„Závodit se dá skutečně se vším. V České republice jsou poměrně málo známá velmi netradiční klání traktorů. „Tractor Pulling“ se však stává v posledních letech stále populárnější a velký zájem o něj je především v Německu, Dánsku, Finsku a Nizozemí.
Traktoristé“ za volanty mají za úkol se svým strojem přemístit několik tun těžké závaží na co největší vzdálenost. Jejich monstra domácí výroby jsou na to samozřejmě náležitě vybavena. Dokladem je třeba „traktor“ FOX s pěti motory převzatými z dragsteru. Každý má objem 8,8 litru, což dává dohromady objem neuvěřitelných 44 litru a výkon 7600 koňských sil, tedy nějakých 5600 kW. To je pro srovnání tolik, kolik má sedmadvacet kupé Porsche 911. Celý FOX váží takřka čtyři a půl tuny a patří Teamu Larsen z dánského Herningu.
K oblíbeným pohonným jednotkám patří také ruské turbínové motory Isotow používané ve vrtulníku. Například Terminator V, startující ve volné třídě, dosahuje se čtyřmi těmito motory TV 3 výkonu 7800 k. K zahození nejsou ani letecké motory Rolls-Royce či Allison V 1710. Konstruktéři stroje Q8 Popeye spojili hned tři, čímž dostali objem dvanácti litrů a výkon 7000 k. Na jeden pull spotřebuje padesát litrů metanolu. Několikanásobný mistr Německa a Evropy „Green Fighter“ používá hned čtyři tyto motory s celkovým počtem 12 válců, objemem 28 litrů a rychlostí 200 km/h. Dvacet litrů metanolu stačí na deset sekund. V Asterixu najdeme zase osm pospojovaných vidlicových osmiválců Chevrolet o celkovém výkonu 4500 k a spotřebě dvou litrů paliva za sekundu.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií