Technologie, které mění svět již 150 let

  • Společnost Continental letos slaví 150 let od svého vzniku
  • Při příležitosti výročí přinesla v podobě fascinujících obrázků průřez zajímavými technologiemi a produkty, které vyvinula během své existence
  • Značku Continental nenajdete jen na pneumatikách. Mimo jiné se angažuje v celé řadě automotive oblastí – od udržitelné mobility přes prvky autonomního řízení až po zvyšování bezpečnosti dopravy

U příležitosti 150. výročí přichází Continental s krátkou ukázkou toho, jak přispěl k rozvoji mobility. Vývoj v globální technologickou společnost, která vznikla v roce 1871, přináší prostřednictvím fascinujících obrázků a příběhů, které vás provedou cestou od jejího vzniku až po současnost. Každý obrázek přináší unikátní příběh – od nadšených zaměstnanců společnosti Continental při práci po technologie, které nám pomohou v dopravě budoucnosti.

Vydejte se spolu s námi do historie společnosti, která svými technologiemi doslova předjížděla dobu.

Continental udržuje pneumatiky v pohybu

Ne všechny pneumatiky jsou stejné. Ještě na počátku 20. století se všechny pneumatiky Continental pro jízdní kola a automobily vyráběly ručně, v hannoverském závodě v ulici Vahrenwalder Strasse, zatímco dnes se pneumatiky Continental vyrábějí v 16 zemích.

Časy se mění a výroba nyní probíhá výhradně pomocí automatizovaných nebo částečně automatizovaných výrobních procesů. Tímto způsobem se vyrábějí všechny pneumatiky v portfoliu – od těch nejmenších až po ty největší.

Nejmenší pneumatikou v celém vyráběném sortimentu s průměrem pouhých 105 mm je pneumatika MH 20 pro vysokozdvižné vozíky. Oproti tomu největší pneumatika, nazývaná Continental DumperMaster, má průměr 206 cm a používá se na nakládačích a těžebních vozidlech.

Testování kdysi a dnes

Již v roce 1920 zaměstnanci společnosti Continental pečlivě testovali elasticitu a pružnost automobilových hadic. Obzvláště vysoká pevnost v tahu byla rozhodujícím kritériem pro stanovení standardu kvality pryžového materiálu. Pro kontrolu těchto vlastností bylo vozidlo s hmotností 1 275 kg připevněné k hadici Continental a zvednuto do vzduchu pomocí jeřábu. Během tohoto testu se hadice natáhla na 8,6 násobek své délky a poté se vrátila do své původní velikosti. Pokud guma prošla tímto testem, považovala se za úspěšnou.

I dnes platí vysoký standard kvality jako nezbytný k zajištění bezpečnějších výrobků, efektivnější práce a udržitelnějších procesů. Pravidelně je třeba testovat nejen automobilové hadice, pneumatiky, ale i elektronické výrobky, jako jsou řídicí jednotky karoserie, které se v současnosti řadí mezi nejvýkonnější počítače ve vozidle. Samozřejmě, dnes vypadá kontrola kvality úplně jinak než v roce 1920. Je vícestupňová a kontinuální. Každá fáze výroby pneumatik – od prohlídky surovin až po expedici hotových pneumatik – je předmětem probíhajícího řízení kvality. Hotové pneumatiky z výroby procházejí vícestupňovou kontrolou – po vizuální a rentgenové kontrole následuje ještě test uniformity. Pneumatiky jsou do distribučního skladu odeslány až poté, co úspěšně projdou všemi kontrolami a inspekcemi.

Srdce společnosti Continental bilo pro mobilitu v minulosti stejně jako dnes

Continental se stal průkopníkem ve svém oboru již v roce 1892, kdy začal vyrábět pneumatiky pro jízdní kola. Nový typ pneumatik umožňoval bezpečnou a pohodlnou jízdu přes dlažební kostky – jako například ty, které byly položeny kolem závodu na Vahrenwalder Strasse v roce 1899.

Společnost Continental i dnes připravuje cestu k udržitelné mobilitě budoucnosti. Se svým testovacím vozem Cube (zkratka pro Continental Urban Mobility Experience) bude testovat mobilitu bez řidiče na celém světě, což představuje základ budoucích technologií. Toto autonomní vozidlo, ovládané pomocí aplikací, se používá na výzkum osobní dopravy v Japonsku, Číně, Singapuru a v USA.

Cílů autonomní elektrifikované dopravy je mnoho: snížit městské dopravní zácpy, nehody, znečištění ovzduší nebo třeba vyřešit nedostatek parkovacích míst, a snížit tak zatížení měst navzdory zvyšujícímu se počtu obyvatel.

V neustálém spojení

Počátkem 50. let 20. století postavila společnost Continental na svou dobu vysoce moderní budovu na náměstí Königsworther Platz, která měla být jejím novým podnikovým sídlem. Tehdejší telefonní ústředna v tomto sídle umožňovala rychlou a efektivní komunikaci se zákazníky z celého světa i uvnitř expandující společnosti.

Od svého založení před 150 lety se v této oblasti změnila společnost pravděpodobně nejvíce: komunikace dnes probíhá na mnoha různých úrovních. Zaměstnanci společnosti Continental pracují mobilně a svižně – s pomocí nejnovějších digitálních technologií. Tuto technologickou vybavenost a vysokou digitalizaci procesů společnost ocenila hlavně začátkem roku 2020, s příchodem celosvětové pandemie Covid-19.

Transformace zemědělství – když lidé a stroje pracují ruku v ruce

Společnost Continental vyvíjí produkty pro zemědělství již více než 80 let. Když se v polovině 20. let 20. století na pole valily první zemědělské traktory s pneumatikami, v čele byl Continental. Kromě pneumatik pro traktory společnost vyráběla také strmé dopravní pásy. Produkty a řešení pro dopravní techniku zůstávají i dnes důležitou součástí portfolia společnosti Continental.

Sklizeň akru pšenice přitom trvala na počátku 20. století čtyřem mužům asi týden. V dnešní době udělá moderní kombajn tuto práci za půl hodiny.

Mnohé zemědělské stroje jezdí na pneumatikách Continental a jsou vybaveny ozubenými a klínovými řemeny, jakož i přenosovými řemeny od společnosti ContiTech. Aby byly pracovní procesy v terénu ještě efektivnější a udržitelnější, Continental se věnuje také vývoji inteligentních řešení pro smart zemědělství – od dronů až po robotické systémy.

Automatizace – Continental představuje další krok směrem k Průmyslu 4.0

V polovině 20. let zaměstnával Continental okolo 14 500 lidí. V mnoha výrobních oblastech, jako je například výroba dopravních pásů, byla nutná precizní manuální práce. V závodě v Hannoveru provedli mnoho výrobních kroků lidé – nikoli stroje. Ačkoliv výrobní řetězce v průběhu času prošly zásadními změnami, zaměstnanci mají i nadále rozhodující význam v úspěchu společnosti. Mnoho systémů ve společnosti Continental pracuje nyní automatizovaně, ale lidé jsou stále potřební ke sledování těchto procesů. Výrobce pneumatik se do jisté míry nadále spoléhá na manuální práci – například pneumatiky pro závodní kola se stále vyrábějí ručně.

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental volá po vzájemné ohleduplnosti cyklistů a motoristů na cestách

Continental volá po vzájemné...

V průběhu pandemie se v letních měsících na silnicích výrazně zvýšil počet cyklistů a dalších účastníků silničního provozu (elektrické koloběžky apod.). Podle statistik se to...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobily potřebují speciální pneumatiky

Elektromobily potřebují speciální...

Pneumatiky pro elektromobily musí vyhovovat speciálním požadavkům Mezi klíčové vlastnosti takového obutí patří nízký valivý odpor a vysoká nosnost Continental vyrábí pneumatiky jak pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dodávky a obytná vozidla jsou populárnější než kdykoliv předtím

Dodávky a obytná vozidla jsou...

Omezení způsobená koronavirem mění způsob trávení dovolených Vozidla pro speciální účely vyžadují i speciální pneumatiky Začátečníkům s obytnými vozy se důrazně doporučuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je datum výroby při nákupu pneumatik důležité a jak zabránit jejich předčasnému stárnutí?

Je datum výroby při nákupu pneumatik...

Na každé pneumatice nalezneme tzv. DOT kód, který pomáhá určit přesný věk a datum její výroby Správně skladované nové pláště mají i po pěti letech prakticky stejné vlastnosti jako ty,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nastává čas přezouvání pneumatik. Neriskujte při „dojíždění“ zimních plášťů v létě

Nastává čas přezouvání pneumatik....

Povinnost používat zimní pneumatiky v případech daných legislativou skončila 31. března a začalo období přezouvání na letní pláště. Kvůli koronaviru má však letošní sezona pomalejší...