Nový čtyřmístný Suzuki Wagon R+ bezprostředně navazuje na úspěšný předchozí model, který je tři roky nejprodávanějším modelem Suzuki na japonském trhu, zároveň se může pochlubit i několika cenami. Dodnes jich bylo vyrobeno přes 1,3 miliónu.
Koncept minivanu nedával spát celé řadě výrobců automobilů, kteří se snažili japonský „šlágr“ napodobit, ale přes všechny pokusy zůstal Wagon celosvětově nejprodávanějším modelem ve svém segmentu.
Dlouholetých zkušeností se stavbou malých automobilů využil Opel, nabídl své technologie a výsledkem kooperace je nový Wagon R+, resp. Opel Agila. Oba typy se od sebe liší jen některými detaily karosérie, příslušenstvím a zvláště pak pohonnými jednotkami. Opel pohání zážehový tříválec 1.0 a čtyřválec 1.2, Suzuki dal přednost řadovému čtyřválci 1.3 o výkonu 56 kW /75 k při 5500 ot./min a točivém momentu 115 N.m při 4250 ot./min.
Jak jsme se sami přesvědčili, šestnáctiventilový agregát se vstřikováním paliva je pro pohon předních kol 975 kg těžkého vozu (celková hmotnost 1355 kg) naprosto dostačující. Čtyřdveřový automobil s výklopnou zádí, motorem vpředu a předním pohonem nás překvapil jak svojí dynamikou, bez problémů jede rychlostí 140 km/h (maximum 155 km/h), tak i akcelerací, což ostatně dokládá 12,8 s potřebných na zrychlení z klidu na 100 km/h. Když už jsme u hodnot, tak prozraďme, že jsme při jízdě po městě, silnicích i dálnici dosáhli průměru pod sedm litrů na 100 km (výrobce udává: město 7,8 l, mimo 5,1 l, průměr 6,1 l).
Svými kompaktními rozměry zabere na silnici a hlavně při parkování jen velice málo místa, a to i přesto, že oproti předchůdci je o 100 mm delší (3500 mm) a 45 mm širší (1600 mm), přičemž výška se nepatrně snížila na 1700 mm. Přes tyto rozměry nabízí prostorný a pohodlný interiér vyvolávající pocit, že vůz je uvnitř větší než zvenku vypadá. K dobrému využití obestavěného prostoru přispívají rovněž v samotných rozích karosérie umístěná kola (rozvor 2360 mm). A to ještě na zavazadla zbylo 248 litrů, po sklopení zadních opěradel a naložení až po střechu dokonce 1250 l.
Manipulaci s předměty ulehčuje nízká hrana zavazadlového prostoru a výklopné páté dveře. Pohodlné usednutí mají na svědomí široké dveře a vyvýšená sedadla, zadní dokonce ještě o 100 mm výš než přední. V interiéru najdeme hodně nejrůznějších odkládacích schránek, poliček a zásuvek. Za nejpraktičtější považujeme dvě zásuvky pod předními sedadly a hlubší poličky, tu větší pod airbagem spolujezdce a uzavřenou schránkou, menší pak vlevo pod volantem.
Modernizace se dočkal rovněž design karosérie, který se zaoblil, i když hranaté tvary původní verze mají také své příznivce ještě dnes.
Koncept podvozku i konstrukce jednotlivých komponentů je shodná u obou typů, Opel vše pouze optimalizoval a přišel se zavěšením kol DSA. Snížením těžiště se nový model už tolik v zatáčkách nenaklání a jízda je teď nesrovnatelně lepší než s původním typem. Musíme konstatovat, že nový Suzuki Wagon R+ není o třídu, ale minimálně hned o dvě na vyšší úrovni, a to ve všech směrech.
Ačkoliv představuje ideální rodinné vozidlo pro každodenní využití, předurčené do města, tak se nám osvědčil i pro příměstké cestování. Suzuki Wagon R+ je vyráběn v Maďarsku a se základní výbavou (elektricky ovládaná okna předních dveří a zrcátek, dva airbagy, centrální zamykání, digitální hodiny, posilovač řízení, otáčkoměr) stojí 324 900 korun.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů