K nejdůležitějším technickým inovacím nové Astry patří především interaktivní zavěšení kol IDSPlus (Interactive Driving System) se systémem průběžného řízení útlumu CDC (Continuous Damping Control). Na přání dodávaný systém IDSPlus umožňuje pouhým stiskem tlačítka výrazně měnit charakteristiku podvozku směrem ke sportovním vlastnostem.
K dalším technickým lahůdkám nové Astry patří adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting). Světlomety jsou vybaveny zařízením pro samočinnou aktivaci při snížení viditelnosti. Odborníci vysoce hodnotí i technickou úroveň nových zážehových motorů TWINPORT a turbodieselů se systémem přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“.
Zákazníci budou moci volit z pěti zážehových motorů a třech turbodieselů. Tyto pohonné agregáty o objemech od 1,4 l do 2,0 l pokrývají výkonovou škálu od 80 k do 200 k. Všechny tyto motory, patřící do rodiny špičkových agregátů ECOTEC se čtyřventilovou technikou rozvodu, plní emisní limity normy Euro 4.
Novinkou mezi pohonnými jednotkami je turbodiesel 1.9 CDTI o výkonu 150 k a přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 o výkonu 170 k. Tento motor je – stejně jako dvoulitrový zážehový turbomotor o výkonu 200 k – propojený s novou šestistupňovou manuální převodovkou. Ostatní agregáty jsou propojeny s manuálními pětistupňovými převodovkami, v nabídce jsou však i automatické převodovky a modernizovaná automatizovaná manuální převodovka Easytronic.
Pro design nové Astry jsou charakteristické pečlivě vyvážené proporce. Vysoko posazená linie boků, zřetelně klínovitý profil, výrazné lemy podběhů kol a jednoduchá grafika oken jsou základními prvky nového designerského jazyka automobilky Opel. Při pohledu zepředu okamžitě zaujme široká maska chladiče s horizontálním dělicím žebrem a třírozměrné světlomety s čirou optikou.
Smysl pro detail je dobře patrný z provedení velkoplošných koncových světel se speciálně řešenou technologií rozptylu světla. Vyklenutá linie střechy, originálně řešené převisy karoserie vpředu i vzadu, dlouhý rozvor (261 cm) a široký rozchod kol dělají z nové Astry stylisticky mimořádně čistě řešený automobil. Astra nové generace bude vůbec poprvé přímo ve výrobě vybavována i osmnáctipalcovými koly z lehkých slitin.
K základním rysům propracovaného designu interiéru patří vysoká kvalita všech používaných materiálů a precizní zpracování i těch nejjemnějších detailů. Působivé je především optické propojení prolisu na kapotě motoru s masivní středovou konzolí mezi řidičem a spolujezdcem. Prostorný interiér nové Astry nabízí ještě více místa pro cestující než předchozí model. To je dáno především poněkud většími vnějšími rozměry – Astra nové generace je o 14 cm delší, o 2 cm širší a o 4 cm vyšší.
Konstruktéři šasí nové Astry se snažili, aby její interaktivní podvozek IDS zaručoval bezproblémovou ovladatelnost a špičkové jízdní vlastnosti se stálou rezervou aktivní bezpečnosti. Astra nové generace má vpředu vzpěry McPherson přichycené k pomocnému rámu, vzadu je kompaktní náprava s torzní příčkou tvořenou dvojitým U-profilem. Propracovaná konstrukce zadní nápravy přináší nejenom všechny obvyklé výhody této koncepce, tedy především malé nároky na obestavěný prostor, nízkou hmotnost a precizní vedení stopy, ale dovoluje i přesné specifické naladění zavěšení podle požadavků na tu kterou verzi dané modelové řady.
Významnou technickou novinkou nové Astry je na přání dodávané adaptivní zavěšení kol IDSPlus se systémem průběžného řízení útlumu CDC (Continuous Damping Control). CDC řídí prostřednictvím třech okruhů datových sběrnic CANBUS činnost tlumičů podle okamžitých jízdních podmínek. Tlumení se tak dokáže bleskově přizpůsobit změně povrchu silnice nebo osobitému jízdnímu stylu každého řidiče. U modelů se zavěšením kol IDSPlus může řidič pouhým stisknutím tlačítka nastavit sportovní charakteristiku zavěšení kol, přičemž se zároveň adekvátně změní charakteristika posilového účinku elektro-hydraulického posilovače řízení a citlivost elektronického pedálu plynu. U modelů, které jsou vybaveny automatickou převodovkou nebo automatizovanou manuální převodovkou Easytronic, se při volbě sportovního modu motor před přeřazením na vyšší rychlostní stupeň vytáčí motor do vyšších otáček.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas