Toyota Yaris reprezentující nejnabitější segment B byla sestrojena v Evropě největším japonským výrobcem automobilů pro evropské zákazníky a podle kritérií kladených na starém kontinentě na třídu malých vozů. Jeho soupeři v pětičlenném finále byly automobily Fiat Multipla, Opel Zafira, Rover 75 a Škoda Fabia. Každý z členů novinářské jury měl k dispozici 25 bodů, které musel rozdělit nejméně mezi čtyři vozy, přičemž maximem pro jeden automobil bylo 10 bodů.
Prezident evropského centra Toyoty Akira Imai řekl po oznámení výsledků volby Vozu roku 2000: „Je to největší vyznamenání, jaké může automobilový výrobce v Evropě docílit. Poprvé se nám podařilo tento titul získat a hluboce si toho vážíme. Ukázalo se, že naše rozhodnuti navrhovat automobily v Evropě pro evropský trh bylo správné. Rovněž se potvrdilo, že se Toyota stala plně integrovanou značkou v Evropě a rovnocenným protihráčem ostatním konkurentům. Yaris se bude vyrábět v nové továrně ve francouzském Valenciennes od roku 2001. Titul je výsledkem ohromného úsilí celého týmu od konstruktérů a designérů přes prodej a marketing v hlavním centru až po jednotlivé národní prodejce, kteří se postarali o zákaznický úspěch Yarisu v jednotlivých zemích. Jsem velmi hrdý, že se náš Yaris stal Vozem roku 2000, vozem nového tisíciletí.“
Automobil Toyota Yaris zaznamenal rovněž velký úspěch v Japonsku, kde je prodáván pod jménem Vitz. Je to poprvé, kdy byl stěžejní model pro japonský trh navržen v Evropě. Yaris vstoupil na evropský trh v dubnu 1999. Na podzim doplnil původní jedinou pohonnou jednotku, litrový zážehový čtyřválec VVT-i, silnější motor 1,3 l VVT-i. Na konci října byl představen model Yaris Verso, který na český a slovenský trh přijde na jaře příštího roku. Yaris rovněž oznámil kompletní obnovu modelové řady pro evropský trh. Do podzimu 2000 bude představeno deset nových modelů a šestice motorů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií