Srovnávacího testu spotřeby se zúčastnily tři vozy Škoda Fabia. První s dieselovým motorem 1.9 SDI, který je již znám solidním výkonem a úsporností v provozu. Druhý měl taktéž dieselový motor 1,9 avšak TDI se systémem „čerpadlo – tryska“, který má dobré dynamické vlastnosti a v současné době přichází na náš trh. Třetí Fabia měla benzinový motor 1,4 o výkonu 44 kW, který je pozoruhodný příznivým průběhem točivého momentu. Fabia s tímto motorem má poměrně nízkou prodejní cenu – 259 400 Kč.
Každá z osmi posádek projela postupně se všemi třemi Fabiemi za normálního provozu testovací 129 kilometrů dlouhý okruh, který vedl po silnicích první i druhé třídy s průjezdy četnými vesnicemi i městy. Trať okruhu byla bohatá na četná stoupání i klesání a mnohé i prudké zatáčky. Na projetí tratě byl limit 1 hodina 50 minut s časovou tolerancí 10 minut. Nejnižší požadovaný průměr byl tedy 64,5 km/h. – dá se říci, že za normálního provozu byl stanovený průměr opravdu vysoký a nepřipouštěl styl jízdy jako kdyby šlo jen o nejnižší spotřebu bez ohledu na průměrnou rychlost.
S dieslovým motorem 1,9 SDI šest posádek docílilo průměrnou spotřebu pod 4 litry na 100 km. Nejnižší spotřebu dosáhl Jan Hamza z internetového magazínu Periskop – 3,364 litru.
S dieselovým motorem 1.9 TDI docílily průměrnou spotřebu pod 4 litry dvě posádky. První byl Ondřej Běhal ze Zemských novin s docílenou průměrnou spotřebou 3,471 litru na 100 km. Další čtyři posádky měly spotřebu pod 4,5 litru a zbývající dvě posádky mezi 4,5 a 5 litry.
S Fabií s benzinovým motorem 1.4 docílily spotřebu pod 4 litry na 100 km tři posádky: první byla posádka ve složení Martin Smolík a Petr Jansa z Radiožurnálu Českého rozhlasu 1 s průměrnou spotřebou 3,714 litru na 100 km. Další účastník měl spotřebu těsně nad 4 litry, další pak těsně nad 5 litrů a ostatní pak do 6 litrů na 100 kilometrů.
Dosažené výsledky jednoznačně ukazují, že vozy Škoda Fabia s výše uvedenými třemi druhy motorů jsou výkonné a hospodárné automobily a že s nimi lze docílit nízkou spotřebu i při vysokých průměrných rychlostech.
Test uspořádala redakce časopisu AutoEXPERT, motoristická redakce Radiožurnálu Českého rozhlasu 1 a motoristický pořad Jízda České televize.