SuperVan 3 v Brně

Přední čeští novináři měli v předvečer zahájení výstavy Autotec 98 v Brně možnost důkladně poznat vzácný unikát – Transit SuperVan3.

SuperVan 3 v Brně


Pod názvem SuperVan 3 se skrývá jedinečný speciál, který pod pláštěm užitkového vozu skrývá mechanické skupiny z formule 1! Když z návěsu v paddocku brněnského Masarykova okruhu vykoukla charakteristická příď Transitu s oválnou maskou, málokdo by očekával následující chvíle. Mimořádně efektní SuperVan 3 připomínal přikrčenou šelmu. Bezpočet spoilerů, velké otvory pro přívod chladicího vzduchu k motoru, hořčíková kola O.Z. se „slickovými“ pneumatikami Goodyear Eagle – to vše dávalo tušit výjimečné schopnosti tohoto dravce.


Letmý pohled do interiéru prozradil, že pilot sedí uprostřed a po jeho levici je sedadlo pro cestujícího. Skořepinová anatomická sedadla byla vybavena pětibodovými bezpečnostními pásy, vhod přišla i rozměrná opěrka pro nohy. Motor jsme mohli vidět jen letmo, a to po odklopení zadní části kevlarové karoserie. Vidlicový osmiválec s objemem 3500 ccm pochází z vozu formule 1 Benetton a na závodních dráhách se uplatnil v roce 1995. Jeho největší výkon 480 kW (650 k) je ohromující, stejně jako ohlušující zvuková kulisa. Převodovka je šestistupňová sekvenční, spojka dvoukotoučová s ocelovými lamelami. Pro úplnost – SuperVan 3 je dlouhý 4600 mm, široký 1880 mm a vysoký 1670 mm. Rozvor činí 2790 mm, pohotovostní hmotnost 890 kg.

SuperVan 3 v Brně


První odvážlivci z řad novinářů prošli bezpečnostní instruktáží, upevnili si přílbu a pořádně přitáhli pásy. Zezadu přisunuli technici pomocný startovací elektromotor, který roztočil vlastní osmiválec. Ozval se hrozivý rachot. Pilot Michael Vergens zařadil jedničku, ale protože je motor laděn na provoz ve vysokých otáčkách a spojka je stavěná pro přenos extrémních sil, bylo nutné vůz vždy při rozjezdu mírně roztlačit. Pak už ale následovala pekelná jízda. Především zrychlení a zpomalení bralo dech. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládl Ford SuperVan 3 za 3,6 s a když se čtveřice karbonových brzd Brembo s průměrem kotoučů 279 mm dala do práce, odkrvil se nejen mozek…

převzato ze Svět FORDU 3/98
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů FORD

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...