Technologie Peugeot: Motory Euro 6 dokazují svou účinnost

Peugeot výrazně a rychlým tempem snižuje emise CO2 u všech svých modelů.

1nmotpeugpur800

Díky uvedení

– benzínových tříválcových motorů PureTech a dieselových motorů BlueHDi a také novým benzínovým motorům 1.6 THP a automatickým šestistupňovým převodovkám EAT6 je nyní 20 modelů Peugeot v rámci své výkonové kategorie na nejlepší úrovni z hlediska emisí CO2 (5 motorů PureTech, 3 motory 1.6 THP a 12 motorů BlueHDi). Verze modelu Peugeot 208 s velmi nízkou spotřebou a emisemi 79 g CO2/km je nejúspornějším vozem se spalovacím motorem na světě. Vůz Peugeot 308 emitující 82 g CO2/km představuje rekordně nízkou úroveň emisí v segmentu C.

Tyto motory splňují požadavky značky Peugeot

– z hlediska šetrného přístupu k životnímu prostředí, který se zaměřuje především na stále čistší motory se stále nižšími emisemi CO2. Pokroky značky Peugeot v této oblasti zajistily skupině PSA Peugeot Citroën v roce 2014 opět vedoucí postavení v Evropě. Průměrné emise vozů PSA na evropském trhu dosahují 110,3 g CO2/km, zatímco obecný průměr činí 123,7 g. Tohoto výsledku bylo dosaženo bez změny sortimentní nabídky z hlediska segmentů. Výkonné motory a automatické převodovky EAT6 poslední generace, u nichž se kombinuje účinnost a potěšení z jízdy, přinášejí nové řidičské zážitky.

PureTech: úplná a účinná řada benzínových motorů Euro 6

Řada tříválcových motorů PureTech byla uvedena v roce 2012 u vozu Peugeot 208, v atmosférické verzi 1.0 68 k a 1.2 82 k. V roce 2014 se nabídka rozšířila o přeplňované verze 1.2 110 k a 130 k se systémem Stop & Start, které se poprvé objevily v nabídce vozu Peugeot 308.

Tyto nové motory již dnes splňují budoucí emisní normu 6.1, která začne v Evropě platit od září 2015. Jejich rozšíření v nabídce Peugeot bude pokračovat v 1. pololetí roku 2015, kdy jimi bude vybaveno 6 modelů:

  • Nový Peugeot 208 1.2 PureTech 110 k S&S;
  • Nový Peugeot 208 1.2 PureTech 110k S&S EAT6;
  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 k S&S;
  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 k S&S;
  • Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 k S&S;
  • Peugeot 5008 1.2 PureTech 130 k S&S.

Peugeot v kategorii benzínových motorů nabízí 5 vozů „Best in class“

Jejich emise CO2 patří k nejnižším na trhu. V nabídce vozů Peugeot 208, 2008, 308 a 3008 je vždy alespoň jedna verze motoru PureTech, která je své výkonové kategorii nejlepší z hlediska emisí CO2. Tyto motory PureTech jsou k dispozici s manuální 5stupňovou převodovkou, manuální 6stupňovou převodovkou určenou pro nejvýkonnější motory a novou automatickou 6stupňovou převodovkou EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6-speed), která je novou referencí z hlediska pohodlného řízení.

Nové tříválcové přeplňované motory PureTech

– představují ve srovnání s předchozí generací skutečný zlom z hlediska spotřeby. Homologovaný rozdíl činí 21 %. Točivý moment 230 Nm je k dispozici již od nízkých otáček, a přitom tyto motory garantují skutečný požitek z jízdy. Tříválce PureTech poskytují výjimečnou akceleraci, konstantní výkon až do 6500 ot / min a vynikající akustický komfort.

BlueHDI: nejúčinnější technologie pro snižování emisí škodlivin určená pro motory s vyššími výkony

Peugeot těmito pohony vybavuje své vozy od konce roku 2013. Dieselové motory nové generace o objemech 1,6 l a 2,0 l již dnes splňují budoucí emisní normu. Řada motorů 1.6 BlueHDi 100 k a 120 k se rozšiřuje o verzi s výkonem 75 k, která se vyznačuje snadným ovládáním a rekordně nízkou spotřebou. Řada motorů 2.0 BlueHDi 150 k a 180 k dosahuje vysokých výkonů a vykazuje nízkou spotřebu paliva.

V 1. pololetí 2015 se motory BlueHDi objeví v dalších modelech Peugeot, konkrétně jde o více než 10 modelů:

  • Nový Peugeot 208 1.6 BlueHDi 75 k, 1.6 BlueHDi 100 k a 1.6 BlueHDi 120 k S&S;
  • Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 75 k, 1.6 BlueHDi 100 k a 1.6 BlueHDi 120 k S&S;
  • Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 k S&S, 1.6 BlueHDi 120 k S&S EAT6 a 2.0 BlueHDi 150 k S&S;
  • Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 k S&S, 1.6 BlueHDi 120 k S&S EAT6 a 2.0 BlueHDi 150 k S&S
  • Peugeot 508 1.6 BlueHDi 120 k S&S;
  • Nový Peugeot Partner a nový Peugeot Partner Tepee jsou vybaveny komplexní řadou motorů 1.6 BlueHDi.

12 modelů řady Peugeot s motory BlueHDi

– jsou ve svém segmentu „Best in class“ ve srovnání s vozy podobného zdvihového objemu a výkonů, emise CO2 činí 79–112 g/km. Motory BlueHDi jsou k dispozici s manuální pětistupňovou převodovkou určenou pro verze 75 k a 100 k a manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6 pro verze 120 k, 150 k a 180 k.

SCR (Selective Catalytic Reduction) je nejúčinnější technologií na zpracování oxidů dusíku Nox

Systém SCR je zabudován před filtr pevných částic s aditivem, což je ojedinělé, a i díky včasnému zásahu SCR je dosaženo snížení emisí NOx až o 90 %. Zároveň je zlikvidováno až 99,9 % pevných částic, a to i těch nejjemnějších. Tento účinný systém snižování emisí NOx současně umožňuje díky spalovací komoře a specifickému nastavení optimalizovat emise CO2 a spotřebu paliva až o 4 % oproti motorům Euro 5. Zabudování systému SCR před filtr pevných částic s aditivem je možné díky schopnosti filtru pevných částic spalovat částice při nižší teplotě než ostatní technologie filtru pevných částic, které používají jiní výrobci automobilů.

1.6 THP: nová generace Euro 6 opět výkonnější a úspornější

Generace motorů 1.6 THP splňující normu Euro 6 se poprvé objevila u vozu Peugeot RCZ R na začátku roku 2014 ve verzi o výkonu 270 k. Nyní jsou motory 1.6 THP Euro 6 k dispozici i v dalších verzích:

  • 1.6 THP 165 k S&S a 1.6 THP 165 k S&S EAT6, které byly poprvé použity v září 2014 u vozu Nový Peugeot 508;
  • 1.6 THP 208 k S&S, který byl uveden u vozu Peugeot 208 GTi 30th v listopadu 2014;
  • 1.6 THP 205 k S&S ve voze Peugeot 308 GT.

Rozšíření motorů 1.6 THP Euro 6 u vozů Peugeot pokračuje i v 1. pololetí roku 2015:

  • Peugeot 3008 1.6 THP 165 k S&S EAT6;
  • Peugeot 5008 1.6 THP 165 k S&S EAT6;
  • Nový Peugeot 208 1.6 THP 165 k S&S;
  • Nový Peugeot 208 GTi 1.6 THP 208 k S&S;
  • Nový Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport 1.6 THP 208 k S&S.

Motor 1.6 THP 165 k S&S je k dispozici s manuální šestistupňovou převodovkou nebo s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6. Verze 1.6 THP 205 k, 208 k a 270 k jsou spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou.

Tři nejsportovnější modely řady Peugeot s motorem 1.6 THP

– jsou ve svém segmentu „Best in class“ z hlediska emisí CO2, které činí u motorů s výkonem 205–270 k 125–145 g CO2/km. Tento výsledek je důkazem snahy značky Peugeot nabízet vozy, která spojují sportovní charakter s úsporností.

Motor 1.6 THP 200 k

– byl 8krát po sobě zvolen mezinárodním motorem roku. V roce 2014 se o tento titul dělil s verzí o výkonu 270 k. Ta již drží s výsledkem 125 kW/l rekord z hlediska litrového výkonu.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...