Toyota E-Four: první hybridní 4×4

Zatímco hybridní technologie, kombinace spalovacího a elektrického motoru, byla už úspěšně zavedena u modelu Prius, presentuje Toyota s modelem E-Four další vývojový stupeň tohoto konceptu.

V těchto dnech se začíná v Japonsku rozbíhat výroba nového hybridního vozidla Toyota E-Four Hybrid, které nenabízí pouze za všech podmínek neomezenou radost z jízdy, ale také patřičnou porci bezpečnosti.


Toyota E-Four: první hybridní 4x4

V prvním hybridním automobilu s pohonem všech kol najde pohodlí a místo až sedm osob, přičemž jeho přednost spočívá v tom, že spotřebuje jen polovinu paliva než srovnatelné vozidlo segmentu MPV. Protože se systém sám řídí a nabíjí, vyřešila Toyota hlavní problém obvyklých elektromotorů novým nabíjením akumulátorů přímo z elektrické zásuvky.

Hybridní pohon tvoří vysoce účinný zážehový motor 2.4 v kombinaci s dvěma elektromotory, z nichž jeden je umístěn vpředu společně s variabilní převodovkou CVT a druhý vzadu.


Benzinový motor přenáší svoji sílu prostřednictvím bezstupňové převodovky na přední kola, přičemž elektromotor umístěný vpředu může tento pohon v případě potřeby podporovat případně pracovat jako generátor k nabíjení akumulátorů.


Zadní elektromotor v případě potřeby pohání zadní kola. Oba elektromotory pak při brzdění dobíjejí akumulátory. Za normálních provozních podmínek může být část výkonu zážehového motoru použita ve prospěch předního elektromotoru, který tak může dobíjet akumulátory. Při zrychlení oba elektromotory podporují zvýšení rychlosti. Naopak při nižším zatížení, např. ve městě, se může benzinový motor deaktivovat, a vozidlo je poháněno výhradně elektrickou silou.


Pokud se na kluzkém povrchu začnou protáčet přední kola, dojde ke snížení výkonu a energie z benzinového motoru je převáděna na přední elektromotor. Ten pracuje potom jako generátor zadního elektromotoru, čímž dochází k přenosu energie z předních kol na zadní. Pokud by nestačila, může systém zapojit ještě akumulátory.


Hybridní systém nedodává sílu jen pro vozidlo, ale elektrickým proudem zásobuje také ostatní spotřebiče. S pohotovostním výkonem 1,5 kW je Toyota E-Four Hybrid právem označována jako „generátor na kolech“. Může být využita třeba pro pohon invalidních vozíků nebo i nářadí.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Nová Toyota Prius zvítězila v kategorii designu soutěže World Car 2024 na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Na dalších místech skončil Ford Bronco a Ferrari Purosangue. Vítěze vybírala...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvíc patentů ze všech automobilek zaregistrovala zase Toyota

Nejvíc patentů ze všech automobilek...

Automobilka Toyota se už podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota začala vyvíjet generátor vodíku s extrémním výkonem

Toyota začala vyvíjet generátor vodíku...

Toyota začala pracovat na vývoji ekologického generátoru vodíku, který bude schopný vyrábět až 100 kg tohoto paliva za hodinu. To je 12krát víc než doposud. Automobilka kvůli tomu uzavřela...