Také ve druhém dílu mistrovství světa v automobilových soutěžích zvítězil francouzský jezdec Sébastien Loeb na voze Citroën Xsara WRC. Po úspěchu v zahajovací soutěži v Monte Carlu vyhrál i Švédskou rallye.
Citroeny Xsara WRC na trati Švédské rallye:
První „Jižan“ Sébastien Loeb se stal prvním vítězem Švédské rallye ve více než půlstoleté historii podniku, který nepochází ze skandinávské země. Francouzi tak v neděli v Karlstadu přepisovali historii. Navíc úspěch stáje Citroën Sport podtrhl 5. místem druhý jezdec stáje z Versaille, Carlos Sainz, což ve svém součtu pro značku Citroën znamená vedení v Poháru konstruktérů v tomto roce.
Grönholm v závěru závodu mohutně stahoval náskok mladého francouzského pilota, ale ani vítězství ve třech z šesti rychlostních zkoušek závěrečné etapy mu nebylo nic platné. Průběžně vede v seriálu WRC Loeb s náskokem sedmi bodů. „Naprosto jsem důvěřoval svému vozu, jeho potenciálu pro možný úspěch. Tahle víra se mi vyplnila, dokázali jsme, že na čele pelotonu můžeme porážet kohokoli,“ uvedl Sébastien Loeb. Konstatování vyniká o to více, že pro vozy Citroën Xsara a jmenovitě i Loeba se na švédském sněhu jednalo o premiérové vítězství v seriálu mistrovství světa, kterého dosáhl na jiném povrchu než asfaltu. Až dosud totiž Citroën dominoval výhradně na „asfaltových“ rallye.
Nejnáročnější se ukázaly nevyzpytatelné skandinávské podmínky hned v první den soutěže. Na čerstvém sněhu dojel do cíle páteční etapy Loeb na 2. pozici. Pod značným psychickým tlakem podtrhl vyzrálý a zkušený výkon v sobotu nejlepším časem v 9. rychlostní zkoušce, aby od 11. převzal vedení v soutěži. Trojnásobný vítěz podniku Marcus Grönholm na peugeotu sice ještě vyhrál dvě „erzety“, ale na takticky jedoucího Loeba to nestačilo. Nakonec nejvíce ztratil při karambolu o sněhové bariéry. „V závěru jsem jel na jistotu. Nechtěl jsem udělat chybu, ale když jsem se dozvěděl, jak se na mě zezadu tlačí Grönholm, trochu jsem na to šlápl,“ líčil Francouz dramatickou koncovku závodu. „Poprvé jsem vyhrál mimo asfalt a moje jméno bude navždy zapsáno v análech vítězů jako první, které nepatří Seveřanovi,.“
Korunní princ Carlos Sainz si sice brousil zuby na ještě lepší umístění, ale nakonec byl spokojen i s 5. místem. Madridský pilot je držitelem ojedinělé bilance – mezi roky 1996 a 1999 dojel na Švédské rallye vždy na 2. místě, celkem čtyřikrát v jedné řadě. Během soutěže si dlouho držel 4. průběžnou pozici, ale opakující se problémy s přehříváním motoru ho nakonec odsunuly na 5. příčku. „Taková je soutěž,“ řekl lakonicky v cíli. Nakonec se ale neubránil potěšení z dramatického souboje s mladičkým Finem Tuohinem. „Miluji podobné „rvačky“ s mladíky jako je Janne. Sébastien dosáhl fantastického úspěchu, který se musí oslavit. Nerad bych se mýlil, ale myslím si, že tato sezóna bude rokem Seba.
„Sébastien zajel čistě a bez chyby, což za zdejších náročných podmínek nebylo snadné,“ chválil Loeba šéf továrního týmu Citroën Guy Fréquelin. A s trochou patosu vyjádřil pocity vítězů: „Vezeme se ve vlaku úspěchů. Tým dal Sebovi perfektní vůz, on dal ve prospěch vozu svůj talent a píli. Máme vynikající pozici v obou šampionátech, což ale v žádném případě neznamená, že bychom mohli podcenit přípravu na další podniky.“
Tím dalším bude ve druhém březnovém týdnu nově zařazená Mexická rallye.
Partnery týmu Citroën-Total v Mistrovství světa v Rallye Michelin jsou Magneti-Marelli, Kinetic, OZ, AIS a Citroën Financement
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas