Týden s Fordem Focusem byl zážitek

Když byly odtajněny první snímky se zájmem očekávaného vozu Ford Focus, jehož ambice v soutěži se svými konkurenty značka nijak neskrývala, bylo jasné, že se jedná skutečně o automobil nevšedního zjevu a tušených technických předností, což se ostatně odrazilo v titulu evropský automobil roku a ve vítězstvích v mnoha národních anketách, včetně České republiky.

Týden s Fordem Focusem byl zážitek

Svou vpravdě neobyčejnou, možná přímo revoluční stylistickou cestu, naznačil už Ford modely Ka nebo Puma. Zdá se, že nejnovější přírůstek do rodinů Fordů rozdělil motoristy do tří skupin. Ti, kteří patří do té první, jsou jeho obdivovateli hned od prvního okamžiku, druzí mu přicházeli na chuť postupně a slyšel jsem i názory, že se jim nový Focus nelíbí. Těch posledních je však mizivé procento, já osobně patřím do druhé skupiny. Vyloženým příznivcem vozu Ford Focus jsem se stal po tom, co jsem byl díky společnosti Ford ČR jeho týdenním „vlastníkem“. O své dojmy bych se chtěl s vámi na následujících řádcích rozdělit.

Focus je každopádně velice zajímavý a právem vzbuzoval pozornost dokonce i u lidí, u kterých bych takový zájem ani nepředpokládal. Samozřejmě, že první co každého na novém voze upoutá, je karoserie. U Focusu to platí dvojnásob. V přední části jí vévodí protáhlé světlomety, v zadní potom vysoko posazené skupinové svítilny, které za vámi jedoucí řidič těžko přehlédne. Další karosářské verze, čtyřdvéřový sedan a kombi, už měli motorističtí novináři také možnost vyzkoušet, přesto při vyslovení jména tohoto automobilu si nejčastěji představíme prvně uvedený hatchback, ať už v tří nebo pětidveřovém provedení.Dnes se plně stavím za názor, že pohled na Focus ze všech možných úhlů je opravdu impozantní a tento dojem navíc zdůrazňuje perfektní dílenské zpracování každého detailu. Jak působí Focus celkovým vzezřením dravě, dovede být opravdu příjemným společníkem.


Když už jsme se jej nabažili zvenčí, nedočkavě otevíráme dveře, abychom se pokochali interiérem. Po usednutí za volant nebo na jakékoliv sedadlo vpředu i vzadu nechcete věřit, že jste se ocitli v automobilu nižší střední třídy. Díky tomu, že nejnovější Ford má v této třídě největší rozvor, jste až překvapeni velikostí vnitřního prostoru. Na nedostatek místa si nemohou stěžovat ani cestující na zadních sedadlech, o těch, kteří sedí vpředu ani nemluvě. Díky vyššímu posazu než je obvyklé, se ve Focusu necítíte nijak ponořeni a tudíž máte z vozu výborný výhled. Sedadla má nejnovější Ford velice pohodlná, proto ani po delší jízdě se necítíte unaveni a v zatáčkách se můžete spolehnout, že vaše tělo nebude „cestovat.“


Trend, jaký razili designeři při navrhování tvaru karoserie, pokračuje i uvnitř vozu. Dokladem toho je přístrojová deska s dobře do ruky padnoucím, výškově i podélně nastavitelným volantem. Řidič jedoucí ve Fordu Focusu má k dispozici snad nejkrásnější pracoviště, jehož přístroje a ovládací prvky jsou dobře čitelné a snadno dosažitelné. Za praktické lze považovat umístění otevírání zavazadlového prostoru, které najdete v levé horní části. Materiály použité v interiéru jsou velmi příjemné na oko i dotek. Pokud byste uvnitř vozidla hledali tlačítko otevírání kapoty motoru, nenajdete je, neboť ke kultivovaně bijícímu srdci automobilu se dostanete pouze klíčkem po odklonění elipsovitého loga výrobce. Nezvyklé a zároveň obsahující i výrazný bezpečnostní prvek, je otevírání dveří. Po prvém zmáčknutí dálkového ovládání nebo otočení klíčkem v zámku se otevřou pouze dveře u řidiče. Ostatní se odblokují až po opakovaném úkonu. Ve vnitřním prostoru Fordu Focusu naleznete také množství odkládacích schránek na různé drobné předměty. Zavazadlový prostor se svými 0, 350 metru krychlového nepatří mezi největší, po této stránce uspokojí své majitele až verze sedan nebo kombi.


Týden s Fordem Focusem byl zážitek

Po nastartování a během jízdy vás příjemně překvapí velmi nízká hlučnost motoru. Náš vůz byl vybaven nejvýkonnějším šestnáctiventilovým dvoulitrem o síle 130 koní spojujícím vysoký výkon s pružností, kultivovaností a hospodárností. Dokáže vyvinout maximální rychlost 201 km/hod. a při rozumné jízdě má průměrnou spotřebu paliva 8, 9 l/100 km. Focus je zatím dodáván na trh s pětistupňovou manuální převodovkou, jejíž předností je lehkost a přesnost řazení jednotlivých stupňů. Konstrukce karoserie je řešena s důrazem na vysokou tuhost, která dělá tento vůz mimořádně bezpečným a výrazně přispívá k jeho vynikajícím jízdním vlastnostem, které jsme měli možnost vyzkoušet i v době sněhové kalamity na silnicích nižších tříd. Nikde nás Ford Focus nenechal na holičkách. K celkově výbornému dojmu přispěly i brzdy, na které bylo vždy spolehnutí a bezchybné řízení s posilovačem.

Není pochyb o tom, že nejnovější Ford bude mít na trhu úspěch. Např. v České republice i přes nepříznivou ekonomickou situaci a neustále klesající statistiku prodeje nových vozů si Focus odvezlo od dealerů už 450 zájemců astejný počet jich na dodání vozu čeká. Potom co se paleta nabízených typů rozšířila o u nás velice oblíbené kombi a sedan s objemnými zavazadelníky, stane se tento vůz určitě ještě žádanějším.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...