Transit/Tourneo Connect – další trumf

Ford výrazně posiluje svoji pozici lídra trhu lehkých užitkových vozidel. Evropský bestseller Transit nyní doplňuje Transit Connect a Tourneo Connect – dvojice s menšími rozměry, ale velikou užitnou hodnotou.

Konkurence bije na poplach: mimořádně úspěšný Transit dostává sourozence. Ford rozšířil nabídku svých užitkových automobilů o atraktivní dvojčata Transit/Tourneo Connect

Transit/Tourneo Connect – další trumf
Transit/Tourneo Connect – další trumf
Transit/Tourneo Connect – další trumf

a míří do segmentu menších vozů pro podnikání, který takřka na všech evropských trzích zažívá výrazný nárůst zájmu zákazníků. Novinka se vyrábí ve dvou základních verzích – jako ryze užitkový Transit Connect a jako víceúčelový minivan Tourneo Connect s prosklenou zádí. Obě verze jsou k dispozici se zvýšenou střechou. Již tato základní nabídka naznačuje, že spektrum možných variant bude neobyčejně pestré a vyhoví i hodně netradičním požadavkům zákazníků. Ford při konstrukci sledoval zejména tyto atributy – spolehlivost, nízké provozní náklady, skladnost prostoru pro náklad, jízdní komfort a bezpečnost.

Transit/Tourneo Connect – další trumf
Transit/Tourneo Connect – další trumf
Transit/Tourneo Connect – další trumf

Interiér tak přebírá řadu prvků a uspořádání z osobních modelů Ford, včetně příznačné ergonomie a komfortu. Volant je proto nastavitelný ve dvou osách, řidičovo sedadlo v šesti směrech a v celém interiéru je bezpočet odkládacích prostorů a schránek na drobnosti i větší předměty. Přitom se podařilo harmonicky sladit i praktickou stránku věci. Sedadlo spolujezdce vpředu tak lze sklopit zcela vpřed a tím ještě prodloužit prostor pro náklad. U Tournea Connect jsou samozřejmostí dělená sklopná i vyjímatelná zadní sedadla, takže lze předpokládat, že tento model může být zajímavou alternativou jako firemní a rodinný vůz zároveň. Oba modely pak disponují velmi praktickými posuvnými bočními dveřmi (v ČR výbava na přání), a to v závislosti na provedení na pravé nebo obou stranách vozu. Výbava je na tuto třídu vozů hodně obsáhlá a může být ještě rozšířena o řadu dalších prvků – například o boční airbagy, klimatizaci, ABS s protiprokluzovým systémem, parkovací senzory či vyhřívání předních sedadel.

Transit Connect může být vybaven některým z trojice motorů 1,8 l – jeden je zážehový a dva vznětové (jejich výkonové parametry naleznete v tabulce, na kterou prosím klikněte).

Transit/Tourneo Connect – další trumf

U Tournea jsou na výběr jen dva výkonnější motory: zážehový Duratec a turbodiesel Duratorq s přímým vstřikováním common-rail. Ford ovšem vychází vstříc i příznivcům netradičních druhů pohonu a obě své novinky bude vyrábět i s motorem 1.8 Duratec upraveným pro spalování LPG. Převodovka je u všech provedení přímo řazená pětistupňová.

Novou dvojici vozů Ford zdobí i příkladné užitné vlastnosti. Užitečná hmotnost je podle provedení 700 až 900 kg, objem prostoru pro náklad činí u Transitu Connect 3,67 m3. Po sklopení sedadla spolujezdce tato hodnota vzroste až na 4,36 m3! Přitom kompaktní vnější rozměry nový Transit a Tourneo Connect předurčují i pro snadné manévrování v městských centrech – délka vozu je totiž jen 4525 mm a například vnější stopový průměr otáčení činí pouze 11 m. To je hodnota srovnatelná s řadou běžných osobních vozů.


Pro zákazníky je důležitá i snaha Fordu o neustálé snižování provozních nákladů, Transit a Tourneo Gonnect zde profitují z hospodárnosti svých pohonných jednotek a také z prodloužených intervalů servisních kontrol. Ty probíhají u zážehového motoru po ujetí 20 000 km, u vznětových dokonce až po 25 000 km. Důležité je, že Connect není odvozen z žádného osobního modelu; je to užitkový vůz s pohodlím, jízdními vlastnostmi a bezpečností osobního auta. Zatímco u konkurentů je životnost pohonné jednotky počítána na 160 000 km, Ford operuje díky kvalitě a spolehlivosti jednotlivých komponentů s životností minimálně 240 000 km. U užitkového vozu, kde se předpokládá denní provoz s velmi vysokým nasazením za všech podmínek, to jsou výmluvné hodnoty.

Svět Fordu podzim 2002
Aktuální informace najdete na .

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...