Svým názvem odkazuje na úspěšný model z minulosti, jde však o zcela nový vůz navržený podle nejmodernějších trendů a požadavků na bezpečnost, praktičnost, výkonnost a ekonomiku provozu.
Platforma nové generace
Při vývoji nové platformy Suzuki byl kladen důraz především na její vysokou tuhost a nízkou hmotnost. V porovnání s platformou aktuálně používanou u vozů stejné kategorie se Baleno chlubí o 10 % vyšší tuhostí a díky speciální konstrukci skeletu je přibližně o 15 % lehčí. Optimalizací podvozkových komponentů a jejich uchycení ke karoserii se navíc konstruktérům podařilo minimalizovat přenos vibrací a hluku do interiéru.
K tradičním stránkám vozů Suzuki odjakživa patří vynikající jízdní vlastnosti a nové Baleno není výjimkou. Jeho podvozek byl laděn na evropských silnicích pro ryzí radost z jízdy, samozřejmě s přihlédnutím k cestovnímu komfortu.
Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson, vzadu Baleno používá osvědčenou vlečenou nápravu s torzní příčkou.
Pneumatiky s nízkým valivým odporem přispívají k lepší ekonomice provozu, aniž by byly obětovány jízdní vlastnosti, komfort nebo brzdný výkon.
Nový přeplňovaný motor 1,0 BOOSTERJET s přímým vstřikováním benzinu
Pod kapotou Balena slaví premiéru zcela nový zážehový přeplňovaný tříválec 1,0 BOOSTREJET s přímým vstřikováním. K jeho základním znakům patří vysoký výkon 82 kW, točivý moment 170 N.m a nízká spotřeba paliva.
Obtokový ventil turbodmychadla je při běžné jízdě otevřený, ale při vysoké zátěži se přivře, čímž zvýší plnicí tlak motoru. Tím se snižují plnicí ztráty a zlepšuje celková efektivita – zvýší se výkon motoru a naopak sníží spotřeba paliva.
Nový motor 1,2 DUALJET
Baleno se bude nabízet také s modernizovaným motorem 1,2 DUALJET
Ten používá jedinečný systém duálního vstřikování s cílem zlepšit tepelnou účinnost spalování a dosáhnout vysokého výkonu i bez přeplňování.
Nový mild-hybridní systém (SHVS)
Ve snaze o další snížení spotřeby paliva Suzuki vyvinulo nový mild-hybridní systém nazvaný SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki)
Lehký a kompaktní startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator) pomáhá spalovacímu motoru 1,2 DUALJET při rozjezdu a akceleraci. Rekuperací brzdné energie vyrábí jednotka ISG elektřinu do zásoby, ukládá ji do vysoce účinného lithium-ionového akumulátoru a tuto energii pak elektromotor využívá v případě nutnosti dosáhnout vysokého okamžitého výkonu. Součinností spalovací a elektrické jednotky se významně snižuje spotřeba benzinu.
Díky integrované jednotce ISG nahrazující tradiční startér je samočinné startování motoru při startu (funkce auto stop-start) mnohem rychlejší a plynulejší.
Převodovky
Oba nové motory 1,0 BOOSTERJET s přeplňováním a přímým vstřikováním i 1,2 DUALJET s duálním vstřikováním jsou standardně spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou. U ní se konstruktéři zaměřili na snížení třecích ztrát a na přesný chod řadicí páky pro potěšení z jízdy.
Pro motor 1,0 BOOSTERJET se alternativně nabízí nově vyvinutá šestistupňová automatická převodovka s hydrodynamickým měničem. Široký rozsah převodových poměrů dovoluje optimální využití charakteristik motoru, přispívá k okamžitým reakcím v nízkých rychlostech a v zájmu nízké spotřeby dovoluje udržovat nízké otáčky motoru. Širší rozsah zamykání hydrodynamického měniče přispívá k dynamice jízdy, snižuje spotřebu a také hluk motoru.
Motor 1,2 DUALJET může být pro vyšší pohodlí řidiče vybaven automatickou převodovkou CVT s plynule měnitelným převodem, která zajišťuje vynikající poměr mezi komfortem jízdy, náklady a efektivitou.
PROSTORNOST
Atraktivní kompaktní hatchback s dostatkem místa pro pět cestujících a největším zavazadlovým prostorem v segmentu. Klíčovým prvkem pro dokonalé využití obestavěného prostoru je nová inteligentní platforma s méně skloněnými a tedy kompaktnějšími motory.
Interiér
Díky štědře pojaté šířce nového Balena mohou být přední sedadla umístěna v komfortním rozestupu, takže si řidič a spolujezdec vychutnají dokonalé pohodlí. Sedadla mají optimalizovaný tvar a používají tuhé materiály, což zvyšuje cestovní komfort i jejich trvanlivost. Zadní část interiéru zaujme velkorysým prostorem pro nohy cestujících, vzdálenost mezi předním a zadním opěradlem činí až 805 mm. Pasažéři též ocení velké a doširoka otevírané dveře, díky kterým je na zadní sedadla Balena snadný přístup.
Rekordní zavazadlový prostor
Jedním z hlavních lákadel Balena je velký, snadno přístupný a praktický zavazadlový prostor, který odpovídá rozličným potřebám od každodenních nákupů až po rodinné výlety. Objem kufru 355 litrů (se sadou na opravu pneumatik) je největší ve třídě malých vozů. Efektivní rozložení zavazadel umožňuje variabilní mezipodlaha dodávaná pro vyšší specifikace standardně. S ní má zavazadlový prostor kapacitu 320 litrů. V případě potřeby se dají dělená zadní opěradla jedním pohybem pohodlně sklopit
BEZPEČNOST
Pasivní bezpečnost nového Balena zajišťuje šest airbagů v základní výbavě – dva čelní, dva boční a dva hlavové. V případě nehody posádku chrání důmyslná struktura karoserie, která programově rozkládá a absorbuje nárazovou energii (Total Effective Control Technology). Baleno je také vybaveno řadou pokročilých systémů aktivní bezpečnosti, které pomáhají kolizi předejít, případně snižovat její následky a v neposlední řadě zvyšují komfort jízdy.
Radarový brzdový asistent RBS
Pro zvýšení bezpečnosti posádky a také maximální cestovní komfort je nové Baleno vybaveno pokročilým radarovým brzdovým asistentem RBS (Radar Brake Support). Mikrovlnný radar v masce chladiče monitoruje oblast před vozidlem a v několika krocích pomáhá předcházet kolizi, případně zmírňuje následky střetu, pokud mu již nelze zabránit. Tato technologie spolehlivě pracuje i při vysokých rychlostech, ve tmě a dešti i za jiných nepříznivých povětrnostních podmínek. Systém RBS, radarový brzdový asistentm funguje v rychlostech vyšších než přibližně 5 km/h a sestává z následujících základních funkcí:
(1) Audiovizuální varování
Systém detekuje vozidlo jedoucí vpředu, a pokud hrozí riziko kolize, varuje řidiče, aby začal brzdit – zvukovým upozorněním a výstražnou grafikou na displeji palubního počítače. Citlivost systému, tedy čas spuštění výstrahy, lze nastavit do režimů FAR (daleko) a NEAR (blízko). Na stojící překážky systém upozorňuje v rychlostech do 80 km/h.
(2) Varování krátkým přibrzděním
Pokud systém detekuje riziko střetu, ale řidič nereaguje na zvukové a optické upozornění, systém automaticky krátce přibrzdí, čímž upoutá pozornost řidiče.
(3) Brzdový asistent
Pokud je detekováno vpředu jedoucí vozidlo a existuje vysoká pravděpodobnost kolize, systém zvýší brzdnou sílu během panického brzdění, čímž napomůže k odvrácení nehody nebo snížení jejích následků.
(4) Automatické brzdění
Pokud systém vyhodnotí, že srážka s vpředu jedoucím vozidlem je nevyhnutelná, automaticky začne brzdit maximální možnou silou. Na stojící překážky systém reaguje v rychlostech do 30 km/h.
Adaptivní tempomat (ACC)
Adaptivní tempomat nového Balena udržuje kromě požadované rychlosti také nastavenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, k čemuž využívá mikrovlnný radar systému RBS v masce chladiče. Řidič může zvolit tři úrovně odstupu.
Design exteriéru
Baleno sází na dravě nízkou a širokou siluetu. Dynamický design se inspiroval tekoucí kapalinou a dělá nové Baleno ze všech úhlů pohledu originální. Přídi Balena dominuje expresivní maska chladiče a dvojice výkonných projektorových světlometů, jejichž optika sází na luxusní kombinaci černé a chromu. Linky obrysových LED světel současně fungují jako denní svícení. Koncové LED svítilny s prostorovým efektem dodávají zádi Balena nádech prémiového segmentu.
Baleno se nabízí v devíti odstínech karoserie včetně prémiové stříbrné metalízy a modré perleti, která podle aktuálních světelných podmínek nabírá nejrůznější odstíny od zelených tónů až po červené.
Eleganci Balena ve vyšších specifikacích zvýrazňují nerezové okenní lišty a chromované kliky dveří.
Atraktivní střešní spoiler pomáhá zlepšit už tak skvělou aerodynamiku Balena.
Praktický a moderní interiér
Pro zdůraznění vnitřního prostoru sází interiér na široké horizontální linie. Kombinace tmavých odstínů a stříbrných dekorativních prvků působí hodnotně, stejně jako červené podsvícení ovladačů na středovém panelu.
Velký barevný LCD displej palubního počítače má úhlopříčku 4,2 palce a vysoké rozlišení. Kromě běžných provozních informací zobrazuje celou řadu zajímavých údajů jako jsou výkon a točivý moment motoru v reálném čase, statistiku práce s plynem a brzdou nebo přetížení, kterému byla posádka za jízdy vystavena.
Audiosystém s dotykovým displejem a konektivitou reaguje na požadavky moderní doby. Multimediální systém Smartphone Linkage Audio Display se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou slouží mimo jiné jako výstup parkovací kamery a rychlé navigace s přehlednou 3D grafikou a mapovými podklady na SD kartě. Rozhraní MirrorLink umožňuje připojení chytrého telefonu s platformou Android a využívání jeho aplikací na obrazovce vozidla. Obdobně lze připojit také telefony iPhone a používat veškeré funkce Apple CarPlay, jako jsou navigace, zjišťování informací o dopravě, poslech hudby nebo zasílání zpráv. Pro snadnou obsluhu je hlavní menu systému intuitivně rozděleno do čtyř základních oblastí: poslech, navigace, telefonování a konektivita.
Automatická klimatizace vyšších specifikací používá kruhový displej s vysoce kontrastním LCD panelem, který v sobě slučuje praktičnost a unikátní design.
Základní rozměry
Celková délka 3 995 mm, šířka 1 745 mm, výška 1 470 mm (SHVS 1 460 mm)
Rozvor: 2 520 mm
Rozchod kol: 1 520 mm (s pneumatikami 185/55 R16), 1 530 mm (s pneumatikami 175/65 R15)
Minimální světlá výška: 120 mm (SHVS 110 mm)
Zavazadlový prostor: 355 litrů
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií