Ssangyong Kyron s přiřaditelným pohonem všech kol v testu redakce

Testovaný model měl naftový motor, automatickou převodovku a bohatou výbavu obsaženou v základní výhodné ceně.

Ssangyong Kyron s přiřaditelným pohonem všech kol v testu redakce

Osobitý design zaoblených tvarů přes svou mohutnost působí elegantně a reprezentačně. Jak předek vozu tak i při bočním pohledu snižující se výška oken, vystouplé blatníky a velká 18ti palcová kola s disky z lehkých slitin zdůrazňují dynamický charakter vozu. Objemná záď vozu umožnila konstruktérům poskytnou cestujícím větší zavazadlový prostor: objem 635 litrů.

Po usednutí za volant jsem ocenil pohodlné, široké i výškově nastavitelné sedadlo s měkčím polštařováním. Volant je bohužel nastavitelný pouze vertikálně. K výbornému přehledu dopravní situace přispívá vyšší posez řidiče. Dobře čitelné sdělovače i rozmístění ovládačů podle všech ergonomických zásad přispívají k bezpečnému vedení vozu. Interiér pětisedadlového Kyrona přes svou prostornost působí útulně. Zadní dělená sedadla s širokou sklopnou loketní opěrkou mají nastavitelný sklon opěradla.

Ssangyong Kyron s přiřaditelným pohonem všech kol v testu redakce
Ssangyong Kyron s přiřaditelným pohonem všech kol v testu redakce
Ssangyong Kyron s přiřaditelným pohonem všech kol v testu redakce

Kyron je dodáván s manuální i automatickou převodovkou pouze s jedním motorem (vyvinutým s Mercedesem): 16ti ventilovým turbodieslem commonrail 3. generace s variabilní geometrií turbodmychadla. Motor objemu 2,0 litru dosahuje výkon 104 kW. Nejvyšší hodnotu točivého momentu 310 Nm vykazuje od 1800 ot/min a tuto hodnotu drží až do 2750 ot/min. Vzhledem k tomu, že právě v rozsahu uvedených otáček jsem motor během testu převážně využíval – jezdil jsem v ekonomicky příznivých podmínkách – s velmi dobrou akcelerací a nižší spotřebou. Výrobcem udávanou kombinovanou spotřebu 8,4 l na 100 km jsem během testu vykazoval o 0,6 l nižší. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. S připomínky, že motor Kyronu má malý výkon na vůz o hmotnosti až 2,5 tuny, nesouhlasím – během testu jsem s ním jezdil svižně, samozřejmě jsem musel k tomu přizpůsobit otáčky motoru. Maximální rychlost udává výrobce s automatickou převodovkou 166 km/h.

Ssangyong Kyron s přiřaditelným pohonem všech kol v testu redakce
Ssangyong Kyron s přiřaditelným pohonem všech kol v testu redakce

Testovaný Kyron měl automatickou pětirychlostní převodovku s redukcí s možností manuálního řazení. Automatická převodovka taktéž vyvinutá ve spolupráci s Mercedesem řadí plynule bez prodlevy, změny rychlostních stupňů jsou patrné jen změnou otáček motoru na otáčkoměru. Redukce je řazená elektronicky.

Podvozek dobře konstrukčně vyřešený je vybavený účinným posilovačem řízení, protiblokovacím brzdovým systémem ABS, elektronickým stabilizačním programem ESP, elektronickým systémem rozdělování brzdné síly EBD, automatickou regulací při jízdě z kopce HDC a aktivním systémem proti převrácení vozu ARP. Jízda ve voze je příjemná zejména s ohledem na celkovou konstrukci podvozku s měkčím pérováním vinutými pružinami a výborném odhlučnění podvozku i motoru od interiéru vozu.

V terénu se chová Tyron jako pravý off-road: v těžším terénu se automaticky elektronicky přiřadí pohon předních kol s uzávěrkou diferenciálu a případně ještě po zařazení redukce je terén zdoláván s lehkostí. Limitem pro zdolávání terénu je pouze nájezdový úhel vpředu 26 stupňů, vzadu 23 a minimální světlá výška 20 cm. Tyron s rozvorem 274 cm je dlouhý 466 cm, široký 188 cm a vysoký včetně se střešním nosičem 176 cm.

Cena Tyrona s automatickou převodovkou ve výbavě Comfort je v současné době (po slevě 60 000 Kč) 848 980 Kč včetně DPH. Bez DPH včetně přestavby 729 059 Kč.

V uvedené základní ceně je bohatá výbava – mimo již shora uvedené: airbagy řidiče i spolujezdce, střešní airbagy, metalický lak, přední mlhové světlomety, tempomat, elektronicky řízená automatická klimatizace, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná vnější zrcátka, vyhřívaná přední sedadla, autorádio s CD a ekvalizérem a s ovládáním na volantu, střešní okno s elektrickým ovládáním, parkovací asistent, automatické rozsvěcení světel, automatické spouštění stěračů při dešti a další vybavení u komfortních vozů dnes již samozřejmé.

Pro informaci uvádím, že cena Tyrona s manuální převodovkou je ve výbavě Speciál 664 980 Kč s DPH, v úpravě bez DPH včetně přestavby 571 244 Kč (ve vyšší výbavě Plus vyšší o 40 000 Kč s DPH).

Vzhledem k bohaté výbavě i v nižších stupních výbavy jsou ceny tedy velmi příznivé.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Generátor dálkových autoovladačů KD-900 se čtečkou frekvencí

Generátor dálkových autoovladačů...

Zabýváte se výrobou autoklíčů a pracujete s dálkovými ovladači? Pak jistě víte, že vybavení kvalitními a moderními přístroji může značně ulehčit práci každému klíčaři. Takovým...