„Tour de Corse“ – Francouzská rallye 14. – 17. října 2004

Citroën má tři mečboly

Sébastien Loeb – Daniel Elena, Carlos Sainz – Marc Marti, jejich vozy Citroen Xsara a celý tým Citroën se chystají na domácí, francouzskou část mistrovství světa WRC na ostrově krásy. Na Korsice by totiž mohl celý seriál „skončit“ dvě kola před úplným koncem, neboť Citroën má obrovskou šanci na historické double, zisk titulu mezi piloty (Loeb) i v Poháru konstruktérů.

Návrat na asfalt


K tomu senzačnímu dvojtitulu schází « pouhých » 5 bodů Loebovi a značce bodů 7. Řečeno tenisovou mluvou, hráči z Versaille – Satory mají před Korsickou rallye k dispozici tři mečboly! Mají ideální šanci proměnit hned ten první.


Pro první mečbol hovoří totiž skutečnost, že Korsika je typickou asfaltovou rallye a právě na tomto povrchu je Citroën jako doma. Potvrdil to ostatně na nedávné Německé rallye, která se rovněž odehrávala převážně na asfaltu. Loeb tak vyhrál obě letošní ryze asfaltové rallye. Sainz vystoupal na stupně vítězů v Německu a dá se očekávat, že o stejný kousek se pokusí i na Korsice. S touto rallye má Citroën značné zkušenosti, dvakrát už zde vyhrál s vozy Xsara kit – car. To vše značně ovlivnilo přípravu na letošní podnik po technické stránce. V přípravné fázi v okolí katalánského města Vic došlo především na kvalitu pneumatik Michelin pro delší rychlostní zkoušky, které na Korsice budou. Spokojeni byli oba piloti Citroënu.

Počasí varuje


Korsická rallye v říjnu příliš jistot s počasím nedává. V říjnu zde mohou vždy nastat komplikace, což ostatně počasí ukázalo při loňském ročníku. Je-li počasí nejisté, pak se do hry vždy dostává především taktika, a ta pneumatikářská především.


Má-li tenista tři mečboly, pak je věcí jeho taktiky, jak je využije. Většinou zariskuje hned první pokus a snaží se o eso. A to by podle všeho mělo být i taktickou variantou Sébastiena Loeba, útočícího na absolutní titul.

Harakiri nemá smysl!


Stájový šéf Citroënu Guy Fréquelin se nemohl nevyhnout určitému bilancování. Ve 12 z 13 odjetých podniků mistrovství světa před Korsikou byla Xsara vždy na stupních vítězů. „Tato bilance je pro tým určitě dobrá. Můžeme se opřít o inteligentní a spolehlivé piloty, celý tým je touhou po vítězství přímo posedlý. Je však pod velkým psychickým tlakem. Upřímně řečeno, tento tlak příliš nevnímám. Pro Korsiku, kde známe terén i prostředí vůbec, máme dost zkušeností z dvou ročníků mistrovství světa s naší kompletní účastí. V tom vidím naše jistoty pro zdárné zvládnutí Korsické rallye. Svou prioritu vidím v maximální pomoci Sebbovi, abych ho uchránil před obrovským tlakem, jemuž musí čelit. Co mu řeknu před soutěží? Aby si nehrál na samuraje a nespáchal jezdecké harakiri. Oba jezdci budou mít oprátku kolem krku, ale abychom vyhráli Pohár konstruktérů, na to máme v krajním případě ještě další dva pokusy.“

Návrat na asfalt


Sébastien Loeb se vrací na asfalt jako velký favorit. „Poslední tři rallye jsem bojoval se Solbergem a Martinem. Mohl jsem vyhrát už ve Walesu, chybělo mi 12 kilometrů do cíle…Ale teď je Korsika, asfalt je můj povrch a Xsara je na něm brilantní. Výsledek z německé asfaltové rallye mi dává velký náskok. Platí-li tyto předpoklady, pak bychom měli oba tituly na tomto povrchu získat a triumfovat právě na Korsice. Miluji Korsiku, je to francouzská rallye a rád bych na ní udělal velkou radost našim fanouškům stejně jako v Německu a při Monte Carlu. Věřím, že všechno skončí pro nás velice elegantně.“


Carlos Sainz dojíždí svou 18. sezonu v seriálu mistrovství světa, jedenáctkrát stanul v konečném účtu na stupních vítězů. Jak reaguje madridský matador na tuto připomínku? „Mám opět velkou šanci. Moje motivace je v tomto sportu nevyčerpatelná. Nepodmiňuji ovšem svou účast v ročníku WRC 2005 svými výsledky. V mém rozhodnutí, co dál, nebude tato stránka hrát roli. Je to spíše otázka časové organizace seriálu, který je v dnešní podobě velmi vyčerpávající. Byl bych ochoten startovat v seriálu, v němž zbude čas i na něco jiného než na 16 závodů. To ale v tuto chvíli není ten případ….“

Korsika v kostce


Trasa „Tour de Corse 2004“ měří 1060,72 km, z nichž je 387,80 km měřených ve 12 rychlostních zkouškách na 6 trasách. Asistenční park je situován na letišti „Campo dell’Oro“ v centru Ajaccia.


Seznamovací tréninky na dvou pasážích proběhnou ve středu 13. od 7 do 18.30 hodin a ve čtvrtek 14. října od 7 do 13 hodin.


Tři úvodní speciálky jsou zcela nové. „Shakedown“ se jede ve čtvrtek 14. října od 13 do 16 hodin a letos na trati „Capo di Feno – St Antoine“ (6,94 km). Slavnostní startovní ceremoniál bude na náměstí „Foch d’Ajaccio“ ve čtvrtek ve 20 hodin.

  • 1. etapa, pátek 15. října: 396,41 km, z toho 121,34 km měřených ve 4 rychlostních testech. Příjezd do asistenčního parku je v 8. 30 hod. a jede se: « Ampaza – Col St Eustache 1 », « Aullene – Arbellara 1 » – Asistence A (12.44 hod. / 20 min.) – « Ampaza – Col St Eustache 2 », « Aullene – Arbellara 2 » – Asistence B (17. 55 hod. / 45 min.) – Asistenční park se otevírá v 18.40 hod.
  • 2. etapa, sobota 16. října: 421,56 km, z toho 154,36 km měřených ve 4 rychlostních zkouškách. Program – Asistence C (7.40 hod. / 10 min.) – « Vico – Col de Sarzoggiu 1 » – RTFZ Campo dell’Oro (10.28 hod. / 10 min.) – « Péri – Bastelica 1 » – Asistence D (12.44 hod. / 20 min.) – « Vico – Col de Sarzoggiu 2 » – RTFZ Campo dell’Oro (16.07 hod. / 10 min.) – « Péri – Bastelica  2 » – Asistence E (18.20 hod. / 45 min. Park se uzavírá v 19.05 hodin.
  • 3. etapa, neděle 17. října: 242,75 km, z toho 112,10 km měřených ve 4 rychlostních testech. Program – Asistence F (7.20 hod. / 10 min.) – « Pénitencier Coti Chiavari – Pietra Rossa 1 », « Pont de Calzola – Agosta 1 » – Asistence G (10.24 hod. / 20 min.) – « Pénitencier Coti Chiavari – Pietra Rossa 2 », « Pont de Calzola – Agosta 2 » – Asistence H (14.hod. / 20 min.) – Slavnostní závěr v 14.30 hod.

Sébastien Loeb debutoval na Korsice na voze Saxo kit car (1999/19. místo, 1. v A6). Na 9. místě skončil v roce 2000 na privátním WRC, v roce 2001 vyhrál v mistrovství juniorů na voze Saxo Super 1600. Loni skončil 13., když inkasoval 10 minutovou penalizaci za vyjetí z trati.


Carlos Sainz startoval už 16 x: 2003 (2.), 2002 (6.), 2001 (vypadl), 2000 (3.), 1999 (3.), 1998 (8.), 1997 (2.), 1995 (4.), 1994 (2.), 1993 (4.), 1992 (4.), 1991 (1.), 1990 (2.), 1989 (vypadl), 1988 (5.), 1987 (7.).


Citroën v historii vyhrál Korsiku čtyřikrát: 2001 (Puras/Marti, Xsara WRC), 1999 (Bugalski-Chiaroni, Xsara kit-car), 1963 (Trautmann/Chabert, DS19), 1961 (Trautmann/Ogier, DS19).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...