Stellantis chce měď, hodně mědi – investuje v Argentině

Budoucí svět udržitelnosti a elektromobility potřebuje cenné suroviny už teď. Tuny niklu, haldy kobaltu, vagóny mědi. Právě katodová měď je klíčovou surovinou pro výrobu baterií pro elektromobily, a proto Stellantis investuje 155 milionů dolarů do projektu v Argentině, který významně přispěje k dosažení uhlíkové neutrality skupiny do roku 2038.

Foto: Stellantis

Před měsícem se skupina Stellantis dohodla o dodávkách nízkouhlíkového síranu nikelnatého z Finska pro baterie do elektromobilů a nyní získává 14,2% podíl ve společnosti McEwen Copper, která se zabývá těžbou mědi.

Díky tomuto podílu se skupina Stellantis stane druhým největším akcionářem společnosti McEwen Copper, dceřiné společnosti kanadské těžební společnosti McEwen Mining, která stojí za projektem Los Azules v Argentině a za projektem Elder Creek v Nevadě v USA. Právě projekt dolu Los Azules by měl od roku 2027 produkovat 100 000 tun katodové mědi o čistotě 99,9 % ročně a vzhledem ke zjištěným zdrojům by mohl být v provozu nejméně 33 let.

Foto: Pixabay

Doba měděná

Měď je strategickou surovinou pro budoucnost elektromobility a odhaduje se, že celosvětová poptávka po tomto vodivém kovu se v příštích letech ztrojnásobí. Díky této investici do jednoho z 10 největších mezinárodních projektů na těžbu mědi bude skupina Stellantis schopna od roku 2027 částečně pokrýt předpokládanou poptávku po mědi.

Toto oznámení posiluje příspěvek Jižní Ameriky k realizaci dlouhodobého strategického plánu skupiny Stellantis, Dare Forward 2030, a závazku dosáhnout dostupné mobility.

Podle strategického plánu Dare Forward 2030 je cílem skupiny Stellantis dosáhnout do roku 2030 toho, aby 100 % prodejů osobních vozidel v Evropě a 50 % prodejů osobních vozidel a pick-upů v USA tvořila bateriová elektrická vozidla („BEV“). V Brazílii hodlá skupina do konce desetiletí dosáhnout přibližně 20% podílu prodejů nízkoemisních vozidel („LEV“). Tento plán je součástí ambiciózní strategie dekarbonizace, která je v souladu s vědeckými doporučeními. Díky jasným a ambiciózním cílům hodlá skupina do roku 20301 snížit svou uhlíkovou stopu o polovinu oproti roku 2021 a dosáhnout tak uhlíkové neutrality do roku 2038.

Foto: Pixabay

Hvězda elektromobility

Skupina Stellantis urychlila svou strategii elektrifikace a v roce 2022 meziročně zvýšila celosvětový prodej bateriových elektromobilů (BEV) o 41 % na 288 000 vozidel. V současné době je na trhu 23 vozů BEV, do konce roku 2024 se má portfolio BEV více než zdvojnásobit na 47 elektrických modelů, přičemž cílem je do roku 2030 nabízet více než 75 BEV a dosáhnout celosvětového prodeje 5 milionů BEV.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - TUCAR ozdobí náplavku americkými hvězdami

TUCAR ozdobí náplavku americkými hvězdami

Premiéra společnosti TUCAR na pražské výstavě Auta na náplavce 2019 Jedinečné modely třech amerických značek Dodge Durango, RAM 1500 a Cadillac XT5 ozdobí výstavní expozici TUCAR odhalí také...