Za tu dobu se její podoba hodně změnila, od hvězdicové jízdy v prvním ročníku přes tradiční okruhovou zkoušku na dálničním nadjezdu v Mladé Boleslavi, od volné mezinárodní soutěže až k mistrovství Evropy. Měl jsem to štěstí, že jsem nevynechal ani jeden ročník, a tak můžu vzpomínat na nádherné zkoušky, které už patří minulosti. Pískové „safari“ ve Valdštejnském polesí, kokořínské zatáčky na kostkách s pověstným tunelem pod hradem, nádherné pasáže v okolí Železného Brodu a Podkrkonoší, šotolina v Čikváskách či v průjezdu osadou Skuhrov u Lomnice nad Popelkou atd. Škoda, že tato překrásná místa známe dnes už pouze z fotografií. Staré dobré časy alespoň jen okrajově připomenou „erzety“ na Semilsku a v okolí Tanvaldu, kudy povede první letošní etapa.
Do města automobilů přijížděli v minulosti jednak zkušení evropští jezdci jako Staepelaere, Droogmans, Ferjancz, Čubrikov, Carlsson, Demuth, Weber, Snijers, Pregliasco, Jonsson, Haugland, ale také mladí začínající, z nichž postupem času vyrostli špičkoví piloti. Jmenujme alespoň některé – Thiry, Munster, Cinotto, Wittmann, Kalnay, Aitkenová, Fischer, Baumschlager. Mezi vítězi najdeme i Deilu, Bertoneho, Souleta a pochopitelně také Vladimíra Hubáčka, který zvítězil v prvních dvou ročnících. Jednou, a navíc se Škodou 130 LR, sem zavítal i král Safari Shekhar Mehta.
V dobách, kdy za hranice smělo vyjíždět jen pár vyvolených, představovala „škodovka- bohemka“ vrchol kariéry každého jezdce. To byl prostě soutěžácký svátek. Uspět na soutěži, která trvala tři dny a dvě noci, už něco znamenalo. Bylo by zajímavé, kolik z dnešních jezdců by se s takovým zápřahem vyrovnalo. V noci se zpočátku nejezdily pouze rychlostní zkoušky, ale také sprintetapy v okolí Kvasin, o nichž kolují dodnes pověsti.
Rallye Škoda, později Bohemia, se vždy jezdila v červenci, pouze jednou se uskutečnila v listopadu a pořádal ji vždy Autoklub Škoda, v posledních třech letech ve spolupráci s Auto Štangl. Po loňském fiasku bylo její pořádání přiděleno Autoklubu Běla Motorsport, který v minulé sezóně velice pěkně připravil libereckou Rallye Sever, a proto dostal plnou důvěru Federace automobilového sportu.
V posledních pěti letech zde vítězili pouze domácí jezdci (Křeček – 2x, Dolák, Triner, Kresta) a tak uvidíme, zda tento řetěz protrhne jezdec světové třídy Bruno Thiry, který se po deseti letech vrací na místo činu. V roce 1991 vyhrál Bohemii s Oplem Kadett, když o rok dřív dojel čtvrtý s Audi 80.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.