Takřa dva tisíce kilometrů a 17 rychlostních zkoušek o délce 380 km čeká na účastníky Švédské rallye, které se vedle týmu Škoda Motorsport zúčastní také jedna česká posádka ve složení Tomáš Hrdinka a Petr Gross. Ti mají letos v plánu absolvovat se Subaru Impreza několik světových soutěží a bodovat v tzv. Poháru FIA soukromých týmů. Ve světové premiéře se hned napoprvé utkají s řadou kvalitních jezdců jako jsou Polák Kulig (Ford Focus WRC), úřadující evropský šampion Dán Lundgaard ( Toyota Corolla WRC), Řek Papadimitriou (Peugeot 206 WRC), Brit Neath nebo Francouz Dor (oba Subaru Impreza).
Na startu v Karstadu se opět sejde šest továrních týmů, z nichž čtyři vysílají po třech posádkách. Subaru vedle Burnse a Martina hlásí ještě Solberga, Peugeot kromě Grönholma a Auriola dává šanci ještě Rovanperrovi a se stejným vozem, ovšem italského týmu Grifone, pojede i Gardemeister, který v Monte Carlu po debaklu „továrních lvů“ zachránil čest značky pátým místem. Ford opět upřednostňuje Sainze a McRaee, ale šanci dává i Delecourovi. Mitsubishi tentokrát přihlásilo do šampionátu značek vedle Mäkinena také domácího Radströma, přičemž body v jezdcích může sbírat i Loix. Pouze Škoda (Schwarz, Thiry) a Hyundai (Eriksson, A.McRae) absolvují Švédskou rallye , jejíž specialitou jsou zkoušky po zamrzlých jezerech, s dvěma vozy.
Továrním jezdcům bude tentokrát znepříjemňovat život řada výtečných Skandinávců, kteří mají na svém kontě nejeden skalp předních jezdců a touží po dalších. Za všechny jmenujme např. Walfridssona a Johnssona s Mitubishi Lancer, Laukkanena, Hagströma, Carlssona s Toyotou Corolla WRC. Se seriovým Mitsubishi startují Stig Blomqvist, jeho krajan Bäcklund, ale také úřadující mistr světa skupiny N Manfred Stohl a překvapení Monte Carla Ital Galli.
Škoda Motorsport odstartovala do své 100.sezony v automobilovém sportu výtečným 4.místem v Rallye Monte Carlo a ačkoliv ve Švédsku ještě s vozy Octavia WRC nikdy nestartovala, přesto se bude chtít prosadit i na ledových a zasněžených zkouškách. V Monte Carlu byl Armin Schwarz jen 2.26 minuty za vítězem, což je zatím nejmenší časový rozdíl mezi vítězem a jezdcem na škodovce: „Po celou rallye jsme závodili na hranici možností a ke konci jsem tuto hranici dokonce několikrát překročil. Po vstupu Octavie WRC do světového šampionátu je to poprvé, co jsme byli schopni soupeřit o přední pozice na jednotlivých zkouškách. Na suchých úsecích jsme ztráceli ca 0,5 až 0,6 sekundy na kilometr“.
A jak vidí německý pilot vyhlídky na úspěch v dalších soutěžích? „V kalendáři jsou určitě rallye, které by nám svým charakterem mohly vyhovovat, a kde bychom mohli podobná umístění zopakovat. Na asfaltu nám však chybí potřebný výkon. Proto pracujeme nyní na vylepšení motoru, který se má objevit v prvním čtvrtletí. Potom budeme konkurenceschopní“. Schwarzův výkon v Monte Carlu ocenil také zkušený Francoise Delecour:“Netušil jsem, že se budu o třetí místo do posledních kilometrů prát právě s Tebou a škodovkou“.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.