Toyota na Grand Prix Turecka

Tým Panasonic Toyota Racing opouští dějiště turecké Grand Prix se dvěma těžce vybojovanými body.

Na rozpáleném okruhu Istanbul Park, kde se teplota trati vyšplhala i přes 50 oC, se museli piloti Toyoty Jarno Trulli a Ralf Schumacher prodírat dopředu ze dvanácté a patnácté startovní pozice.

Toyota na Grand Prix Turecka

Naneštěstí se oba piloti připletli do kolize v první zatáčce hned po startu, jejímiž účastníky se stala téměř polovina startovního pole. Jarno i Ralf mohli v závodě naštěstí pokračovat, i když Ralf musel zastavit v boxech pro nové křídlo, takže se v celkovém pořadí výrazně propadnul. Tým mu proto upravil strategii tak, aby už musel do boxů jenom jednou, takže cílem projel na sedmém místě. Jarno během úvodních kol předvedl brilantní předjížděcí manévry, nicméně v průběhu závodu ztrácel přilnavost a dojel těsně za bodovanými pozicemi – na deváté příčce.

Toyota bude tento týden testovat na okruhu v Monze, kde se za dva týdny pojede Grand Prix Itálie.

Ralf Schumacher (Číslo 7, Šasi TF106/10B)

  • Pozice v závodě: sedmý
  • Ztráta: +59,337 (za vítězem závodu)
  • Pozice v kvalifikaci: pátý
  • Čas: 1:27,569 (+0,662s v Q3)
  • Pozice na startovním roštu: patnáctý

„Vždycky je velmi těžké startovat do závodu ze zadních pozic na roštu, takže je velkým úspěchem, že jsem získal dva body. Samozřejmě existovalo velké nebezpečí, že se zapletu do nehody v první zatáčce, což se naneštěstí i stalo. Bylo to velmi chaotické a bohužel jsem kvůli tomu přišel o přední křídlo. Ztratil jsem hodně času, když jsem v boxech zastavil pro nové, ale přinejmenším jsme alespoň mohli natankovat více paliva tak, aby už stačila jedna zastávka v boxech. V první části závodu mě trápila velká nedotáčivost kvůli plné nádrži, ale za zpomalovacím vozem se to zlepšilo a později jsem mohl přidat na tempu. Po druhé zastávce bylo vyvážení vozu dobré, tudíž jsem mohl jet hodně rychle. Tento víkend jsme opět ukázali hodně z potenciálu našeho týmu a příště se musíme vyvarovat drobnějších chyb. Jedině tak budeme moci opět bojovat o umístění mezi nejlepšími třemi.“

Jarno Trulli (Číslo 8, Šasi TF106/08B)

  • Pozice v závodě: devátý
  • Ztráta: +1 kolo (za vítězem závodu)
  • Pozice v kvalifikaci: třináctý
  • Čas: 1:27,973 (+2,123s v Q2)
  • Pozice na startovním roštu: 12th

„Bylo to pro mě hodně těžké odpoledne, protože se vše začalo komplikovat už v první zatáčce. Ta tady bude vždycky náročná, musí se brzdit z kopce a starty zkrátka budou velmi zrádné. Byl to jeden z těch dnů, kdy jsem dostal ránu zezadu a nemohl jsem zabránit tomu, že jsem naboural do jezdce přede mnou. Ztratil jsem mnoho pozic a musel jsem se probíjet zpátky. První část závodu jsem si užil, předjížděl jsem soupeře, ale hlavním problémem byl výjezd zpomalovacího vozu. Přišel, alespoň z mého pohledu, v tu nejhorší možnou chvíli. Navíc jezdec přede mnou výrazně zpomalil, takže jsme přišli o všechen čas, který jsme si do té doby stihli najet. Největší chyba ale přišla s výběrem pneumatik, ve kterém jsme byli příliš konzervativní. Po sobotním tréninku jsem si věřil, protože byla směs konzistentní, nicméně v kvalifikaci nefungovala tak jak měla, nedokázal jsem se dostat dopředu a to samé platilo i pro závod.“

Tsutomu Tomita – šéf týmů

„S přihlédnutím k tomu, jak špatných pozic jsme po kvalifikaci startovali, je dosažený výsledek slušný. Bohužel už se při prvních trénincích ukázalo, že jsou týmy ze špičky nad naše síly. Hned po startu závodu se oba jezdci zapojili do kolize v první zatáčce. Když Ralf zastavil v boxech pro nové přední křídlo, využil jste této příležitosti k tomu, abychom mu změnili strategii na efektivnější jednu zastávku. Bohužel si poškodil i další části aerodynamiky a v úvodu závodu si stěžoval na nevyváženost monopostu. Pomohl nám však zpomalovací vůz, po kterém se chování monopostu zlepšilo, takže mohl Ralf vybojovat zasloužené body. Jarnův závod vypadal úplně jinak – celou dobu se potýkal s nedostatečnou přilnavostí, stejně tak jako v kvalifikaci. V prvních kolech si počínal velmi dobře, vyjetí zpomalovacího vozu však úplně zničilo jeho zvolenou strategii. Od té doby se bohužel potýkal s problémy s monopostem, ale podařilo se mu dojet do cíle. Je frustrující, že nebyly naše časy v průběhu závodu srovnatelné se špičkou. Nicméně pořád máme před sebou čtyři závody, ve kterých budeme mít k dispozici nové aerodynamické prvky. Nevzdáme se až do samého konce sezony.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Nová Toyota Prius zvítězila v kategorii designu soutěže World Car 2024 na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Na dalších místech skončil Ford Bronco a Ferrari Purosangue. Vítěze vybírala...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvíc patentů ze všech automobilek zaregistrovala zase Toyota

Nejvíc patentů ze všech automobilek...

Automobilka Toyota se už podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota začala vyvíjet generátor vodíku s extrémním výkonem

Toyota začala vyvíjet generátor vodíku...

Toyota začala pracovat na vývoji ekologického generátoru vodíku, který bude schopný vyrábět až 100 kg tohoto paliva za hodinu. To je 12krát víc než doposud. Automobilka kvůli tomu uzavřela...