mezi tóny o vzdálenosti vozu stojícím za mnou. Když zvuk přešel do souvislého tónu, měl jsem jistotu, že mezera mého vozu k autu za mnou je optimálně široká.


Testovaný Accord 2,0 ES byl vybaven benzinovým čtyřválcovým šestnácti ventilovým motorem o obsahu 2,0 l s maximálním výkonem 147 k při 6 000 ot/min. Maximální točivý moment Nm 184 dosahuje motor při 4 800 ot/min. Maximální rychlost udává výrobce 210 km/hod a zrychlení z 0 na 100 km/hod. za 9,9 sekund. Musím konstatovat, že tento motor dává možnost dynamické jízdy a již od 2 500 ot/min vykazuje dobré zrychlení. Zvláště bych vyzdvihl jeho klidný vyvážený běh a mimořádně nízkou tichost chodu a to v celém rozmezí jeho otáček. Spotřeba benzinu během testu při třetině ujetých kilometrech ve městě, třetině na dálnici a třetině na normálních silnicích byla 8,4 l/100 km. Podotýkám, že jsem jezdil sice svižně, ale snažil jsem se i hospodárně. Na dálnici jsem využíval tempomat, který vedle pohodlného a snadného ovládání přesně udržoval nastavenou rychlost a okamžitě reagoval na mé pokyny její změně.


K mému bezpečnému pocitu při jízdě a velmi dobrému vedení vozu na silnici nesporně významně přispělo snadné ovládání řízení s posilovačem, přesné řazení, spolehlivé účinné brzdy a především pak celkové konstrukční řešení podvozku.


Testovaný model Hondy Accord 2,0i ES s výše specifikovanou bohatou základní výbavou je prodáván za 809 000 Kč včetně DPH.


Accord může být osazen též benzinovým motorem 1,8 l o výkonu 136 k anebo 2,2 l s výkonem 212 k. Se slabším motorem dosahuje Accord nejvyšší rychlost 205 km/hod a z 0 na 100 km/hod zrychluje za 10,4 sekundy. Nejvýkonnější motor 2,2 l, který je v modelu Honda Accord R, umožňuje vozu dosáhnout nejvyšší rychlost 228 km/hod. a zrychlení na 100 km/hod docílí za 7,2 sekundy. Převodovku je možné zvolit manuální pěti rychlostní anebo automatickou čtyřrychlostní.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda oznamuje datum odhalení nového modelu, Civic Type R

Honda oznamuje datum odhalení nového...

Nový Civic Type R pokračuje ve 25 let starém odkazu ostrých hot hatchů Oznámení přichází při 50.tém výročí modelu Civic Úplné odhalení se odehraje za 9 dnů Honda dnes vydala první teaser...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společně s oslavou 30. výročí modelu Honda Fireblade se vrací i další legenda: Baba-san je zpět.

Společně s oslavou 30. výročí modelu...

Člověk legenda. Tadao Baba, autor přelomového modelu FireBlade z roku 1992, je zpět. Ve videu, kde po jeho boku stojí další tři projektoví vedoucí, kteří následovali jeho odkaz, se ohlíží za...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Africa Twin zamíří v rámci třetího ročníku Adventure Roads Tour na Island

Honda Africa Twin zamíří v rámci...

Adventure Roads se v roce 2021 uskuteční na Islandu 30 jezdců na nejnovějších strojích CRF1100L Africa Twin 11 dnů Zážitek na celý život, kompletní balíček „na klíč“ Seznámíte se s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - HONDA CRF450R, MODELOVÝ ROK 2021

HONDA CRF450R, MODELOVÝ ROK 2021

Všechny části CRF450R pro modelový rok 2021 s výjimkou kol a motoru jsou nové. Komplexní modernizace přímo těží ze znalostí a zkušeností získaných během vývojových aktivit při práci na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - MODEL HONDA CIVIC TYPE R LIMITED EDITION VYTVOŘIL NOVÝ TRAŤOVÝ REKORD NA IKONICKÉM OKRUHU SUZUKA

MODEL HONDA CIVIC TYPE R LIMITED EDITION...

Nový rekord ve voze s pohonem přední nápravy na okruhu Suzuka s časem 2:23:993 na kolo Model Limited Edition je doposud nejextrémnější z modelů Type R Tento rekord dále upevňuje pozici vozu Civic...