Tento týden se do Evropy dostaly první vozy modelu Honda Clarity Fuel Cell, který je nejmodernějším vozidlem s nulovými emisemi

Společnost Honda předá vozy zákazníkům v Londýně a Kodani.

1hondafuelaa800

Prvních šest vozů bude předáno zákazníkům

– v Londýně a Kodani v rámci demonstračního projektu HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles), který je částečně financován společným podnikem FCHJU (Fuel Cell and Hydrogen Joint Undertaking).

Nový model Clarity Fuel Cell je vybaven

– nejnovějšími technologickými vymoženostmi společnosti Honda v tomto oboru. Jedná se o první model sedan, u kterého je palivový článek umístěn zcela pod kapotou, takže je v kabině dostatek prostoru pro pět cestujících. Při nedávném testu americké agentury EPA (Environment Protection Agency) byl naměřen účinný dojezd 366 mil (589 km), což u bezemisních vozů ostatních výrobců nemá konkurenci.

Thomas Brachmann, hlavní projektový inženýr společnosti Honda Research and Development a vedoucí programu Honda Clarity Fuel Cell v Evropě, uvedl:

„Společnost Honda si neustále udržuje čelní pozici v oblasti technologie vodíkového palivového článku a má za sebou více než 30 let výzkumu a vývoje. Nástup těchto vozů v Evropě a účast společnosti Honda v programu HyFIVE jsou dalšími kroky k naplnění vize společnosti o plné komercializaci této technologie.“

Cílem projektu HyFIVE je

– propagovat povědomí a přijímání technologie vozů s palivovými články a infrastruktury v celé Evropě. Po dokončení projektu bude 185 vozů s palivovými články od pěti výrobců v užívání soukromých a firemních zákazníků v Rakousku, Dánsku, Německu, Itálii, Švédsku a Velké Británii.

Model Clarity Fuel Cell představuje to nejlepší z technologie „elektrifikovaného vozu“ Honda a zdůrazňuje závazek, který nedávno oznámil prezident společnosti pan Takahiro Hachigo: aby byly do roku 2030 dvě třetiny všech prodávaných vozů vybaveny elektropohonem.

HyFIVE je projekt

– financovaný podnikem FCHJU (http://www.fch.europa.eu/), v rámci kterého jsou dodávány vozy a stanice do tří regionů EU. Další informace o projektu HyFIVE na:

http://www.hyfive.eu/

 

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...