Bratři Hendrik-Jan a Jacobus Spijkerové založili v roce 1880 vlastní podnik na stavbu kočárů, při nichž uplatnili nejmodernější technologie a tím si „udělali“ jméno. V době, kdy se kočárové podvozky vyráběly ze dřeva, používali už velice kvalitní ocel. Také okna jejich kočárů byla zavěšena do gumového obložení.
Dva roky před koncem století přešli Spijkerové na automobily, nejdříve vyráběli nástavby na dovážená vozidla Benz. V roce 1899 se objevil jejich první vůz, pro který vzhledem ke snadnější výslovnosti použili anglický výraz svého jména Spyker. Měl motor Benz, luxusní kožené čalounění a pneumatiky Michelin. Při podrobném zkoumání zjistíme, že se ještě jednalo spíš o Benz než Spyker.
Vlastní Phaeton s vpředu uloženým dvouválcem s protilehlými válci představili s nástupem století. Nejzajímavějším aspektem byl moderní pohon zadních kol spojovacím hřídelem, neboť až dosud se používal řetězový nebo řemenový. Úspěch se však nedostavil v očekávané míře, neboť klientela upřednostňovala francouzské a německé značky. V roce 1903 představil Spyker hned několik nových modelů včetně rotačního pístového motoru, který měl zlepšit chlazení. Proto byly spalovací prostory obklopeny větším množstvím chladicí kapaliny. Praxe však ukázala opačný účinek. K dalším pohonným jednotkám patří dva dvouválcové motory 12 a 16 HP a čtyřválec objemu 3770 ccm (20/24 HP) s jednotlivě stojícími válci a pětkrát uloženým klikovým hřídelem.
Nejslavnější Spyker, model 50 HP, navržený Jacobusem Spijkerem a zkonstruovaný belgickým technikem Josephem Laviolettem měl premiéru v Paříži 1903. Laviolett postavil první šestiválec světa, který poháněl zároveň všechny kola. Revoluční řadový šestiválec s jednotlivě odlitými válci a s hlavou ve tvaru T měl objem 8686 ccm a výkon 36 kW (49 k) Na obou stranách bloku se nacházel jeden vačkový hřídel ovládající ventily. Pohon všech kol si ovšem vyžádal brzdy na všech kolech. Třístupňovou mechanickou převodovku doplňovala ještě předřazená dvoustupňová, takže řidič měl k dispozici šest rychlostí vpřed. Do sériové výroby se však nedostal vzhledem k častému poškozování mechanických částí způsobené nízkou technologií zpracování kovů.
V polovině roku 1905 dostaly všechny Spykery kulaté chladiče, neboť předchozí voštinové se takřka nelišily od chladičů jiných značek. Proto se Spijkerové snažili různými detaily propůjčovat svým vozům vlastní nezaměnitelný tvar. Z tohoto roku pochází Double Phaeton se čtyřválcem 2543 ccm. Součástí volantu bylo zařízení, kterým mohl řidič nastavovat směs a zapalování.
(O dalším vývoji značky Spyker se více dozvíte zítra)