Toyoty Prius úspěšně zakončily evropskou hvězdicovou jízdu na probíhající autosalon v německém Lipsku

Hybridní Toyoty Prius dosáhly průměrnou spotřebu 4,8 litrů na 100 kilometrů při emisích CO2 ve výši 104 g/km.

Po své senzační hvězdicové jízdě napříč Evropou a plánované zastávce minulý týden v Praze dosáhly tři vozy Toyota Prius v Lipsku svého cíle. Přijely ze tří světových stran, z nejvzdálenějších končin evropské pevniny na automobilový veletrh „Auto Mobil International“.

Toyota Prius na zastávce minulý týden v Praze:

Toyoty Prius úspěšně zakončily evropskou hvězdicovou jízdu na probíhající autosalon v německém Lipsku
Toyoty Prius úspěšně zakončily evropskou hvězdicovou jízdu na probíhající autosalon v německém Lipsku
Toyoty Prius úspěšně zakončily evropskou hvězdicovou jízdu na probíhající autosalon v německém Lipsku
Toyoty Prius úspěšně zakončily evropskou hvězdicovou jízdu na probíhající autosalon v německém Lipsku
Toyoty Prius úspěšně zakončily evropskou hvězdicovou jízdu na probíhající autosalon v německém Lipsku

Na své celkem okolo 10.000 kilometrů dlouhé cestě projely sériové vozy Prius 17ti evropskými zeměmi a prokázaly přitom schopnost každodenního provozu hybridního pohonu Toyota a jeho vynikající potenciál úspory energie při nízké spotřebě paliva a emisích CO2.

Za volantem hybridních vozů seděli nezávislí novináři, kteří po cestě přesně dokumentovali spotřebu paliva. V průměru zaznamenali u těchto tří vozů Prius i přes dlouhé etapy po dálnicích a částečně za zimních podmínek na silnicích s příslušnými pneumatikami spotřebu okolo 4,8 litrů paliva na 100 kilometrů. Touto hvězdicovou jízdou podtrhla Toyota roli vozu Prius jako hybridní jedničky a potvrdila svůj cíl snížit v rámci JAMA Organizace japonských výrobců automobilů v roce 2009 emise CO2 vozidel na 140 g/km.

Všechny řidiče doprovázely týmy kameramanů a fotografů. Dojmy z jízdy a zastávek naleznete na internetové adrese www.prius-sternfahrt.de.

Každý vůz Prius přijížděl do saského veletržního města z jiné světové strany a přitom během jednoho týdne ujel vždy více než 3.000 kilometrů.

  • Náročná první trasa vedla ze Severního mysu napříč zasněženou Skandinávií přes Polární kruh a hlavní města Stockholm a Kodaň via Hamburg do Lipska. Přitom již cestu na Severní mys musel protahovat sněžný pluh, protože silnice na nejsevernější místo Evropy zůstává obvykle až do začátku dubna pro osobní vozidla uzavřená. Na sněhem pokrytých a zledovatělých silnicích projel vůz Prius se střídajícími se novináři za volantem celou Skandinávií na jih. Přitom neukázala hybridní jednička i přes teploty pod bodem mrazu až do minus 22°C žádné slabiny a šlapala jako její sourozenci na jižních trasách zcela bez problémů. „Prius je zcela normální, spolehlivý a velmi pohodlný vůz pro cestování, jen mnohem úspornější než ostatní“, shrnul na závěr pozitivní výsledek účastník hvězdicové jízdy Frank Franke.
  • Druhá trasa s posádkou pod vedením televizního zpravodaje Guido Holze za volantem začala na řeckém mysu Tenaro a vedla přes Atény, italská města Bari a Ravenna a také přes Graz, Prahu a Drážďany do Lipska. Do Prahy dorazila posádka Priusu 2. dubna a po návštěvě Pražského hradu pokračovala ve své plánované trase.
  • Třetí Prius jel do Německa z nejzápadnějšího místa evropské pevniny: Tým okolo novináře Michaela Müllera vyrážel z Cabo da Roca na portugalském pobřeží Atlantiku za jarních teplot a příjemného mořského vánku a jel přes Lisabon, Bilbao, Bordeaux, Paříž, Luxemburg a Aachen až do Lipska. Müller byl nadšen především skromností vozu Prius: „Prius má spotřebu jako malý vůz při úrovni komfortu a prostornosti vozu střední třídy. Naše špičková hodnota u jedné denní etapy byla na 3,9 litrech / 100 km.“ Přitom se nemusel Müller s nohou na plynu příliš krotit: „Na dálnici jsme jeli konstantní rychlostí a dodržovali jsme příslušná zákonná omezení.“

Hodnoty spotřeby jsou tedy typické každodenní hodnoty, kterých může dosáhnout každý řidič bez nějakých speciálních triků a fíglů. Návštěvníci AMI si to mohou na místě osobně vyzkoušet přesně s těmi vozy, které předtím absolvovaly hvězdicovou jízdu. Během akce pro publikum jim ukážou zkušení instruktoři značky Toyota v rámci hodiny úspory paliva na veletrhu AMI způsob jízdy, při kterém lze ušetřit palivo. Jak to funguje a velký potenciál úspor hybridního pohonu ve spotřebě paliva a emisích demonstruje Toyota návštěvníkům veletrhu AMI v německém Lipsku v hale 4 u stánku C 31.

Všechny vozy, které se zúčastnily hvězdicové jízdy, jsou v sériovém provedení. Pohon zajišťuje výkonné duo, sestávající z 1,5 litrového benzínového motoru a elektromotoru. Vůz Prius vytváří systémový výkon 82 kW/113k. Podle situace při jízdě může elektromotor pohánět vůz sám nebo podporuje spalovací motor. Prius je jedním z nejekologičtějších vozů na světě, které jsou v současnosti nabízeny.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Jak nejlépe vozit lyže a snowboard v autě

Před jízdou na hory je nutné vědět, jak poskládat lyže, snowboard a další vybavení do auta. Nejpohodlnější variantou je střešní box, kam se vejde nejen několik párů lyží či snowboard,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak připravit auto na zimu? Přezutí gum nestačí

Jak připravit auto na zimu? Přezutí gum...

Příprava auta na zimu by určitě neměla končit tím, že splníme ze zákona povinnost mít auto přezuté na zimní pneumatiky. Co ještě je třeba udělat? Od 1. listopadu až do konce března byste...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Prius: Nejdynamičtější i nejúspornější generace

Nový Prius: Nejdynamičtější i...

Toyota představila nový Prius v 5. generaci. Plug-in Hybrid je nejen nejdynamičtější, ale i nejúspornější generací v historii tohoto modelu. Dlouhý dojezd v elektrickém režimu (EV) a nízká...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra: Nová Toyota Land Cruiser je návrat ke kořenům

Světová premiéra: Nová Toyota Land...

Toyota odhalila zcela nový Land Cruiser, který představuje návrat ke kořenům, ovšem v novém designovém hávu. Geny legendy se spojily s novými technologiemi a přináší ještě lepší jízdní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík z hnoje a odpadu

Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík...

Japonské společnosti Toyota Motor Corporation, Toyota Tsusho a Mitsubishi Kakoki letos na podzim v Thajsku představí zařízení na výrobu vodíku na bázi bioplynu. Vyrábět budou vodík z kuřecího...