Dynamicky stylizovaná studie přináší novou úroveň flexibility monocabů. Studie Meriva Concept má originální vzadu zavěšené boční zadní dveře systému FlexDoors. Zatímco přední dveře mají obvyklou konstrukci se závěsy vpředu, zadní dveře se otvírají protisměrně dozadu.
Zajímavé je, že přední a zadní dveře se dají otevírat nezávisle na sobě. Vzadu zavěšené zadní dveře, které používají některé konkurenční značky, se totiž dají otvírat jen po otevření dveří předních, což výrazně omezuje jejich praktické využití.
Inovativní dveře FlexDoors, patent GM/Opel, přinášejí celou řadu výhod:
- Lepší funkčnost: Nastupování a vystupování je pohodlnější, protože zadní dveře se otevírají v úhlu 90 stupňů, což vytváří mnohem větší vstupní otvor, než běžné dveře. Díky vyšší střeše mají vzadu sedící pasažéři při vystupovaní z vozu více místa pro hlavy. Interiér je snadno přístupný, takže například uložení aktovky za přední sedadla je podstatně jednodušší.
- Vysoká úroveň bezpečnosti: Mnohem snazší je bezpečné usazení dětí na zadní sedadla. Vzadu zavěšené zadní dveře umožňují také lepší kontrolu dětí opouštějících vůz, protože jsou lépe na očích. „Bezpečnostní zóna“, která vznikne mezi oběma otevřenými dveřmi, brání dětem vkročit do jízdní dráhy, což běžné dveře nezaručují.
- Více stylu: Nastupování a vystupování je nejenom elegantní, ale pocitově mnohem přirozenější.
Bezproblémové používání dveří FlexDoors je garantován celou řadou patentovaných inovací, připravených konstruktéry GM/Opel. Bezpečnostní systém umožňuje otevření dveří zevnitř či zvenčí pouze pokud to není pro cestující riskantní. Studie Meriva Concept má automatickou elektronickou dětskou pojistku, která doplňuje obvyklý mechanický systém. Studie má také B-sloupky karoserie – nejenom kvůli nezávislému otevírání, ale i z důvodu vyšší ochrany při bočním nárazu.
Design studie Meriva Concept je atraktivní kombinací praktičnosti a prostornosti s velmi dynamickým „cool“ stylingem. Výrazná křivka oken, vyklenutá střecha, široký rozchod a nápaditě tvarovaná karoserie jsou lákavou předzvěstí toho, co je možné očekávat od budoucích sériově vyráběných monocabů značky Opel.
„Studie Meriva Concept jasně ilustruje, jak lze nový designersky jazyk automobilky Opel využít při vytváření výrazných, svěžích designerských řešení v segmentu monocabů,“ říká Mark Adams, viceprezident General Motors Europe odpovědný za design. Obzvlášť nápaditá je „vlna“ okenní linie hned za B-sloupky, zaručující vzadu sedícím pasažérům výborný výhled. Designerům se podařilo vytvořit dynamickou a originální siluetu a současně umožnit dobrý výhled vzadu sedícím dětem. Karoserie má ostré boční linie, které byly charakteristické i u dříve představených studií GTC Coupé nebo Opel Flextreme. Dalším originálním rysem studie Meriva Concept je čelní okno ve tvaru písmene „U“, které s táhne střechou dozadu až nad hlavy vzadu sedících pasažérů. Některé designerské prvky na zádi vozu – především koncová světla – se odvolávají na Insignii, nový Opel střední třídy, který se oficiálně představí již v létě tohoto roku. Střecha monocabu jemně klesá směrem dozadu, což zvýrazňuje jeho dynamický charakter.
„Koncepce FlexDoors je logickým rozšířením flexibility našich monocabů,“ vysvětluje Alain Visser, šéf marketingu General Motors Europe. „Systémem sedadel Flex7® v Zafiře a konceptem FlexSpace v Merivě jsme na sebe vzali podobnou roli lídra flexibility interiérů.“
Opel sklízí se svými monocaby velké úspěchy: V roce 2007 se prodalo 335 000 modelů Zafira a Meriva. A nastupující Agila nové generace rozšiřuje nabídku monovanů Opel i do segmentu „mini“. Každý pátý dnes prodávaný model Opel patří do kategorie „monocab“, zatímco na celém automobilovém trhu je to jen každý osmý automobil.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů