Obě vozidla jsou součástí sítě Honda Electric Mobility Network, která představuje komplexní přístup značky Honda ke snižování emisí CO2 prostřednictvím inovativních produktů a technologií pro řízení spotřeby a výroby energie.
Svým vzhledem se koncept Fit EV Concept velmi blíží charakteru a stylu připravovaného produkčního elektromobilu Honda Fit EV, který bude na japonský a americký trh uveden v roce 2012.
Zcela nová platforma pro plug-in hybridní automobil představuje novou generaci dvoumotorové hybridní technologie značky Honda, která bude představena v roce 2012.
„Dlouholeté zkušenosti značky Honda s využitím elektromotorů v automobilech nám umožnily porozumět požadavkům zákazníků,“ uvedl Takanobu Ito, prezident a generální ředitel společnosti Honda Motor Co., Ltd. „Podle názoru zástupců společnosti Honda musí elektromobil nabízet vysokou užitnou hodnotu a jízda s ním musí být zábavná. Schopnosti modelu Fit EV pokud jde o každodenní dojíždění do zaměstnání budou vynikajícím doplňkem k plně funkčním řešením v podobě plug-in hybridu a modelu FCX Clarity poháněného elektřinou vyráběnou palivovými články.“
Honda Fit EV
– byl zkonstruován tak, aby splňoval běžné požadavky průměrného uživatele, který denně dojíždí do zaměstnání. Vozidlo využívá stejné prostorové uspořádání pro 5 cestujících jako oblíbený hatchback Fit – v Evropě známý pod názvem Jazz. V době svého uvedení na trh bude produkční model Fit EV poháněn lithium-iontovými bateriemi a koaxiálním elektromotorem.
Motor s vysokou hustotou vinutí, který vychází z agregátu použitého u vodíkového modelu FCX Clarity, se vyznačuje vynikající účinností a výkonem. Přitom zůstává tichý i při vysokých rychlostech. Maximální rychlost modelu Fit EV bude 144 km/h.
Dojezd modelu Fit EV se bude pohybovat 160 km na jedno nabití v městském cyklu US EPA LA4* (112 km při uplatnění korekčního faktoru EPA). Dojezd lze maximalizovat pomocí inovativního elektrického hnacího systému se třemi režimy vycházejícího z technologie použité u sportovního hybridního kupé Honda CR-Z pro modelový rok 2011. Systém umožňuje řidiči vybírat mezi režimy ECON, NORMAL a SPORT, čímž dochází k okamžité změně způsobu jízdy s ohledem na maximální úsporu energie nebo na lepší akceleraci.
Elektrický hnací systém se třemi režimy je založen na stejném principu jako obdobný systém v hybridním modelu CR-Z, díky čemuž si řidič může vozidlo přizpůsobit svým preferencím nebo dopravní situaci. Při provozu v režimu ECON lze reálný dojezd vozidla prodloužit až o 17 procent v porovnání s jízdou v režimu NORMAL a až o 25 procent oproti režimu SPORT. V režimu Sport dochází k výraznému zlepšení akcelerace, a to až na úroveň srovnatelnou s vozidlem vybaveným dvoulitrovým benzínovým motorem.
Kromě elektrického hnacího systému se třemi režimy bude model Fit EV vybaven několika interaktivními systémy vedení řidiče, které mu umožní maximalizovat dojezd na každé nabití. Speciální ukazatel řidiči poradí, kdy vypnout klimatizaci nebo další příslušenství, aby ušetřil energii zbývajících v bateriích.
Aby vlastnictví elektromobilu přineslo řidičům co největší potěšení, bude model Fit EV standardně vybaven systémem, který řidiči umožní zůstat prostřednictvím chytrého telefonu, osobního počítače nebo exkluzivního interaktivního dálkového ovladače Honda s vozidlem ve spojení i v době, kdy vozidlo nepoužívá. Kompaktní interaktivní dálkový ovladač umožňuje komunikaci s vozidlem bez nutnosti internetového připojení nebo dosahu mobilní sítě. Prostřednictvím tohoto komunikačního systému může řidič na dálku sledovat úroveň nabití baterie vozidla, může spustit nabíjení či zapnout klimatizaci i tehdy, kdy je vozidlo připojeno k elektrické síti – tím se snižuje odběr energie z baterie po rozjezdu. Mobilní aplikace a webová stránka umožňují řidiči nastavit zasílání informací o úrovni nabití baterií vozidla s cílem maximalizovat míru jeho využití; slouží také jako 24-hodinová silniční asistenční služba a jako zařízení pro vyhledávání veřejných dobíjecích stanic. Vozidlo Fit EV bude vybaveno standardním satelitním navigačním systémem Honda Satellite Linked Navigation System™, který nabídne funkci pro vyhledávání veřejných nabíjecích stanic.
Při konstrukci modelu Fit EV byl kladen důraz na snadné a pohodlné dobíjení. Nabití baterie z běžné 240 V trvá méně než šest hodin.
Karoserie konceptu Fit EV vystaveného na autosalonu v Los Angeles má modrou perleťovou barvu Deep Clear Blue Pearl a speciální pětipaprsková kola z lehkých slitin s modrými prvky. Koncept se vyznačuje unikátními světlomety z LED diod, chromovanou přední mřížkou, aerodynamickým nárazníkem, čirými zadními svítilnami složenými z LED diod a štítky s označením EV. Interiéru prototypu Fit EV Concept dominují sedadla čalouněná ekologickou šedou bio tkaninou.
Vedle modelu Fit EV Concept bude na autosalonu vystaven také prototyp dobíjecího stojanu vyvinutý společností Honda. K nabití vozidla musí řidič pouze přiložit k obrazovce zvláštní kartu a poté již stačí pouze připojit nabíječku k vozidlu. Nabíjecí stojan Honda ukazuje, jak by v budoucnu mohla vypadat intuitivní a snadno použitelná infrastruktura pro nabíjení elektromobilů.
Plug-in Hybrid Honda
Společnost Honda rovněž představila novou platformu pro plug-in hybridní automobil, která představuje novou generaci dvoumotorové hybridní technologie. Plug-in hybridní technologie integrovaná do platformy sedanu střední velikosti byla navržena tak, aby co nejvíce vyhovovala každodenním zvykům – umožňovala krátké časté jízdy v plně elektrickém režimu a současně podle potřeby umožňovala jízdy na dlouhé vzdálenosti. Řešení společnosti Honda se dvěma motory nepřetržitě pracuje v některém z následujících tří režimů, mezi kterými může plynule přecházet: pohon pouze elektromotorem, pohon elektromotorem společně s benzínovým motorem, či přímý pohon pouze benzínovým motorem, což je v tomto segmentu unikátní řešení. Pro nabíjení baterií (zpětné získávání energie) plug-in hybrid využívá rekuperační brzdění.
V plně elektrickém režimu vozidlo používá lithium-iontovou baterii s kapacitou 6 kWh a elektromotor s vysokým výkonem 120 kW. V ryze elektrickém režimu má vozidlo v městském provozu dojezd 16-24 km a dosahuje maximální rychlosti 100 km/h. Nabití baterie z běžné 240 V zásuvky trvá 1 až 1,5 hodiny.
Vozidlo lze provozovat i v hybridním režimu, kdy souběžně pracuje benzínový motor i elektromotor. Součástí platformy je úsporný čtyřválcový benzínový motor i-VTEC® s objemem 2,0 litru s Atkinsonovým oběhem, který je spojen s elektronicky řízenou převodovkou s plynule měnitelným převodem (E-CVT). Generátor, který je tímto motorem poháněn, dodává energii do baterií, jež následně slouží k pohonu elektromotoru.
Pro úspornou jízdu vyšší rychlostí nabízí vozidlo režim přímého pohonu spalovacím motorem, ve kterém benzínový motor pohání přední kola.
Program ukázek nejmodernějších technologií
Americká pobočka společnosti Honda v letošním roce zahajuje program ukázek nejmodernějších technologií nazvaný Advanced Technology Demonstration Program, jehož součástí je testování nových vozidel v běžném provozu, výzkum chování a používání těchto technologií zákazníky, plánování infrastruktury veřejných dobíjecích stanic a další iniciativy v oblasti trvale udržitelného rozvoje. Partnery tohoto programu jsou Stanford University, kalifornské město Torrance a společnost Google, Inc.
Síť Honda Electric Mobility Network a systémy pro řízení spotřeby energie
Společně s vodíkovým automobilem Honda FCX Clarity jsou model Fit EV a budoucí plug-in hybrid součástí komplexního přístupu značky ke snižování emisí CO2. Společnost Honda zaujímá zcela ojedinělou pozici pokud jde o její úsilí o vytváření ekologicky šetrných produktů a obnovitelných zdrojů energie pro jejich pohon. Honda již v Japonsku vyrábí a prodává tenkovrstvé solární panely, které byly nedávno instalovány také ve středisku Honda Akademie v Německu.
Kromě toho společnost Honda využívá inovativní způsoby výroby a distribuce energie ekologicky šetrnými způsoby, jako jsou například využití solární energie pro výrobu vodíku z vody. Kromě toho Honda vyvíjí systémy pro řízení spotřeby energie v domácnostech, které využívají miniaturní kogenerační technologie a solární panely sloužící k zásobování domácností elektrickou energií a teplem a k nabíjení elektromobilů. Síť Honda Electric Mobility Network zahrnuje technologie čistých vozidel, výrobu energie z obnovitelných zdrojů a řešení pro řízení spotřeby energie, která mají za cíl přinést prospěch nejen jejím zákazníkům, ale celé lidské společnosti.
Vedoucí pozice značky Honda v oblasti ekologie
Model Fit EV a sedan s technologií plug-in hybrid budou na americký a japonský trh uvedeny v roce 2012, aby rozšířily již tak obsáhlou nabídku ekologicky šetrných vozidel značky Honda, která zahrnuje vodíkový automobil FCX Clarity poháněný palivovými články, sedan Civic GX poháněný stlačeným zemním plynem (pouze v USA) a čtyři stávající modely s hybridním pohonem: Civic Hybrid (pouze USA a Japonsko); sportovní hybrid CR-Z; Insight hybrid a Jazz Hybrid (pouze Japonsko a Evropa).
*Zkušební režim EPA LA4 je standardní zkušební režim stanovený vládou USA určený pro elektromobily, který většina automobilek využívá pro účely porovnání. Výpočty podle podmínek nového evropského cyklu (New European Drive Cycle) nejsou zatím k dispozici.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií