Stylové SUV Ford Edge přijíždí v modernizovaném provedení s novým bi-turbo motorem EcoBlue 175 kW a inovativními asistenčními technologiemi

Ford představuje evropským zákazníkům modernizované provedení luxusního SUV Ford Edge.

Nový Ford Edge se představuje v evropské premiéře, nejprve ve sportovně stylizované variantě ST-Line. Hlavními novinkami jsou inovativní asistenční technologie, nové výkonné motory a luxusní výbava.

  • Nový vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue o výkonu 175 kW (238 k) je přeplňován soustavou dvou turbodmychadel, což přináší ještě příznivější průběh točivého momentu v nízkých otáčkách, kultivovanější projev a hospodárnější provoz.
  • V nabídce asistenčních systémů se nově objevuje funkce brzdění po srážce, asistent vyhýbacího manévru, adaptivní tempomat s funkcí Stop-and-Go nebo adaptivní vedení
    v jízdním pruhu.
  • Zábavu a komunikaci zajišťuje systém SYNC 3 s dotykovou obrazovou o úhlopříčce
    8 palců. V nabídce je i prémiový audiosystém B&O PLAY o výkonu 1 000 wattů nebo bezdrátové dobíjení telefonu.
  • Sportovně stylizovaný model Edge ST-Line se vyznačuje designem inspirovaným modely Ford Performance. Má dvacetipalcová kola, sportovní podvozek a inteligentní pohon všech kol.

Ford představuje evropským zákazníkům modernizované provedení luxusního SUV Ford Edge. Je to technicky nejvyspělejší SUV v historii značky.

Nový Ford Edge nabízí rozsáhlou paletu asistenčních technologií, jejichž zásluhou bude každá jízda příjemnější a méně vyčerpávající. Některé z nich mohou zabránit nehodě nebo zmírnit její následky. Evropskou premiéru mají v novém Fordu Edge tyto systémy: brzdění po srážce, asistent vyhýbacího manévru, adaptivní tempomat s funkcí Stop-and-Go a adaptivní vedení v jízdním pruhu.

V novém Fordu Edge zároveň debutuje nová varianta vznětového motoru Ford 2.0 EcoBlue. Díky přeplňování dvěma turbodmychadly nabízí vysoký výkon i příznivou spotřebu. Dodává se
v kombinaci s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou.

Nový Edge se na evropské půdě představil ve sportovně stylizované variantě ST-Line
s modifikovaným vzhledem předních i zadních partií, specifickým designem masky chladiče, aerodynamickými doplňky karoserie a 20palcovými koly z lehké slitiny.

„Nový Ford Edge je naší dosud nejlákavější nabídkou pro stále rostoucí počet evropských zákazníků, kteří přecházejí k vozům kategorie SUV,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident
Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.

Inteligentní SUV pro inteligentní svět

S novým Edge přicházejí poprvé do evropské nabídky Fordu následující asistenční systémy:

  • Brzdění po srážce: Zmírňuje následky potenciální sekundární kolize automatickým brzděním po prvním nárazu.
  • Asistent vyhýbacího manévru: Pomocí radaru pátrá po pomalu jedoucích nebo stojících vozidlech a v případě hrozící srážky pomůže řidiči provést vyhýbací manévr impulsem do řízení.
  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop-and-Go a adaptivní vedení v pruhu: Samočinně udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozu až do zastavení azároveň pomáhá udržovat vůz uprostřed jízdního pruhu.

K dalším asistenčním technologiím, které díky kamerám, radarům a ultrazvukovým senzorům usnadňují řidičům život, patří:

adaptivní světlomety

hlídání mrtvých úhlů

asistent dálkových světel

inteligentní omezovač rychlosti

upozornění na opuštění jízdního pruhu

předkolizní asistent s detekcí chodců

rozpoznávání dopravních značek

Zejména při popojíždění a manévrování ve městě přijde vhod také:

upozornění při couvání do vozovky

adaptivní řízení Ford

aktivní parkovací asistent

detekce překážek po stranách

či asistent vyparkování.

Kultivovaná síla

Nový Edge využívá nejnovějších technických řešení značky Ford v oblasti pohonných jednotek. Díky tomu nabízí suverénní dynamiku v kombinaci s příznivou spotřebou paliva a nízkými emisemi CO2.

Nový vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue „bi-turbo“ má výkon a točivý moment na úrovni agregátů
s větším zdvihovým objemem, ale jeho spotřeba a emise naopak odpovídají menším agregátům. Konstrukčně vychází z již známých jednotek EcoBlue, dostal však novou přeplňovací soustavu
s dvojicí turbodmychadel.

Motorizace 2.0 EcoBlue bi-turbo o výkonu 175 kW (238 k) se bude sériově dodávat v kombinaci s inteligentním pohonem všech kol:

Vyznačuje se příznivým průběhem točivého momentu
v nízkých otáčkách, kultivovaným projevem a plynulou, lineární akcelerací.

Přeplňovací soustavu tvoří malé vysokotlaké a velké nízkotlaké turbodmychadlo. V nízkých otáčkách pracují obě, což se odráží v pohotovější reakci motoru a výrazném nástupu točivého momentu. Při vyšších otáčkách již pracuje pouze větší turbodmychadlo, které vytváří plnicí přetlak potřebný k dosažení nejvyššího výkonu.

Přeplňování dvěma turbodmychadly klade značné nároky na tepelnou odolnost sběrného
a výfukového potrubí. Teploty zde dosahují až 860 °C. Proto jsou tyto komponenty vyrobeny ze speciálního materiálu obsahující přibližně 30 % niklu a ložiska turbodmychadel i skříň menšího
z nich jsou chlazené kapalinou.

Motor 2.0 EcoBlue je vždy vybaven technologií Auto Start-Stop. Vedle varianty bi-turbo bude
v novém Fordu Edge k dispozici rovněž ve variantě o výkonu 140 kW (190 k) se šestistupňovou manuální převodovkou a inteligentním pohonem všech kol

Nová osmistupňová samočinná převodovka je zkonstruována tak, aby přispívala k nižší spotřebě paliva, lepší dynamice a plynulejší jízdě. Řadí rychle, hladce a byla naladěna s ohledem na preference evropských zákazníků:

  • Funkce adaptivní regulace načasování řazení přizpůsobuje strategii řazení jízdnímu stylu řidiče i provozním podmínkám. Rozpozná jízdu ve stoupání a klesání, stejně jako sportovní průjezd zatáčkou. Podle toho volí optimální okamžik změny převodového stupně tak, aby výsledkem byla stabilní, řidičsky uspokojivá a plynulá jízda.
  • Funkce adaptivní regulace kvality řazení reguluje přítlak spojek tak, aby jednotlivé změny rychlostních stupňů byly konzistentní a hladké. Tato technologie zároveň upravuje plynulost, respektive prudkost řazení v závislosti na stylu jízdy

Sportovně stylizovaný Edge ST-Line

Modely z řady ST-Line jsou určeny řidičům, které oslovuje sportovní vzhled vozů Ford Performance. Nový Edge ST-Line se vyznačuje těmito specifickými prvky:

  • Spodní partie dveří, blatníků a prahů v barvě karoserie
  • Maska chladiče v černém provedení
  • Prémiová lakovaná kola z lehké slitiny – sériové v rozměru 20“, na přání 21“
  • Dvě chromované koncovky výfuku
  • Perforovaná sedadla čalouněná kombinací kůže a materiálu Miko®-Dinamica, vpředu elektricky seřiditelná v deseti směrech
  • Volant potažený perforovanou kůží, hlavice řadicí páky s červenými švy (ve vozech s manuální převodovkou)
  • Hliníkové sportovní pedály, černý potah stropu, prémiové velurové rohože

Nový Ford Edge ST-Line má také sportovní podvozek, páčky manuálního řazení osmistupňové samočinné převodovky pod volantem a adaptivní řízení Ford, jehož převod se mění v závislosti na rychlosti jízdy.

Komfortní a bohatě vybavený interiér

Přihrádka na mobilní zařízení může být vybavena podložkou na bezdrátové dobíjení mobilních telefonů, které takovou funkci podporují. Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 je již ve standardním provedení kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto™. Slouží k ovládání telefonu, audiosystému, navigace a klimatizace, buď hlasem, nebo prostřednictvím dotykové obrazovky
o úhlopříčce 8 palců.

Zákazníci se mohou rozhodnout pro nový prémiový audiosystém B&O Play, naladěný speciálně pro Edge. Díky desetikanálovému digitálnímu zpracování zvuku zajišťuje tato soustava rovnoměrnou distribuci zvuku po celém interiéru. Ještě intenzivnější zážitek z poslechu zprostředkuje volitelná funkce prostorového zvuku.

Nový Ford Edge dále nabízí plně konfigurovatelný 3D digitální přístrojový štít, který umožňuje nastavit zobrazení rychloměru, otáčkoměru a provozních informací podle preferencí řidiče. Zvolit lze také barvu grafiky, a to v jednom ze sedmi odstínů. V nabídce komfortní výbavy nechybí velkoplošné panoramatické střešní okno, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla a vyhřívaná zadní sedadla i volant.

Díky harmonicky sladěným kvalitním materiálům a modernímu designu vyzařuje interiér nového Fordu Edge prémiovou atmosféru. Na upravené středové konzole se objevuje nový otočný volič samočinné převodovky, který má menší nároky na prostor než tradiční páka a umožňuje lepší přístup k podložce bezdrátového dobíjení. Rovněž se zde nachází tlačítko elektronické parkovací brzdy, držáky nápojů s nastavitelným průměrem objímek a hluboká odkládací přihrádka, do které se vejdou knihy, hračky nebo tablet. Samozřejmostí je rozměrná schránka před spolujezdcem. Další odkládací prostor je k dispozici na horní ploše palubní desky.

Široká nabídka variant

Nový Ford Edge bude evropským zákazníkům nabízen jako luxusní model Vignale, stylový Titanium a velkoryse vybavený Trend, případně jako sportovně stylizovaný Edge ST-Line.

S inovovaným designem přichází širší přední maska, jejíž povrchová úprava se liší v závislosti na stupni výbavy. Sériově jsou dodávány LED světlomety a LED zadní svítilny. Upravená kapota motorového prostoru zdůrazňuje široký a pevný postoj vozu.

Rekordní prodeje

Prodeje SUV značky Ford se na evropském trhu v roce 2017 zvýšily o 24 procent. EcoSport, Kuga i Edge si připsaly rekordní výsledky. Celkem Ford loni udal v Evropě 230 600 vozů SUV, což představuje bezmála pětinu jeho celkových prodejů. Od příchodu Edge na evropský trh v roce 2016 si tento model zvolilo již více než 26 000 zákazníků, z toho 16 000 v roce 2017.

Nový Ford Edge bude uveden na evropské trhy v průběhu letošního roku.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...