Další výhru v českém mistrovství v automobilových soutěžích ve třídě N1 si připsal v Bohemia Rallye prioritní jezdec České federace automobilového sportu Marcel Tuček. V okolí Mladé Boleslavi jej navigoval Václav Tesař.
Tuček zvolil tradiční taktiku – pomalejší začátek, ale o to vydatnější finiš. V úvodních rychlostních zkouškách 31. ročníku Bohemia Rallye byl ve třídě N1 druhý za Janem Březíkem (Suzuki Shift GTI). Na druhém místě se usadil už po páteční supererzetě na Autodromu v Sosnové. „Vypadalo to na déšť, a tak jsem zvolil měkčí gumy. A to byla malá taktická chyba, ovšem Sosnová je velmi krátká. Ztráta na Březíka proto byla minimální,“ uvedl Marcel Tuček.
Bohemia Rallye ovšem začala naplno až o sobotním ránu, kdy byly na pořadu rychlostní zkoušky u Liberce a Železného Brodu. Na ně upozorňoval domažlický pilot už před startem soutěže. Říkal, že jsou maximálně náročné. Po prvních průjezdech tamních testů byl nadále druhý mezi nejmenšími „enky“. Ztráta na první místo ale byla minimální, nejvýše okolo deseti vteřin. Ovšem v polovině rallye Tuček pořádně přišlápl plynový pedál a po osmé rychlostní zkoušce už byl ve vedení třídy.
„Nechal jsem konkurenci na začátku rallye trochu namlsat. A také pomalejší tempo na začátku soutěže ke mně tak tradičně patří. Po ránu nebývám nejrychlejší. Březík mně přiznal, že si myslel, že vedení udrží. Ovšem železnobrodské erzety jsou hodně obtížné, o čemž svědčí fakt, že během pěti testů vypadlo pětadvacet vozů – většinou kvůli menším haváriím. A právě tyhle zkoušky mám rád a taky to na časech bylo vidět,“ řekl Tuček. Soupeřům ve třídě nejprve nadělil dvanáct vteřin, v další zkoušce v tempu pokračoval a na konci etapy vedl zhruba o půl minuty.
Nedělní ráno se neslo chvíli v podobném duchu jako sobota. Březík vyhrál první ranní zkoušku, ale jen o pár vteřin. Pak už opět Tuček ukazoval všem ve třídě záda. Náskok v cíli soutěže byl minutový. Došlo i na pro Bohemia Rallye tradiční déšť. Ten začal kropit silnice v okolí Mladé Boleslavi v závěrečné sekci.
„Musel přijít, to by nebyla Bohemie Bohemií, kdy nepršelo. Tentokrát jsem nechal na autě tvrdší obutí a vyšlo to. Pršelo totiž jen v jakýchsi pruzích a mokro proto bylo jen místy. Dost jsme na tom vydělali, suchých úseků bylo více. Alespoň jsem si trochu zpravil chuť po špatné volbě gum na Sosnové. Letošní Bohemia ale dala zabrat, byla hodně náročná,“ konstatoval domažlický pilot, který přesně ví, o čem hovoří – poprvé tady startoval v roce 1982. „Letošní ročník byl jeden z nejtěžších. Pořadatelům se vydařila volba rychlostních zkoušek, především sobotní etapa byla parádní.“
Už před startem jezdec plzeňské stáje Klub Fox Racing upozorňoval, že úspěch v Bohemia Rallye, která byla pátým dílem mezinárodního mistrovství České republiky, není možný bez patřičné výdrže soutěžního vozu. Toyota Yaris 1.3 jej v tomto směru nezklamala. Během soutěže neměl sebemenší problém. „Především ve druhé polovině první etapy byla spolehlivost vidět. Zabrat tady dostávaly především brzdy. Několik posádek kvůli potížím s brzdami muselo odstoupit, doslova jim shořely. My jsme jeli bez potíží dál. Dík za to patří všem týmovým mechanikům i šéfovi stáje Milanu Liškovi. Yaris fungoval perfektně,“ doplnil Marcel Tuček.
Pavel Kestler, Tým Klub Fox Racing Plzeň v Autoklubu České republiky
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií