SUZUKI IGNIS HYBRID PŘIJÍŽDÍ S VÝRAZNĚJŠÍM DESIGNEM A ÚSPORNĚJŠÍM MOTOREM

Suzuki Ignis Hybrid, jediné mini SUV na trhu, přijíždí v novém – s výraznějším designem, úsporným hybridním pohonem a unikátní kombinací praktického interiéru a nejmodernějších technologií.

KLÍČOVÉ VLASTNOSTI:

  • Atraktivnější vzhled a nové barevné odstíny
  • Zcela nový atmosférický čtyřválcový motor bez filtru pevných částic
  • Nové hybridní ústrojí s větší kapacitou baterie a mimořádně nízkou spotřebou
  • Nová automatická převodovka CVT spolupracující s mild-hybridním pohonem
  • Pokročilá bezpečnostní výbava tvořená mnoha asistenčními systémy
  • Jediné mild-hybridní mini SUV s pohonem 4×4 na trhu
  • S výjimkou elektromobilů a plug-in hybridů nejúspornější SUV s pohonem 4×4 na trhu
  • Unikátní mix vyšší stavby karoserie s designem SUV a variabilním interiérem

NEZAMĚNITELNÝ DESIGN S VÝRAZNÝM CHARAKTEREM SUV

 Ikonický design Ignisu prošel citlivou modernizací. Nepřehlédnutelné městské SUV přijíždí s novou pětidílnou maskou chladiče, která se odkazuje na modely Vitara a Jimny a přitom Ignisu propůjčuje výraznější a nezaměnitelný vzhled.

Novou masku chladiče doplňuje přepracovaný nárazník s výše umístěnými mlhovými světly a stříbrným ochranným krytem, který dodává vozu drsnější výraz. Obdobným způsobem byl upraven i zadní nárazník, ten také nově nese dominantní ochranný prvek ve stříbrné barvě.

S vylepšeným designem se pojí i nové odstíny laků. Zlatá, modrá, olivově zelená nebo písková dávají ještě více vyniknout výrazným tvarům Ignisu. Vybrané odstíny jsou k dispozici také ve dvoubarevném provedení se střechou v kontrastní černé.

PRAKTICKÝ A MODERNÍ INTERIÉR

 Klíčové přednosti Ignisu zůstávají zachovány: vyvýšená pozice za volantem, vynikající výhled a nečekaný vnitřní prostor, který nabízí dostatek místa cestujícím v přední i zadní řadě sedadel. Zadní posuvná lavice umožňuje zvětšit prostor pro zavazadla podle aktuální potřeby a využít tak přepravní kapacitu vozu na maximum.

Nová barevná schémata posouvají dojem z interiéru Ignisu na vyšší úroveň. Kontrastní ozdobné prvky – madla dveří a obložení středového tunelu okolo řadicí páky – jsou podle zvoleného odstínu karoserie nově v šedé nebo modré barvě. Na přání se v kontrastním odstínu dodávají i další ozdobné prvky a na výběr jsou i jiné odstíny. Každý si tak může svůj Ignis upravit podle vlastního vkusu.

Přístrojový štít je nově vyveden v kombinaci bílé, černé a šedé. Díky tomu jsou údaje za všech okolností lépe čitelné a přístrojový štít vypadá hodnotněji. Velký monochromatický displej s přepínáním tlačítkem na volantu přehledně zobrazuje všechny důležité provozní údaje – okamžitou nebo průměrnou spotřebu, dojezd, ale i zapojení motorů v hybridním pohonu.

Spodní část palubní desky je nově v konvenční černé barvě, spodní část výplní dveří zrovna tak. I tyto úpravy zlepšují vizuální dojem z interiéru a jdou také naproti požadavkům zákazníků na praktičnost.

V bílé barvě je naopak nově podélný pás uprostřed palubní desky. Tato úprava zachovává původní myšlenku, kdy kontrast se světlými odstíny umocňuje vzdušnost interiéru. Díky tomu také displej multimediálního systému vizuálně více vystupuje do prostoru a údaje na něm jsou snadněji čitelné.

NOVÝ HYBRIDNÍ POHON S VĚTŠÍ BATERIÍ

Pohon obstarává nový čtyřválcový atmosférický motor K12D, který standardně spolupracuje s elektromotorem ISG, připojeným přes plochý drážkový řemen. Spolu tak tvoří mimořádně efektivní mild-hybridní pohon. Ten je nyní standardem pro všechny verze Ignisu. Ve srovnání    s dosavadním Ignisem Hybrid byla kapacita baterie zvětšena více než trojnásobně – z 3 Ah na 10 Ah.

Mild-hybridní pohon je nejen účinný, ale také velmi kompaktní a lehký – celá elektrická soustava váží jen 10 kg. Díky tomu všechny nabízené verze Ignisu Hybrid, včetně varianty s pohonem všech kol AllGrip Auto, dosahují provozní hmotnosti méně než 1000 kg.

Lithiová baterie hybridního pohonu se nachází pod sedadlem řidiče, tudíž nijak nezmenšuje praktickou využitelnost interiéru. Elektromotor ISG nahrazuje běžný alternátor. Celý systém je maximálně účelný, počet přidaných součástí je omezený na nezbytné minimum, přičemž mild-hybridní technologie nijak nezvyšuje nároky na údržbu nebo uživatelský komfort. Ignis Hybrid je díky tomu možné používat bezpečně, bez jakýchkoliv omezení a bez starostí.

Mild-hybridní pohon umožňuje efektivně hospodařit s kinetickou energií. Elektromotor ISG, který v sobě kombinuje funkci startéru a generátoru, při zpomalování intenzivně dobíjí baterii. Tím ukládá energii, která by jinak při brzdění přišla nazmar, pro pozdější použití. Takto získaná energie pohání všechny elektrické systémy, když vůz stojí a spalovací motor se vypne. Dále pomáhá při zrychlování, když se ISG zapojí současně se spalovacím motorem. Elektromotor, který má parametry 2,3 kW a 50 Nm, zlepšuje akceleraci a snižuje spotřebu benzinu.

ATMOSFÉRICKÝ MOTOR S NEJMODERNĚJŠÍMI TECHNOLOGIEMI

 Nový benzinový motor K12D vychází z předchozího typu K12C, přináší však řadu zásadních změn. I nadále si zachovává atmosférické plnění, čtyři válce a objem 1,2 litru, což jsou na poměry městských aut velkorysé parametry. V zájmu zvýšení účinnosti vzrostl kompresní poměr z 12,5 : 1 na 13,0 : 1 a změnila se i charakteristika motoru. Nejvyšší výkon je 61 kW a maxima točivého momentu 107 Nm motor nově dosahuje už při 2800 otáčkách.

Konstrukční změny jsou inspirovány motorem K14D v novém Suzuki Vitara Hybrid a S-Cross Hybrid. Blok i hlava motoru jsou nové konstrukce, k tomu Suzuki přidává řadu technických inovací:

  • sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců v konfiguraci 4-2-1
  • přepracovaný EGR ventil s chlazením
  • variabilní časování nejen sacích, ale i výfukových ventilů (na straně sání VVT ovládané elektromotorem a na straně výfuku hydraulicky)
  • aktivní chlazení pístů ostřikováním olejem řízené řídicí jednotkou motoru
  • olejové čerpadlo s proměnlivým průtokem
  • ventil pro regulaci průtoku chladicí kapaliny, který nahrazuje konvenční termostat

Motor K12D si zachovává unikátní, dále vylepšený systém nepřímého vstřikování DualJet se dvěma vstřikovači pro každý válec. Na jeden válec připadají dva sací ventily a nad každým z nich je vstřikovač paliva. Každá vstřikovaná dávka je složena ze dvou dílčích. Díky tomu se palivo lépe odpaří, dávkování je přesnější a palivo je lépe rozprostřeno ve spalovacím prostoru, což přispívá ke snížení spotřeby.

Díky unikátnímu systému vstřikování DualJet se motor K12D obejde bez filtru pevných částic a i tak splní nejpřísnější požadavky emisních norem na produkci pevných částic.

TŘI DRUHY PŘEVODOVÉHO ÚSTROJÍ: MANUÁL, AUTOMAT I 4×4

 Nový Ignis Hybrid je standardně vybaven pětistupňovou manuální převodovkou, která zachovává odstupňování i stálý převod stávajícího modelu. V zájmu zlepšení jízdních výkonů a kompenzace větších odporů systému 4×4 má varianta s pohonem všech kol AllGrip Auto i nadále zkrácený stálý převod. Novinkou v nabídce je automatická převodovka CVT, vyznačující se vysokou účinností zejména v městském provozu a při jízdě ustálenou rychlostí.

Pohon všech kol AllGrip Auto má kompaktní konstrukci, jeho základem je viskózní spojka, která automaticky s počínajícím prokluzem předních kol připojí k pohonnému ústrojí ta zadní. Pohonu AllGrip Auto sekunduje elektronický systém Grip Control, který cíleným přibrzďováním jednotlivých kol usměrňuje přenos síly na kola s lepší přilnavostí. Modely Ignis Hybrid s pohonem všech kol jsou také standardně vybaveny asistentem pro sjíždění svahů, který usnadňuje manévrování v prudkých klesáních, zejména při jízdě mimo asfalt. Možnost zvolit pohon všech kol je klíčovou konkurenční výhodou Ignisu a jedním ze základních kamenů jeho oblíbenosti. Variantu 4×4 na českém trhu dlouhodobě volí celých 37 % zákazníků.[1]

NEJMODERNĚJŠÍ TECHNOLOGIE PRO KAŽDÉHO

 Značka Suzuki si zakládá na zpřístupnění pokročilých technologií široké veřejnosti. Proto má i ultra kompaktní SUV Ignis ve standardní výbavě řadu pokročilých technologií. Bez ohledu na zvolenou úroveň výbavy je například sériově osazen LED světlomety doplněnými LED denním svícením a koncovými světly. Standardem je mimo jiné i asistent rozjezdu do kopce.

Všechny modely Ignis vybavené multimediálním systémem jsou také standardně vybaveny zadní parkovací kamerou. K dispozici je též systém sledování jízdních pruhů, automatické nouzové brzdění nebo sledování únavy řidiče. Ačkoliv Ignis patří k nejmenším modelům na trhu, uspokojí i ty, kdo vyžadují automatickou klimatizaci, bezklíčové odemykání a startování nebo elektrické stahování všech bočních oken.

SUV S VÝJIMEČNĚ NÍZKOU SPOTŘEBOU

S kombinovanou spotřebou 3,9 l/100 km patří Ignis Hybrid k nejúspornějším modelům na trhu bez externího dobíjení. Emise CO2 dosahují pouhých 89 g/km. Stejně výlučné je postavení Ignisu Hybrid mezi „čtyřkolkami“ – varianta AllGrip Auto dosahuje kombinované spotřeby 4,2 l/100 km, a je tak s odhlédnutím od elektromobilů a plug-in hybridů vůbec nejúspornějším SUV s pohonem všech kol na trhu.[2]

CENY A VÝBAVA

 Nový Ignis Hybrid je i nadále dostupný ve třech úrovních výbavy. Už základní provedení Comfort má mimořádně bohatou výbavu. Vedle běžných položek, jako je klimatizace nebo elektrické stahování oken, obsahuje také LED světlomety doplněné o světelný senzor a LED denní svícení, zadní LED svítilny nebo asistent rozjezdu do kopce. Na budoucnost myslí sériově dodávaný přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB.

Nejžádanější varianta Premium přidává mimo jiné multimediální systém s parkovací kamerou, vyhřívání předních sedadel, variabilní zadní sedadla, litá kola nebo střešní ližiny. V případě varianty 4×4 je standardem také asistent sjíždění svahů a stabilizační systém pro jízdu v terénu Grip Control. Ignis Hybrid Premium s pohonem všech kol AllGrip doplňuje unikátní mix vlastností atraktivní cenou 377 900 Kč (aktuálně s akční slevou 20 000 Kč platnou do 30. 9. 2020).

Vrcholná výbava Elegance je nabitá nejmodernějšími technologiemi. Nabídne například bezklíčový vstup a startování tlačítkem, automatickou klimatizaci nebo u nejmenších vozů na trhu ojedinělé elektrické stahování i u zadních oken. O komfort řidiče a bezpečnost posádky se starají systémy varování před nechtěným opuštěním pruhu, sledování únavy řidiče a automatické nouzové brzdění DCBS.

CENÍK je k dispozici ZDE.

 

[1] V období duben 2017 až únor 2020 bylo dle statistik SDA v ČR registrováno 1925 vozů Ignis, z toho 717 s pohonem 4×4.

[2] Vychází z interního průzkumu Suzuki.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Čtyrkolka s manuálem za 600 tisíc? Ano

Čtyrkolka s manuálem za 600 tisíc? Ano

Ta zkratka není moc poetická, ale funguje. SHVS. Místo použití velkých baterií, silného elektromotoru a elektrické soustavy s vysokým napětím sází Suzuki na co nejefektivnější pojetí a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Japonci odhalili nové Suzuki Swift

Z hračky na čtyřech se stává ještě větší hi-tech hračka. Po řadě průběžných vylepšení přijíždí Suzuki Swift v modernizovaném provedení. Má ještě výraznější design, bohatší...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra konceptu eVX

Světová premiéra konceptu eVX

V indickém Dillí se představil ve světové premiéře koncept japonské budoucnosti pro celou planetu. První globálně strategické a plně elektrické SUV s názvem eVX. Model eVX je elektrický vůz...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SUZUKI POMÁHÁ – PŘEDVÁDĚCÍ VOZY NYNÍ SLOUŽÍ NEJPOTŘEBNĚJŠÍM

SUZUKI POMÁHÁ – PŘEDVÁDĚCÍ...

V době koronavirové epidemie musíme držet při sobě. Maloobchodní prodej byl přerušen, autorizovaní prodejci Suzuki se proto rozhodli nabídnout své volné kapacity k dispozici potřebnějším....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ojetý vůz jako vánoční dárek? Proč ne, v prosinci jsou nejnižší ceny v roce

Ojetý vůz jako vánoční dárek? Proč...

Praktický dárek pro studenty, partnerky, rodiče v důchodovém věku, nebo i pro sebe   Nevěřte dědečkovi, že na popojíždění na chalupu je jeho stará stodvacítka ještě dost dobrá, ani...