Středem pozornosti návštěvníků veletrhu užitkových vozidel v německém Hannoveru se stal vyspělý vznětový motor Ford EcoBlue (podrobná informce)

Provozovatelům modelů Ford Transit a Ford Transit Custom přináší tato novinka příznivější provozní náklady a zároveň i lepší dynamiku.

Ford stand, IAA 2016 Hannover, Germany, 21th.Sept.2016

Vozy vystavované v hannoverské expozici značky Ford

– měly pod kapotou motory Ford EcoBlue. Ve srovnání s dřívějším motorem 2.2 TDCi jsou nové jednotky až o 13 procent úspornější. Jejich emise CO2 začínají na hodnotě 157 g/km.* Fordu se ale podařilo současně dosáhnout výrazného zvýšení točivého momentu v nízkých otáčkách.

Výstavní premiéru oslavila v Hannoveru také nová šestistupňová automatická převodovka

– pro Transit a Transit Custom. Ford zde představil rovněž Transit se zdokonaleným pohonem všech kol (AWD) a vyspělým komunikačním a zábavním systémem SYNC 3.

Dva roky po dokončení obměny modelové řady Transit

– kterou prezentoval v Hannoveru v roce 2014, je Ford nejrychleji rostoucí značkou užitkových automobilů v Evropě. Za posledních 24 měsíců společnost zvýšila svůj tržní podíl z 10,8 na 12,9 procenta a z pozice čtvrté nejprodávanější značky se vyšvihla na první příčku. Růst odbytu užitkových modelů Ford pokračuje rovněž v roce 2016. Celkem 208 000 vozů prodaných za prvních osm letošních měsíců představuje meziroční růst o 18 procent.

Nový vznětový motor Ford EcoBlue je úspornější a výkonnější

Nový vznětový agregát Ford 2.0 EcoBlue využívá zcela novou architekturu, která tvoří základ další generace úsporných a ekologicky šetrných motorů pro osobní i užitkové vozy Ford. Díky nejaktuálnějším technickým řešením přináší nový motor výrazné zlepšení hospodárnosti, výkonu i provozní kultivovanosti. Přitom si zachovává mimořádnou spolehlivost a nízké provozní náklady, jež se od pohonné jednotky ve Fordu Transit očekávají.

Zájemcům o modely Transit a Transit Custom

– je motor 2.0 EcoBlue k dispozici ve variantách 77, 96 a 125 kW. Všechny mají vyšší výkon a točivý moment než dosavadní jednotky o objemu 2,2 l. Větší točivý moment v nízkých otáčkách (o 20 procent v 1 250 min-1) se při jízdě projeví lepší pružností a pohotovější odezvou. Nižší provozní náklady jsou výsledkem výrazného snížení spotřeby paliva. Vozy Ford Transit se systémem Auto-Start-Stop (výbava na přání) mají kombinovanou spotřebu od 6,6 l/100 km a emise CO2 od 174 g/km. Ve srovnání s ekvivalentní motorizací dosavadního modelu to znamená zlepšení o 10 procent.

Transit Custom se systémem Auto-Start-Stop (výbava na přání) dosahuje kombinované spotřeby 6,1 l/100 km a emisí CO2 od 157 g/km. V tomto případě se jedná o snížení dokonce o 13 procent.

Prodloužily se i proměnné intervaly údržby, a to až na dva roky nebo 60 000 kilometrů. Žádný z konkurentů nenabízí víc. V rámci vývoje a testování spolehlivosti najezdily prototypy Transit s motory Ford 2.0 EcoBlue ekvivalent 5,5 milionu kilometrů, z toho 400 000 km v rukou vybraných zákazníků.

Expozice značky Ford v Hannoveru odrážela nesmírnou šíři nabídky modelů Transit a Transit Custom

– s motory Ford EcoBlue. Vedle mnoha standardních provedení si zájemci mohli prohlédnout rovněž zvláštní varianty včetně třeba sklápěče nebo mrazicího vozu.

Samočinná převodovka zkonstruovaná speciálně pro Transit

Modely Transit a Transit Custom s pohonem předních kol lze nově objednávat se šestistupňovou automatickou převodovkou SelectShift. První vozy s novou převodovou skříní dodá Ford zákazníkům začátkem roku 2017. Převodovka byla zkonstruována speciálně po použití v Transitu. Vychází z prověřené a robustní skříně, která se osvědčila v severoamerických modelech Fordu s pohonem předních kol, pro Transit však dostala mimo jiné nový hydrodynamický měnič točivého momentu a vnější plášť. Je dimenzovaná na točivé momenty přes 415 Nm.

Díky sladění řídicího softwaru převodovky s momentovou křivkou motorů Ford EcoBlue se výsledný hnací řetězec vyznačuje pohotovými reakcemi a nízkou spotřebou. Převodovka dokáže rozpoznat, když vůz právě stoupá do prudkého kopce nebo veze těžký náklad, a přizpůsobit tomu strategii řazení.

Elektronické řízení je zárukou plynulých a rychlých změn rychlostních stupňů – přeřazení typicky trvá méně než 0,5 sekundy. Funkce SelectShift umožňuje manuální volbu rychlostních stupňů prostřednictvím tlačítka na páce voliče.

Inteligentní pohon všech kol pro Transit je lehčí a všestrannější

Vybrané verze Ford Transit s motory Ford EcoBlue mohou být vybaveny systémem pohonu všech kol (AWD) čtvrté generace. Přední diferenciál a mezinápravová spojka jsou zde spojeny do jednoho kompaktního tělesa. Díky tomu je celá konstrukce o 10 kg lehčí a prostorově úspornější. Ford zároveň znovu vylepšil kalibraci elektronického stabilizačního programu a systému AWD. Výsledkem je ještě silnější trakce a lepší stabilita v širokém rozsahu provozních podmínek.

Systém AWD pro Ford Transit s motorem EcoBlue samočinně rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní kola pomocí elektronicky ovládané mezinápravové spojky. Rozdělení točivého momentu se může pohybovat od 0:100 až po 50:50. K dispozici jsou dva režimy. AWD Auto je nejvhodnější pro většinu situací, zatímco AWD Lock zajišťuje optimální trakci v nejnáročnějších podmínkách, jako je jízda hlubokým pískem či sněhem.

Transit AWD se dodává s motory Ford EcoBlue 96 a 125 kW

Kombinovaná spotřeba paliva u těchto verzí začíná na 8,6 l/100 km (224 g CO2/km*), což je o 11 procent méně než u dosavadního modelu. Transit s pohonem všech kol osloví zejména zákazníky, kteří často čelí kluzkým silnicím nebo lehce náročnému terénu. Může se jednat o provozovatele služeb v lyžařských střediscích nebo energetické společnosti. První kusy budou dodány odběratelům na začátku roku 2017.

„Potřebuji natankovat“ – Systém SYNC 3 rozumí přirozeným hlasovým příkazům

Užitkové modely Transit, Transit Connect a Ranger lze nyní objednávat s novým komunikačním a zábavním systémem SYNC 3. Ten umožňuje řidiči ovládat připojený chytrý telefon, audiosystém, navigaci a klimatizaci prostřednictvím přirozených „konverzačních“ hlasových povelů a to i v českém jazyce. Stiskem tlačítka hlasového ovládání a vyslovením věty jako „potřebuji natankovat“, „potřebuji kávu“ nebo „najít adresu“ se spustí vyhledávání nejbližší čerpací stanice, kavárny či cílové destinace.

SYNC 3 má také upravené grafické rozhraní s většími softwarovými tlačítky. Na velké dotykové obrazovce lze používat podobná gesta jako na chytrém telefonu. Díky výkonnějšímu procesoru jsou odezvy systému svižnější než dříve.

Systém SYNC 3 je navržen tak, aby si rozuměl s chytrými telefony. Nabízí užitečné funkce pro zákazníky, kteří používají svůj vůz jako mobilní kancelář: handsfree telefonování, čtení příchozích zpráv či plnou kompatibilitu s Apple CarPlay a Android Auto™.

Díky integrovanému softwarovému rozhraní AppLink mohou zákazníci ovládat prostřednictvím hlasu či dotykové obrazovky rovněž řadu aplikací v připojeném chytrém telefonu s operačním systémem iOS či Android.

Unikátní pneumatické zadní odpružení a nové asistenční systémy

Tourneo Custom půjde na přání vybavit pneumatickým odpružením zadní nápravy. V daném segmentu je to ojedinělé. Na každé straně vozu se nachází jeden vzduchový měch, uchycený k vlečenému ramenu. Regulaci pružicí charakteristiky zajišťuje elektronicky řízený pneumatický kompresor.

Senzory výšky na vlečených ramenech zaznamenají změnu vertikálního zatížení, typicky při nastoupení cestujících. Tuhost vzduchových pružin se potom automaticky upraví tak, aby zůstala zachována stálá světlá výška. Celá soustava byla zkonstruována a naladěna speciálně pro Tourneo Custom. Pneumatické zadní pérování je ideální pro kyvadlovou dopravu nebo přepravu VIP klientů, kdy se celkové zatížení zadní části vozu může v závislosti na počtu cestujících a jejich zavazadel lišit o mnoho set kilogramů. Systém zajišťuje komfortní a kontrolovanou jízdu bez ohledu na aktuální zatížení.

Další novinkou pro modely Transit a Transit Custom s motory Ford EcoBlue jsou pokročilé asistenční technologie

– jako předkolizní asistent s detekcí chodců (součást výbavy adaptivní tempomat) – první systém svého druhu v této třídě. Sériová výbava obou modelů obsahuje rozšířený elektronický stabilizační program se speciálními funkcemi, jako je stabilizace při bočním větru. Ta dokáže přibrzděním kol na jedné straně rychle a účinně potlačit vliv náhlého poryvu větru na trajektorii vozu.

* Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování. V jiných částech světa se spotřeba paliva zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné pro stejný model na mimoevropských trzích mohou lišit.

** Ford of Europe zveřejňuje výsledky z 20 hlavních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.

Android a Android Auto jsou ochranné známky Google Inc.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...