Ve dnech 29. až 30. ledna proběhne už devátý ročník populárního mezinárodního Starobrno Supercrossu, který se pojede poprvé v areálu brněnského výstaviště v pavilonu Z. Z haly Rondo se tak halový motokros přestěhoval nejen do pavilónu Z, ale také na novou hliněnou trať. Pořadatelé totiž chtěli udržet krok s trendem halových superkrossů, prosazující závodění na tratích s přírodním podkladem. Za tím účelem bylo nutno na trať dlouhou 320 m navézt 2000 kubíků hlíny.
Diváci budou závod sledovat z montovaných německých tribun dovezených speciálně pro tuto akci. V sobotu 29. ledna začne program od 10.00 h volnými a kvalifikačními tréninky obou vypsaných tříd do 125 ccm a do 250 ccm, přičemž vlastní závody odstartují první jízdou v 18.30 h, finálové jízdy pak ve 20.20 h. V neděli začínají kvalifikační tréninky v 11.00 h, rozjížďky v 15.40 a finále od 17.55 hodin.
Ovšem ani o přestávkách se nebudou návštěvníci nudit, neboť je čeká bohatá doprovodná show, jejímž vrcholem bude soutěž ve skocích přes vybranou překážku. Obvyklý Super Jump vybraných superkrosařů zůstane beze změny, atraktivní protipól však vytvoří BMX Dirt Jump – kaskadérská disciplína na bikrosových kolech. Motokrosaři a bikrosaři budou zápolit na oddělených překážkách a diváci svým aplausem rozhodnou, kdo se stane držitelem ceny King of Jump Starobrno Supercross 2000. Až dosud startovali v českých halových supercrossech jezdci pouze ve třídě do 250 ccm, což znevýhodňovalo jezdce na „stopětadvacítkách“ a proto bylo rozhodnuto rozdělit závody na třídy 125 ccm a 250 ccm.
A koho diváci uvidí? Mezi největší favority třídy 250 ccm patří především francouzské trio Hemery, Cailly a Cartier, v roli obhájce loňského prvenství se objeví Čechoněmec Formánek, z Německa zavítají prvotřídní jezdci Kanstinger a Eckenbach, černým koněm je Ital Balducci atd. S nimi si to rozdají Češi Bartoš, Masařík, Kuchař, Kučírek a Kadleček. V rámci dvoudenního pořadu bude možno ještě shlédnout výstavu motocyklové produkce a motopříslušenství Motoshow 2000 včetně světové novinky Hondy CBR 900 RR Fireblade ED se zrychlením na „stovku“ pod 3 sekundy a největší rychlostí 283 km/h.