Studie Audi „Rosemeyer“

V druhé polovině 30. let patřily Stříbrné šípy Auto Union k vrcholům techniky na závodních tratích. Úspěšnou éru slavných šestnáctiválců se teď snaží připomenout značka Audi studií supersportovního vozu „Rosemeyer“.

Historický Auto Union už na pohled připomíná monumentální chladičová mřížka, právě taková jakou tehdy používaly Stříbrné šípy, které dále charakterizuje protáhlá kapota s větracími štěrbinami. Lesknoucí se matová karosérie je z ušlechtilého hliníku a kupé přímo stvořené pro velkoobjemový středový šestnáctiválec. Spolehlivý přenos síly by měl zajišťovat pohon všech kol.


Studie Audi „Rosemeyer“

Připomeňme si, že tehdejší vidlicové šestnáctiválce, které se objevily v závodním Auto Unionu typu A, B, C a D včetně rekordní verze z let 1934 až 1939 měly objem od 4358 ccm přes 6005 ccm (383 kW/520 k) u typu C až k 2984 ccm s kompresorem (typ D) o výkonu 310 kW/420 k. Nejvíce úspěchů s těmito vozy, v nichž řidič seděl před motorem, získali Hans Stuck, Bernd Rosemeyer, Tazio Nuvolari nebo Achille Varzi. V letech 1934 a 35 s nimi Stuck a Rosemeyer vyhráli závod na Masarykově okruhu.

Ovšem nejen dějiny prezentují první setkání s tímto vozidlem. Jasně architektonické linie s kopulovitou střechou, blatníky ve tvaru exaktního půlkruhu a vysoká obvodová linie asociující blízkost k atraktivní designerské filosofii Audi a zároveň také k designu TT. Studie je spojnicí mezi minulostí a současností, mezi tradicí a vizí. Nejde zatím o žádný provozuschopný prototyp nebo snad dokonce předzvěst sériového automobilu, ale záměrem je ukázat na technologický potenciál značky Audi. Lehká konstrukce, pádná dynamika a funkčnost se odrážejí v každém detailu a komponentu.


Protože velká zpětná zrcátka nevyhovují požadavkům aerodynamiky, mapuje studie situaci za vozidlem několika kamerami. Výkonné xenonové světlomety za krytem z čirého skla jsou chráněny ještě kovovým stínítkem, které se v případě potřeby vysouvá. Také interiér obložený nehořlavým nomexem se nese v duchu vkusné symbiózy elegance s funkčností. „Pracoviště“ řidiče dokreslují nastavitelné pedály, otevřená kulisa šestistupňové převodovky a čtyřramenný volant.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...